آشنایی با دارو های گیاهی قبل از مصرف آنها

0

شاید شما هم اصطلاح طب جایگزین به گوشتان خورده باشد، اما معنای آن را نمی‌دانید. طب جایگزین در اصطلاح به تمامی روش‌های درمانی اطلاق می‌شود که در حیطه پزشکی مدرن و رسمی قرار نگرفته است و اثربخشی آن مورد تایید نیست، رد شده یا قابل اثبات نیست. از طب سنتی تا استفاده از جادو و ارتباط با ارواح و اجنه همگی در ذیل طب جایگزین تعریف می‌شود.

متخصص گیاهان دارویی متخصص طب سنتی گیاهان دارویی و خواص آنها طب سنتی سلامت نیوز سلامت بدن داروهای گیاهی دارو گیاهی خدمات طب سنتی حفظ سلامت بدن بهترین مواد غذایی برای سلامت بدن اطلاعاتی درباره داروهای گیاهی

با این وجود، درباره استفاده از دارو‌های گیاهی ذیل طب جایگزین همواره تصورات اشتباه، پیش فرض ها و بینش‌های غلطی وجود داشته است. متخصصان تاکید دارند پیش از مصرف دارو‌های گیاهی باید از عطار و متخصص گیاهان دارویی شماری سوال حیاتی بپرسید. از مهمترین این سوالات می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- فواید این گیاه برای سلامتی چیست؟

دارو‌های گیاهی بسیار متعدد و متنوعی وجود دارد که هر کدام خواص ویژه خود را دارند. از این رو، فهم درست درباره فواید یک گیاه و مصرف آگاهانه آن بسیار ضروری است. فرد نباید به صورت ناآگاهانه و خودسر اقدام به مصرف گیاهان دارویی و ترکیب آن‌ها کند.

۲- این دارو چه عوارض جانبی دارد؟

یکی از موارد مهم پیش از مصرف دارو‌های گیاهی، آگاهی نسبت به عوارض جانبی آن است. غالباً عطار‌ها اطلاعات کافی درباره این موضوع به مشتریان خود ارائه کرده و برای مدیریت عوارض جانبی داروی گیاهی مواردی را به بیماری توصیه می‌کنند. همچنین فرد باید سابقه‌ای از مشکلات و عوارض جانبی خود در گذشته را به عطار ارائه دهد تا وی از تجویز آن دارو‌ها و موارد مشابه اجتناب کند.

۳- ترکیب دارو‌ها گیاهی با هم و با سایر دارو‌های شیمیایی

برخی افراد ترجیح می‌دهند دارو‌های گیاهی را با دارو‌های تجویز شده پزشک به صورت ترکیبی مصرف کنند. این درحالی است که ترکیب دارو‌ها بدون آگاهی می‌تواند منجر به تداخل دارویی و عوارض جانبی شود. با این حال، یک متخصص طب سنتی این توانایی را دارد که با آگاهی لازمی که دارد با ترکیب چند داروی گیاهی، یک داروی موثرتر برای درمان بیمار تجویز کند.

متخصص گیاهان دارویی متخصص طب سنتی گیاهان دارویی و خواص آنها طب سنتی سلامت نیوز سلامت بدن داروهای گیاهی دارو گیاهی خدمات طب سنتی حفظ سلامت بدن بهترین مواد غذایی برای سلامت بدن اطلاعاتی درباره داروهای گیاهی

۴- چگونگی مصرف دارو

مصرف برخی دارو‌های گیاهی می‌تواند باعث تغییر سبک زندگی فرد شود. بیمار باید در این باره با پزشک متخصص طب سنتی مشورت لازم را انجام دهد. ممکن است این دارو‌ها ریتم خواب یا رژیم غذایی فرد را تغییر دهد. آگاهی نسبت به این موضوع پیش از مصرف دارو ضروری است.

۵- چقدر زمان درمان طول می‌کشد؟

یکی از سوالات مهمی که باید از عطار بپرسید، میزان زمانی است که فرآیند درمان شما طول می‌کشد. یک متخصص طب سنتی براساس شدت بیماری و بررسی‌هایی که انجام می‌دهد یک برنامه مشخص دارویی تجویز کرده و پس از آن فرد نیازی به دریافت دارو ندارد. فرد باید بداند که دارو‌هایی که دریافت می‌کند را در کوتاه مدت مصرف کرده و یا در یک روند بلند مدت بخورد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ