رئیس جدید دیوان عالی کشور کیست؟ +عکس

0

غلامحسین اسماعیلی در اولین نشست خبری خود در سمت سخنگوی دستگاه قضا که بعد از ظهر روز (سه شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸) با حضور اصحاب رسانه برگزار شد در خصوص تغییرات جدید در دستگاه قضا اظهار کرد: جابجایی امروز که رئیس قوه قضائیه تصمیم به انجام آن گرفتند این است که از آنجا که حجت‌الاسلام کریمی به افتخار بازنشستگی نائل آمدند ریاست قوه قضائیه طی دو نشست طولانی با قضات عالی کشور و بر اساس مشورت‌هایی که از این طریق صورت گرفت آقای حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم که از قضات قدیمی دیوان عالی کشور و رئیس یکی از شعبات دادگاه تجدید نظر هستند و بیش از ۳۰ سال سابقه قضاوت دارند را امروز به عنوان رئیس جدید دیوان عالی کشور منصوب کنند.

وی افزود: دیوان عالی کشور اقتضا خاص خودش را دارد نکته مهم این است که رئیس دیوان عالی کشور از درون دستگاه قضائی بوده است.

رئیس دیوان عالی کشور دیوان عالی کشور حجت الاسلام مرتضوی مقدم کیست

سوابق سید احمد مرتضوی مقدم

سید احمد مرتضوی مقدم در سال ۱۳۶۴، به عنوان رئیس دادگاه کیفری دو شهرستان اردکان وارد دستگاه قضا شد و در سال ۱۳۶۵، به ریاست دادگستری همان شهرستان منصوب گردید و با اداره انفرادی کلیه محاکم دادگستری شهرستان (به علت کمبود قاضی و فقدان همکار)، به تمامی پرونده‌های موجود اعم از حقوقی، کیفری و خانوادگی رسیدگی می‌کرد.

در تیرماه ۱۳۶۷ به سمت ریاست کل دادگستری استان هرمزگان گمارده شد و تا سال ۱۳۷۲ در این منصب بود.

در ۱۳۷۲ به ریاست کل دادگستری استان همدان رسید و از مهر ۱۳۷۳ لغایت نیمه سال ۱۳۷۹ رئیس کل دادگستری استان کرمان بود. او در این مدت، در عین داشتن جایگاه مدیریتی و با حفظ سمت، به پرونده‌های محاکم عمومی و انقلاب و حتی دادگاه‌های نظامی رسیدگی می‌کرد.

در شهریور ۱۳۷۹ به عضویت معاون در شعب دیوان عالی کشور برگزیده شده، پس از چهار ماه به عضویت علی‌البدل و یک سال بعد به عضویت اصلی دادگاه عالی انتظامی قضات درآمد و تا سال ۱۳۸۵ در این سمت باقی ماند.

وی در دوره خدمت در دادگاه انتظامی قضات، دو روز در هفته را به عنوان عضو معاون، مأمور به شعب دیوان عالی کشور بود.

در شهریور ۱۳۸۵ معاون اول دادستان کل کشور شد و در سال ۱۳۹۰، علاوه بر سمت معاون اولی دادستان کل، به ریاست دادگاه عالی تجدیدنظر انتظامی قضات تعیین گردید.

مرتضوی مقدم در سال ۱۳۹۵، این بار به عنوان مستشار به دیوان عالی کشور بازگشت و در سوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، با حکم رئیس وقت قوه قضائیه (آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی) به سمت ریاست دیوان عالی کشور منصوب شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ