مودریچ، اسطوره زنده رئال مادرید؛ بدون توقف در سن ۳۶ سالگی

0

رئال مادرید نیوز : لوکا مودریچ در دو بازی اخیر مقابل اینتر و سوسیه داد ۱۸۰ دقیقه بازی کرد. لوکیتا در غیاب بنزما بازوبند کاپیتانی را بسته بود و البته همچنان در این سن و سال با جادوی بی نظیرش می درخشد.

مودریچ پس از یک دهه حضور در رئال مادرید بی تردید اسطوره زنده باشگاه است. لوکیتا یکی از بهترین هافبک های تاریخ رئال است که در سن ۳۶ سالگی همچنان بالاترین کیفیت ممکن را ارائه می دهد و اثر بی نظیری دارد.  در تاریخ رئال مادرید به ندرت پیش آمده که هافبکی در سن ۳۶ سالگی همچنان یکی از لیدرهای تیم باشد. برای پیدا کردن موردی مشابه باید به خوزه ماریا پنیا برگردیم که در فصل ۳۲-۳۱ درسن ۳۶ سالگی همچنان در رئال بازی می کرد اما در آن فصل فقط چهار بازی داشت. در حقیقت لیپو هرتزکا مربی مجارستانی رئال چندان روی او حساب نمی کرد. آخرین بازی پنیا در رئال در زمانی بود که ۳۶ سال و ۹ ماه سن داشت. ایپینیا دیگر بازیکن باسکی است که در سن ۳۶ سالگی در خط هافبک رئال بازی می کرد. در آن زمان جنگ داخلی تازه تمام شده بود و این بازییکن در ۶ مارس ۱۹۴۹ در حالی کفش هایش را آویخت که ۳۶ سال و شش ماه و دوازده روز سن داشت. اما در آن زمان بازیکن فیکس رئال با هدایت الکساندر کیپینگ نبود.

مورد دیگر در تاریخ رئال مادرید را می توان میگل مونیوز دانست. مونیوز که پرافتخارترین مربی تاریخ رئال با چهارده جام است، آخرین بازیش در رئال به عنوان بازیکن را در ۱۶ مارس ۱۹۵۸ در جام باشگاه های اروپا در شکست مقابل واشاش در بوداپست داشت. مونیوز در آن زمان ۳۶ سال و یک ماه سن داشت.

پیری دیگر هافبک اسطوره ای تاریخ رئال اولین بازیش در تیم را در ۱۹ سالگی مقابل بارسا به عنوان یار ذخیره پوشکاش داشت و آخرین بازیش در رئال نیز در ژوئن ۱۹۸۰ در حالی بود که ۳۵ سال و دو ماه و ۱۹ روز سن داشت. پیری در آخرین فصلش در رئال ۳۶ بازی داشت که البته در آن فصل بیشتر یک دفاع آخر بود تا هافبک میانی. مودریچ حالا ۳۶ سال و حدود سه ماه سن دارد و همچنان لیدر رهبر رئال مادرید است. البته رکورد مسن ترین بازیکن تاریخ رئال همچنان متعلق به پوشکاش با ۳۹ سال و ۳۶ روز سن است. دی استفانو با ۳۷ سال و ۳۲۸ روز در رده بعدی است اما مودریچ با تمدید قرارداد تا سال ۲۰۲۳ همچنان می تواند به کارهای شگفت انگیزش ادامه بدهد.

ساعت بازی رئال مادرید امشب اخبار رئال مادرید

مودریچ، اسطوره زنده رئال مادرید؛ بدون توقف در سن ۳۶ سالگی

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ