طرز تهیه مارشمالو خانگی با پودر ژله یا ژلاتین

0

طرز تهیه مارشمالو با ژله ، طرز تهیه مارشمالو بدون فر ، طرز تهیه مارشمالو با نشاسته ، طرز تهیه مارشمالو خانگی

طرز تهیه پف پفی با پودر ژله ، طرز تهیه پف پفی با ژله بدون ژلاتین

شیرینی مارشمالو یا به قول قدیمی‌ترها پف پفی و پف‌ نبات یک نوع آبنبات نرم و اسفنجی است که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به کباب کردن آن هم علاقه دارند. شیرینی مارشمالو چیزی شبیه مسقطی یا راحت‌الحقوم خودمان است. شیرینی مارشمالو رنگی، سفید یا شکلاتی را شما در خانه به سادگی با گلوکز، به صورت ساده یا توپکی و مارپیچی، با پودر ژله و بدون پودر ژله و با ژلاتین هم می‌توانید درست کنید.

طرز تهیه مارشمالو خانگی طرز تهیه مارشمالو بدون فر طرز تهیه مارشمالو با نشاسته طرز تهیه مارشمالو با ژله طرز تهیه پف پفی با ژله بدون ژلاتین طرز تهیه پف پفی با پودر ژله

طرز تهیه شیرینی مارشمالو خانگی با پودر ژله

مواد لازم

ژله: ۱ بسته با طعم دلخواه

شکر: ۱ قاشق غذاخوری (شکر را می‌توانید حذف کنید)

آب‌جوش: ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

پودر نارگیل: به مقدار دلخواه

طرز تهیه

برای درست کردن شیرینی مارشمالو خانگی ابتدا باید پودر ژله، شکر و آبجوش را در یک ظرف مقاوم به حرارت مثل پیرکس بریزید و آنقدر هم بزنید تا ژله پف کند و از حالت آبکی خارج شود. همین که ژله پف کند کافی است و نباید سفت شود. بهتر است ژله را با همزن هم بزنید و مراقب باشید ژله به پره‌ی همزن نچسبد. اگر ژله را بیش از حد هم بزنید مارشمالوها چسبناک می‌شوند.

یک دیس ترجیحا سرامیک یا پیرکس انتخاب کنید و کف آن را با پودر نارگیل بپوشانید. ژله آماده شده را در ظرف بریزید و آن را صاف کنید، دوباره پودر نارگیل بپاشید و ظرف ژله را در یخچال بگذارید تا سفت شود و خودش را کاملا بگیرید. سپس با یک چاقوی تیز آن را به اشکال دلخواه برش بزنید یا با قالب دلخواه قالب بزنید. چاقو یا قالب را با کمی روغن مایع چرب کنید.

اگر می‌خواهید مارشمالو چند رنگ داشته باشید باید از چند رنگ ژله استفاده کنید. برای این کار هر بار یک لایه ژله درست کردید در ظرف پهن کنید و در یخچال بگذارید تا لایه اول خودش را بگیرد و در این فاصله لایه دوم را درست کنید. مابین لایه‌های ژله پودر نارگیل نریزید و فقط زیر لایه اول و روی لایه آخر پودر نارگیل بریزید. ۲۰ دقیقه زمان برای سفت شدن هر لایه ژله در یخچال کافی است.

پودر نارگیل یا حتی آرد برنج (به جای پودر نارگیل) باعث می‌شود که ژله به قالب نچسبد و به راحتی جدا شود.

برای داشتن شیرینی مارشمالو توپی می‌توانید مایه ژله را در قیف ماسوره بریزید و روی کاغذ روغنی یا ظرف پیرکس بریزید و در آرد نارگیل یا آرد برنج بغلتانید.

مارشمالو را در ظرف درب‌دار و در یخچال به مدت یک هفته می‌توانید نگهداری کنید.

طرز تهیه مارشمالو خانگی طرز تهیه مارشمالو بدون فر طرز تهیه مارشمالو با نشاسته طرز تهیه مارشمالو با ژله طرز تهیه پف پفی با ژله بدون ژلاتین طرز تهیه پف پفی با پودر ژله

طرز تهیه شیرینی مارشمالو خانگی بدون پودر ژله با ژلاتین

مواد لازم

پودر ژلاتین بدون طعم:۵ قاشق چایخوری

آب سرد: ۵ قاشق غذاخوری سر پر

پودر نارگیل یا نشاسته ذرت یا آرد برنج: به مقدار لازم

رنگ خوراکی: ۱ قطره (اختیاری)

مواد لازم برای شهد مارشمالو

آب: ۵ قاشق غذاخوری سر پر

شکر: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

طرز تهیه

ابتدا پودر ژلاتین را در آب سرد بریزید و به روش بنماری روی بخار کتری یا سماور آب کنید تا یکدست و روان و شفاف شود. در یک ظرف جداگانه شکر و آب را با هم مخلوط کنیدو روی حرارت متوسط گاز بگذارید تا به جوش برسد. وقتی به حالت جوش رسید هم نزنید و اجازه دهید تا به مدت ۷ دقیقه بدون هم زدن بجوشد.

ژلاتین آب شده را در میکسر یا غذاساز بریزید و یا با همزن برقی و دستی با سرعت بالا هم بزنید. سپس شهد آماده شده را به تدریج به آن اضافه کنید و با سرعت بالا به هم زدن ادامه دهید تا زمانی که حجم مواد دو یا سه برابر شده و مایه ژلاتینی کشدار شود. در صورت تمایل در این مرحله ۱ قطره رنگ خوراکی اضافه کنید و کمی دیگر هم بزنید.

  • مراقب باشید که مایه ژلاتینی را به اندازه‌ای هم بزنید تا کشدار شود. اگر بیش از حد هم بزنید مارشمالو خشک و لاستیکی می‌شود و اگر هم کم هم بزنید مایه ژلاتینی دو لایه می‌شود. ۲۰ دقیقه زمان برای هم زدن مایه ژلاتینی کافی است.
  • کف ظرف یا قالب مورد نظرتان را با سلفون بپوشانید و کمی هم سلفون را چرب کنید. سپس مایه ژلاتینی مارشمالو یا پف پفی را روی سلفون بریزید و صاف کنید. ظرف را به مدت ۲ الی سه ساعت در یخچال بگذارید تا خوب خودش را بگیرد.
  • سپس با یک چاقوی تیز یا قالب که کمی آن‌ها را چرب کرده‌اید با اشکال و ابعاد دلخواه برش بزنید و در پودر نارگیل، آرد برنج یا آرد ذرت بغلتانید. مارشمالو را به صورت کبابی یا با چای و قهوه و هات چاکلت داغ به خصوص در روزهای سرد پاییز و زمستان میل کنید.

منبع : مجله کوروش

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ