تصمیم عجیب یحیی و مطهری در خصوص چند بازیکن پرسپولیس/ اشتباه بزرگی که امیدواریم درست نباشد!

0

پرسپولیس

بعد از دربی تهران و تساوی سرخ‌ها برابر استقلال، بسیاری از هواداران پرسپولیس معتقد بودند که یحیی گل محمدی سرمربی این تیم در این بازی محتاطانه وارد میدان شده است. هواداران پرسپولیس اعتقاد داشتند اگر مهدی عبدی و عیسی آل کثیر همزمان در ترکیب سرخ‌ها قرار می‌گرفتند این تیم می‌توانست با توان بیشتری در خط حمله برابر رقیب به میدان برود و موفق به باز کردن دروازه استقلال شود.

گفته می‌شود همین اظهار نظرهای مجازی باعث شده تا کادر فنی در بازی برابر هوادار به هر دو مهاجم این تیم میدان بدهد. اما همان طور که بسیاری از کارشناسان تحلیل کرده اند، سبک بازی عبدی و آل کثیر تا حدود زیادی شبیه به هم است و این دو مهاجم هرگز نمی‌توانند در نقش مکمل برای همدیگر ظاهر شوند. موضوعی که فصل قبل با حضور شهریار مغانلو در ترکیب سرخ‌ها اتفاق افتاده بود. مغانلو بازیکنی بود که تنوع تاکتیکی زیادی در خط حمله پرسپولیس داشت و به همین دلیل حضور آل کثیر و عبدی در کنار او باعث ایجاد خط حمله‌ای زهردار شده بود.

به نظر می‌رسد کادر فنی پرسپولیس این روزها به دلیل انتقاداتی که از نتایج این تیم می‌شود استقلال خود در اتخاذ تصمیمات مهم را از دست داده است و کم کم به سمت و سویی می‌رود که تنها دل هواداران این تیم را به دست بیاورد. موضوعی که مربیان موفقی مانند برانکو هرگز اعتقادی به آن نداشتند. فراموش نکنیم خوب یا بد برانکو به بازیکنانی مانند ربیع خواه و … اعتقاد داشت و بر اساس تصورات ذهنی خودش در خصوص بازیکنان تصمیم به ارنج تیمش می‌گرفت.

اما این روزها با هر نتیجه و هر اظهارنظری احتمال تغییر در سیستم و ترکیب سرخ‌ها وجود دارد. از بازی با ۳ مدافع گرفته تا جابه جایی وحید امیری میان خط دفاع و میانی و حمله، همه و همه پرسپولیس را دچار یک سردرگمی‌عجیب در ترکیب و اتخاذ تاکتیک کرده است. 

یحیی گل محمدی و حمید مطهری سخت ترین فصل فوتبالی خود را در پرسپولیس پشت سر می‌گذارند. دو مربی‌ای که پیش از این حمایت تام و کمال هواداران خود را پشت سر داشتند اما این روزها عدم نتیجه گیری سرخ‌ها باعث شده تا حدودی برابر تحلیل‌هایی که بعضا کارشناسی شده هم نیست تغییر عقیده بدهند. تقریبا یک سوم از فصل بیست و یک گذشته و سرخ‌ها هنوز نمی‌دانند دو مدافع میانی ثابت تیم‌شان، دفاع چپ و راست وهافبک میانی اصلی و زوج خط حمله شان کدام بازیکنان هستند.

با این شرایط به نظر می‌رسد سرخ‌ها در ادامه راه همچنان امتیازات زیادی را از دست بدهند مگر اینکه کادر فنی پرسپولیس به بهترین ترکیب این تیم را شناسایی کند و و بر اساس آن تفکرات تاکتیکی خود را در زمین بازی پیاده کند.

اخبار فوری پرسپولیس

تصمیم عجیب یحیی و مطهری در خصوص چند بازیکن پرسپولیس/ اشتباه بزرگی که امیدواریم درست نباشد!

خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ