من هم با دست اجازه ندادم قهرمانی تیم ملی ایران بر باد برود/ پرسپولیس شانس آورد به هوادار نباخت/ علی آقا باهوش ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران است

0

پرسپولیس

یکی از این پیشکسوتان مجتبی محرمی ستاره سابق پرسپولیس است. مدافع چپ تاریخی سرخ ها معتقد است تیم محبوبش شانس آورده مغلوب ” هوادار” رضا عنایتی نشده و… پیشنهاد می کنیم خودتان تا انتهای مصاحبه پرسپولیس با محرمی را بخوانید؛

فکرش را می کردید پرسپولیس برابر تیم ته جدولی هوادار هم به تساوی برسد؟

نه اما شانس آوردیم نباختیم! ضربه سر سیامک نعمتی به این خورد و به آن خورد و رفت توی دروازه هوادار…

اما تیم حریف هم با دست گل زد؟

مارادونا هم با دست گل زد. گل به هر حال گل است دیگر! ما بعد از گل ۴۰ دقیقه فرصت جبران داشتیم. اینکه بخواهیم بگوییم مهاجم حریف با دست گل زده یا نزده و روی این موضوع کلید کنیم دردی از تیم پرسپولیس دوا نمی کند.

شما هنگام تماشای بازی از تلویزیون متوجه شدید جواد محمدی مهاجم هوادار با دست گل زده است؟

نه، هیچی مشخص نبود! من فکر کردم حامد لک توپ را توی گل خودمان کرده است اما…

پس از پایان مسابقه هم خود مهاجم هوادار اعتراف کرد توپ را با دست زده است؟

مارادونا هم بعد از بازی با انگلیس در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک وقتی با دست گل زد اعتراف کرد و گفت دست خدا بوده است.

مهاجم هوادار اما زیرکانه تر از مارادونا زد. جوری با دست گل زد که هیچ کس نفهمید!

درست است اما تعجب می کنم چرا حامد آن طوری خروج کرد. حامد باید روی هوا بلند می شد و توپ را دفع می کرد. تازه روی خط دروازه هم ایستاده بود و من واقعا تعجب کردم.

شما هم جزو بازیکنان با هوش و زیرک زمان خودتان بودید. با دست هیچ وقت گل نزدید؟

با دست گل نزدم اما با دست جلوی گلی را گرفتم که می توانست قهرمانی بازی های آسیایی پکن را از ایران بگیرد!

بازی نیمه نهایی ۱۹۹۰ پکن برابر کره جنوبی را می گویید؟

بله، ما آفساید گیری کرده بودیم که خط آفساید ما توسط کره ای ها شکسته شد و کیم جو سونگ ستاره تیم ملی کره جنوبی می خواست حرکت کند وقشنگ با احمدرضا ( عابدزاده) تک به تک می شد که توپ را با دست گرفتم!

ولی داور متوجه شد!

کارت زرد گرفتم و فینال بازی های آسیایی ۱۹۹۰ پکن مقابل کره شمالی را از دست دادم اما اگر کره جنوبی گل می زد ما اصلا به فینال نمی رسیدیم. اگر الان بود با قوانین جدید باید کارت قرمز مستقیم می گرفتم ولی داور یک کارت زرد داد.

بگذریم! با این وضعیت پرسپولیس می تواند از عنوان ششمین قهرمانی خود دفاع کند؟

کار سخت است. من فکر می کنم پرسپولیس باید در نیم فصل تقویت شود. پرسپولیس بازیکن خارجی خوب می خواهد و در بعضی پست ها باید نفرات مناسب جذب شوند. البته من بازی وحدت هنانوف و منوچهر صفروف را در ترکیب تیم امید تاجیکستان برابر امید ایران دیدم. هر دو خیلی خوب نشان دادند و می توانند به پرسپولیس کمک کنند اما باید پنجره این تیم باز شود. در میان این بازیکنان فعلی پرسپولیس من فکر می کنم در چند بازی اخیر فقط وحید امیری در حد و اندازه های پرسپولیس ظاهر شده است.

وحید امیری هم خیلی در پرسپولیس جا به جا می شود. شما هم جزو بازیکنانی بودید که هر جایی می گذاشتند بازی می کردید. از دفاع چپ و راست بگیرید تا دفاع وسط، هافبک دفاعی، هافبک چپ و حتی فروارد! این جا به جایی باعث سردرگمی شما یا الان وحید امیری نمی شود؟

وقتی وحید امیری این توانایی را دارد و می تواند در چند پست بازی کند چرا نباید از او استفاده کرد؟ به نظرم اشکالی ندارد. من هم درپرسپولیس این مسئله را داشتم ولی مشکلی هم نداشتم و فقط یک بار اعتراض کردم.

اخبار فوری پرسپولیس

چه زمانی؟

دوره سرمربیگری آقای درخشان که یک بازی دیر رسیده بودم قائم شهر و با نساجی بازی داشتیم. سرمربی من را دفاع راست گذاشت و ۲ پاس گل دادم. هفته بعد در تهران مقابل پاس بازی داشتیم. باز حمید درخشان اسامی را خواند و دیدم من را دفاع راست گذاشته است! گفتم من بازی نمی کنم!

چرا؟

به هر حال من دفاع چپ بودم و نمی خواستم موقعیتم در تیم ملی خراب شود. آن زمان هم رضا رضایی منش از سمت راست به چپ رفته بود یا اینکه جواد (منافی) و رضا شاهرودی هم مدافعان چپ جوان و با انگیزه ای بودند و من نمی خواستم تغییر پست بدهم.

در نهایت بازی کردید؟

بله، بالاخره با اصرار درخشان بازی کردم و باز پاس گل دادم و پنالتی هم گرفتم. آقای درخشان به من گفتند تو تا الان اشتباهی درسمت چپ بازی کردی و همین الان بهترین دفاع راست ایران هستی و … به هرحال چند پسته بودن وحید امیری نشان دهنده هوش بالای این بازیکن است.

ببخشید که سئوالات ما کمی پراکنده می شود. باهوش ترین بازیکنی که در زندگی ورزشی تان دیدید؟

به جرأت می گویم علی پروین! با حدود ۴۰ سال سن آقای گل باشگاه های تهران شد. این که می گویم اصلا شوخی نیست. علی آقا درحالی آقای گل تهران شد که فرواردهایی مثل حمید علیدوستی، عبدالعلی چنگیز، ناصرمحمدخانی و… بازی می کردند. علی آقا به غلام فتح آبادی می گفت تو هنگام ارسال ها فقط بپر و لازم هم نیست سر بزنی! فتح آبادی در محوطه جریمه حریف با مدافعان می پرید اما سرنمی زد و توپ پشت سرآنها به علی آقا می رسید. پروین هم با یک استپ و کف پا گل می زد! چند تا گل را خودم دیدم همین جوری گل زد. واقعا هوش آقای پروین ذاتی و بی نظیر بود.

راستی شما در مورد دربی اخیر هیچ صحبتی نکردید. چرا؟

دربی هیچی نداشت که من یا کس دیگری بخواهد صحبت کند. یک بازی بی خودی که وقت همه ما و هواداران را پای گیرنده های تلویزیونی تلف کرد! به نظر می رسید هر کدام از تیم ها می باختند داستان می شد و به همین خاطر دنبال نباختن رفتند و هیچ کدام برای بردن بازی نکردند!

به عنوان سئوال آخر توصیه یا صحبتی با یحیی گل محمدی نداری؟

گل محمدی کارش را انجام می دهد و امیدوارم این تساوی کادرفنی پرسپولیس را به هم نریزد. باید تا نیم فصل بازی بازی کرد تا انشالله در نقل و انتقالات زمستانی تیم تقویت شود.

اخبار فوری پرسپولیس

من هم با دست اجازه ندادم قهرمانی تیم ملی ایران بر باد برود/ پرسپولیس شانس آورد به هوادار نباخت/ علی آقا باهوش ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران است

خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ