وعده‌های دروغین مدیران خودرو به خریداران/ انتقاد از تأخیر در تحویل مدیران خودرو و بدقولی‌های مداوم

0

اخبار خودرو

مجله خودرو ساتین- میناسادات حسینی: «قریب به ۳ تا ۴ ماه از زمان تحویل خودرو می‌گذرد، اما تاکنون نه تنها این وعده برای خریداران چشم انتظار انواع خودرو‌های تولیدی عملی نشده، بلکه اگر اقساط خودرو را هم به شرکت لیزینگ طرف قرارداد با نمایندگی نپردازند مشمول جریمه سنگین می‌شوند.» این صحبت ده‌ها نفر از ثبت نام کنندگان خودرو در مدیران خودرو است که ماه هاست خودرو‌های مختلف این خودروسازی را با وعده تحویل دو هفته‌ای یا یک ماهه خریداری کرده اند، اما نه تنها رنگ خودروهایشان را ندیده اند، بلکه پاسخی موجه برای زمان تحویل خودروی خود را ازسوی نمایندگی نشنیده اند.

تخلف شرکت لیزینگ در دریافت اقساط

یکی از مشتریان مدیران خودرو به مجله خودرو ساتین گفت: ۴ ماه از ثبت نام من در سایت مدیران خودرو می‌گذرد. خودروی ثبت نامی بنده MVM X۳۳S بود. در این ۴ ماه در مورد تاخیر خودرو دلیل منطقی و قانونی نیاورده اند.

وی ادامه داد: هر هفته برای پیگیری به نمایندگی مراجعه می‌کنم، ولی هر بار می‌گویند برو و دو روزه دیگر بیا. بعد به ادعای خودشان می‌گویند تحویل فوری؛ یعنی یک هفته‌ای می‌دهیم. این در حالی است که اگر در این ۴ ماه اقساط خود را طبق تاریخ چک‌های تحویلی به شرکت لیزینگ نپردازیم جریمه سنگینی می‌شویم.

تبلیغات مدیران خودرو واقعیت ندارد

یکی دیگر از مشتریان مدیران خودرو در گفتگو با مجله خودرو ساتین گفت: باوجود اینکه در قرارداد ما با مدیران خودرو زمان تحویل را ۳۰ روزکاری عنوان کردند، ولی اصرار تمام نمایندگی‌ها برای جذب مشتری تحویل دو هفته‌ای و ۱۰ روزه بود هرچند که در زمان امضای قرارداد هم حتی فرصت خواندن متن قرارداد برای خیلی از ثبت نام کنندگان وجود نداشت، زیرا آنقدر مراحل دریافت مدارک و اسناد و چک‌ها و احراز هویت زیاد بود که چنین فرصتی به خریدار نمی داد.

وی ادامه داد: حتی در تبلیغات مدیران خودرو اشاره شده که خرید خودرو از این خودروسازی بدون ضامن است، ولی در زمان ثبت نام و حتی پس از گرفتن مدارک، درخواست امضای فردی را به عنوان شاهد می‌کنند که در واقع در قرارداد آن شخص به عنوان ضامن تعریف شده و باید پشت یکی از چک‌ها که به مبلغ کل بدهی شخص به شرکت مدیران هست را به عنوان ضمانت امضا کند.

تعهد مدیران خودرو با خودرو‌های فروخته شده

این مشتری مدیران خودرو به مجله خودرو ساتین گفت: بعد از امضای قرارداد همگی ما بعد از گذشت ۱۰ روز الی دو هفته کم کم متوجه شدیم که تحویل خودرویی در کار نیست و شروع به پرس و جو کردیم که نمایندگی‌ها و دفتر مرکزی باز هم با وعده‌های جدید که هفته بعد و آخر ماه و اول ماه بعد زمان تحویل را به تعویق انداختند، اما باز هم وعده هایشان فریب جدیدی بود تا اینکه ۳۰ روز کاری تحویل خودرو سپری شد.

این فرد که نخواست نامش فاش شود، گفت: با اصرار و پرس و جو، نمایندگی‌ها و دفتر مرکزی دلیل عدم تحویل را عدم صدور مجوز گمرک عنوان کرد. پس از مدتی حتی از طریق تماس با مسئولین گمرک، دلایل دیگری مثل عدم ارسال اسناد تعهدات ارزی به بانک توسط شریک چینی را دلیل عنوان کردند و درنهایت با موضوع جدیدی که عدم پرداخت عوارض گمرکی توسط شرکت مدیران بود مواجه شدیم که منجر به تشکیل پرونده دادگاهی شده و شرکت مدیران خودرو تعداد زیادی از اسناد خودرو‌هایی که تولید کرده بود را به عنوان وثیقه به دادگاه سپرده و این قضیه همزمان شده با فروش تعداد زیادی از همان خودرو‌ها و زدن شماره شاسی تعدادی از خودرو‌هایی که در وثیقه دادگاه بودند روی قرارداد تعداد زیادی از خریداران.

تاخیر در تحویل خودرو به بهانه عدم مجوز خروج از پارکینگ

این مشتری مدیران خودرو گفت: اکنون تعداد زیادی از خریداران با وجود گذشت بیش از دو الی ۳ ماه از خرید خودروی خود هنوز در چارت خرید شرکت در مرحله «تکمیل وجه» ساکن مانده اند و حتی فاکتور توسط شرکت مدیران خودرو صادر نشده که بعد از آن سایر مراحل از قبیل صدور بیمه نامه و صدور پلاک و ارسال پلاک و مدارک و درنهایت تحویل خودرو صورت بگیرد.

این فرد ادامه داد: جالب اینجاست که شرکت مدیران خودرو به خاطر اعتراض تعدادی از خریداران بعد از دو ماه از فروش خودرو‌ها (به خصوص فروش‌های از اول مهرماه به بعد) اقدام به دریافت تعداد بسیار اندکی مجوز ترخیص کرده که از این تعداد هم تعداد معدودی تحویل داده شده، اما بقیه خودرو‌ها در حالت تحویل معلق مانده و دلیل این امر را عدم مجوز خروج از پارکینگ عنوان می‌کنند.

خریداران حواس خود را جمع کنند

این مشتری مدیران خودرو به مجله خودرو ساتین گفت: در ضمن شرکت لیزینگ مابقی مبلغ خرید خودرو را در همان روز‌های اول به حساب شرکت مدیران خودرو واریز کرده و همگی ما یک الی ۳ قسط خود را پرداخت کرده ایم بدون اینکه خودرویی تحویل گرفته باشیم و جالب اینجاست که با وجود اینکه کل مبلغ از طریق پیش پرداخت خریدار و وام لیزینگ که قسط آن توسط خریدار پرداخت می‌شود کلا به ازای هرخریدار به حساب مدیران خودرو واریز شده، اما در هنگام پرداخت خسارت دیرکرد تحویل که از زمان پایان ۳۰ روز کاری شروع می‌شود فقط درصد سود تاخیر از مبلغی که به عنوان پیش پرداخت واریز شده محاسبه می‌شود و این سود شامل مبلغ وامی که شرکت لیزینگ برای هر شخص به شرکت مدیران واریز کرده و خریدار قسط و سود بانکی آن را متحمل شده، نمی‌شود.

این فرد افزود: یعنی مثلا اگر سود تاخیر ماهی ۱۲ درصد باشد این ۱۲ درصد را از پیش پرداخت محاسبه می‌کند نه از کل مبلغ که بالاخره وامی است که هر شخص باید قسط و سود آن را بدهد؟! شما تصور کنید اگر اشخاص همان مبلغ وام لیزینگ را از بانکی دریافت و با پیش پرداخت خود جور کرده و کلا به حساب مدیران واریز می‌کردند می‌بایست سود تاخیر را از کل این مبلغ واریز کند، اما اکنون، چون این وام را شرکت لیزینگ پرداخت کرده سود تاخیر شامل این مبلغ لیزینگ نمی‌شود؟! بسیار عجیب است. شما اسم این کار را چه می‌گذارید؟

چه نهادی به تخلفات خودروسازان نظارت می کند؟ 

یکی دیگر از مشتریان مدیران خودرو گفت: مورد عجیب این است که زمان تحویل خودرو به خریداران روی فاکتور شرکت، زمان فاکتور شدن خودروست در حالی که در آن زمان خودرویی به مشتری تحویل نشده است. پس از فاکتور شدن خودرو در مدیران خودرو در واقع زمان تحویل نیست و پس از آن، فرایند بیمه و پلاک و ارسال شدن خودروست که زمان آن بیش از یک هفته زمان می‌برد.

این فرد ادامه داد: قصد شرکت از این کار، نپرداختن سود تاخیر به مشتریان است.

وعده‌های دروغین مدیران خودرو به خریداران/ انتقاد از تأخیر در تحویل مدیران خودرو و بدقولی‌های مداوم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ