گیسلا مشایخی همسر نادر مشایخی +عکس

0

نادر مشایخی، متولد ۵ آذر ۱۳۳۷ در تهران آهنگساز، رهبر ارکستر و بازیگر است. وی کنسرتی تحت عنوان رویداد شنیداری میان کنش بیست و دوم دی ماه ۹۸ در تالار وحدت به تهیه کنندگی خانه تئاتر زروان اجرا کرد. وی در فیلم سامورایی در برلین نیز به ایفای نقش پرداخت.

مشایخی پس از پایان تحصیلات ابتدایی در تهران، به هنرستان عالی موسیقی راه یافت و پس از آن تحصیلات خود را در دانشگاه موسیقی وین در اتریش و در رشتهٔ آهنگسازی، رهبری و موسیقی الکترونیک ادامه داد و با درجه ممتاز فارغ‌التحصیل شد.

همسر نادر مشایخی نادر مشایخی گیسلا مشایخی کیست بیوگرافی نادر مشایخی Gisela Mashayekhi

وی در سال ۲۰۰۱ «آنسامبل وین ۲۰۰۱» را تشکیل داد و از همان سال‌ها رهبری گروه‌هایی چون وین ۲۰۰۱ و کاپلا کوندورتا و همکاری با هنرمندانی چون هانا شیگولا را آغاز کرد. همسر وی گیسلا مشایخی بییر (Gisela Mashayekhi-Beer) نیز نوازنده فلوت است.

از دیگر فعالیت‌های این آهنگساز شرکت در جشنواره‌های موسیقی در اروپا، آمریکا و آسیا، رهبری ارکستر سمفونیک تهران و اجرای کنسرت با این ارکستر در اتریش (دو بار) و آلمان، تدریس در دانشگاه تهران، دانشکدهٔ موسیقی دانشگاه هنر، دانشکدهٔ صدا و سیما، کنسرواتوار تهران و دانشگاه جامع علمی کاربردی اشاره کرد.

مشایخی، پس از اینکه از رهبری ارکستر سمفونیک تهران در سال ۱۳۸۶ کناره‌گیری کرد (منوچهر صهبایی رهبری ارکستر سمفونیک تهران را عهده‌دار شد)، به شکل‌دهی ارکستر مجلسی و فیلارمونیک تهران پرداخت.

این هنرمند در فیلم اینجا همه چیز خوب است به کارگردانی پوریا آذربایجانی بازی کرده‌است که نامزدی بهترین بازیگر مکمل مرد را در جشنواره بین‌المللی فیلم یاس (۱۳۹۳) در پی داشت.

وی در سال ۱۳۹۷ آهنگسازی نمایش شاه لیر به کارگردانی مسعود دلخواه را انجام داده است.

منبع : ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ