جمشیدیان: نه استقلال و نه سپاهان هیچ کدام برد دلچسبی نداشته‌اند

0

پایگاه خبری ساتین – بازیکن اسبق استقلال و سپاهان گفت: با توجه به تزلزل پرسپولیس در نتیجه گیری در هفته‌های اخیر برنده دیدار تیم‌های استقلال و سپاهان می تواند مدعی قهرمانی در نیم فصل باشد.

به گزارش ساتین، در چارچوب یکی از حساس‌ترین مسابقات هفته دهم لیگ برتر، تیم‌های بالای جدولی استقلال و سپاهان که به ترتیب ۱۷ و ۱۹ امتیاز دارند در تهران به مصاف هم خواهند رفت.

احمد جمشیدیان که سابقه بازی در دو تیم استقلال و سپاهان را در کارنامه ساتین‌اش دارد در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره مصاف این دو تیم و نقاط ضعف و قوت شان حرف زد

با توجه به نتایج اخیر استقلال و سپاهان شرایط این دو تیم برای رویارویی با یکدیگر را چطور ارزیابی می‌کنید؟

دو تیم تقریباً در شرایط خیلی خوبی به هم رسیدند. استقلال هنوز در لیگ برتر مسابقه ای را واگذار نکرده و با دو گل خورده در ۹ بازی خط دفاعی خوبی دارد، علی‌رغم اینکه در فصل‌های اخیر به رغم اینکه خط دفاعی بدی داشت ولی با زدن گل‌های بیشتر توانسته بود امتیازات موردنظرش را بگیرد اما این فصل فرهاد مجیدی با همان نفرات در خط دفاعی توانسته آن را ترمیم کرده و با کمترین تغییرات شرایط خوبی برای خط دفاعی اش به وجود بیاورد.

خط حمله استقلال را چطور دیده اید؟

استقلال هنوز در گلزنی و خلق موقعیت مشکل دارد. با اینکه دو بازیکن خارجی هم گرفته ولی نتوانسته این مشکل را برطرف کند. البته یامگا در اولین بازی با دو گلی که به ذوب‌آهن زد همه را امیدوار کرد اما با آمدن ژستد، یامگا از خط حمله دور شد و نشان داد کارایی اش کم می‌شود. به نظرم فرهاد مجیدی باید تمهیداتی داشته باشد و یامگا را بیشتر به نوک حمله نزدیک کند.

سپاهان را چطور تیمی‌می‌دانید؟

سپاهان هم در شرایط خوبی به استقلال رسیده. با این توضیح که یک باخت عجیب و غریب مقابل گل‌گهر سیرجان داشتند که به هیچ وجه مستحق آن نبودند. من آن بازی را دیدم و مطمئنم اگر ۱۰ بار دیگر سپاهان و گل گهر مسابقه بدهند هرگز چنین نتیجه‌ای رقم نمی‌خورد و این می‌تواند نوید بخش یک فوتبال خوب بین تیم‌های استقلال و سپاهان باشد.

نقاط ضعف و قوت استقلال کجاست؟

همانطور که گفتم خط دفاعی استقلال نقطه قوت این تیم است. اماهافبک‌های فرهاد مجیدی آن خلاقیت لازم را نداشته و این تیم به شدت وابسته به ضربات ایستگاهی است. وقتی به گل‌های زده این تیم در این مدت نگاه می‌کنیم می‌بینیم بیشتر آنها روی ضربات ایستگاهی بوده. جلوی پیکان هم روی دو ضربه ایستگاهی دو گل زدند و گل سوم شان هم روی یک ارسال بود.

سپاهان چطور؟

سپاهان در بحث خلق موقعیت در نقطه مقابل استقلال قرار می‌گیرد. خط‌هافبک این تیم از تنوع تاکتیکی بالایی برخوردار است و در حرکت در عمق دفاع حریف، ارسال از کناره‌ها، بازی جلوی دفاع و پشت خط‌هافبک حریف فوق‌العاده خطرناک ظاهر می‌شوند.

نقطه ضعف سپاهان کجاست؟

خط دفاعی سپاهان برخلاف استقلال آسیب‌پذیر است به ویژه در عمق دفاع. یعنی اگر سپاهان جلو بیفتد و بخواهد فوتبالش را جلو بکشد چون پورقاز و ولسیانی خیلی کُند هستند عمق خط دفاعی اش می‌تواند ضربه پذیر باشد.

برد این دو تیم در این مصاف تا چه اندازه روی نتایج بعدی شان اثرگذار خواهد بود؟

جالب است که هیچ یک از این دو تیم هنوز یک برد دلچسب نداشته‌اند. سپاهانی‌ها در مصاف با گل گهر شکست خوردند و هنوز با تیم‌های استقلال، پرسپولیس و آلومینیوم بازی نکرده اند. از طرفی استقلال هم مقابل پرسپولیس و گل گهر مساوی کرد و قطعا کسب پیروزی مقابل تیمی‌مثل سپاهان می‌تواند اولین برد دلچسب این فصل استقلال محسوب شود. از سویی تزلزل پرسپولیس در نتیجه گیری طی هفته‌های گذشته شرایطی را به وجود آورده که برنده بازی استقلال و سپاهان می‌تواند مدعی قهرمانی در نیم فصل باشد.

صحبتی در رابطه با مشکلات داوری لیگ برتر ندارید؟

متاسفانه فضای امروز فوتبال کشور به شدت تحت تاثیر اشتباهات داوری است. حالا که قرار نیست تا پایان این فصل VAR به ایران بیاید بهتر است تیم‌ها با این شرایط مدارا کنند. البته محرم نویدکیا را که می‌دانیم هرگز به این قبیل مسائل ورود نمی‌کند. امیدوارم سایر مربیان باشگاهی نیز با کمی‌عقب نشینی شرایط را برای بازی‌های پیش روی تیم ملی و نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا مهیا کنند تا داوران هم در آرامش بیشتری مسابقات را قضاوت کنند.

۱۴۷۰

اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

جمشیدیان: نه استقلال و نه سپاهان هیچ کدام برد دلچسبی نداشته‌اند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ