از وقتی وزیر عوض شده پرسپولیس دیگر مدعی نیست/ جام را با اسنپ برای آنها می فرستادند/ این ۲ امتیاز بدجوری آقایان را سوزانده!

0

پرسپولیس

مهدی فنونی زاده در گفت و گو با پرسپولیس درباره مسائل مختلفی حرف زد؛ از جمله جام هایی که این تیم به دست آورده است. صحبت های فنونی زاده را در زیر می خوانید:

بعد از جام حذفی، استقلال در لیگ به مصاف شهر خودرو قعر نشین می رود. این بازی را چطور ارزیابی می کنید؟

من این فصل شهر خودرو را یک تیم متحد بر خلاف چند فصل گذشته ندیدم و ظاهرا مشکلات زیادی دارد ولی در فوتبال این مسائل زیاد مهم نیست چرا که بازیکنان چنین تیم هایی برای بازی با استقلال یا پرسپولیس که پخش زنده دارد، انگیزه مضاعفی دارند و به همین دلیل بازی نسبتا راحتی را نمی توان پیش بینی کرد.

یعنی استقلال در این دیدار به راحتی پیروز نمی شود؟

فوتبال قابل پیش بینی نیست ولی استقلال تقریبا هارمونی خوبی دارد و به خصوص در خط دفاع قدرت بالایی دارد. هر تیمی که گل نخورد و دروازه اش را بسته نگه دارد می تواند دروازه حریف را باز کند. این مسئله را در بازی استقلال و سپاهان دیدیم. بنابراین استقلال هر ۳ امتیاز بازی با شهر خودرو را از آن خود می کند و به برد تیم مجیدی شک نکنید.

اما هنوز از خط حمله استقلال انتقاد می شود و مهاجمان به آن صورت گلزنی نمی کنند؟

اگر لیگ برتر را به دقت ببینید مهاجمان دیگر تیم ها در گلزنی ناکام هستند. سپاهان با شهباززاده و مغانلو هم نتوانسته انتظارات را بر اورده کند، به نظر من فقر گلزنی در فوتبال ایران مشهود است .البته استقلال فرصت های زیادی را بدست می آورد و به راحتی این فرصت ها تبدیل به گل نمی شود و باید قدر این موقعیت ها را ابی پوشان بدانند. اما نکته مثبت تیم استقلال این است که هافبک ها و مدافعان نیز گلزنی می کنند؛ چیزی که در فوتبال مدرن شاهد آن هستیم.

اخبار فوری پرسپولیس

از آنجایی که شما یکی از هافبک های با سابقه استقلال و تیم ملی در گذشته بودید، خط هافبک استقلال را چطور می بینید؟

به نظر من استقلال یه مشکل عمومی در خط هافبک دارد و بیشتر بازیکنان جنگنده هستند در حالیکه یه هافبک وسط خلاق نیاز دارد. من زمانی که در خط هافبک توپ گیری می کردم به نامجو مطلق یا مختاری فر توپ را می سپردم تا آنها با پاس های کلیدی مهاجمان را در موقعیت گلزنی قرار دهند. البته باید این را هم گفت ما در حال حاضر در لیگ برتر هافبک خلاق کم داریم.

ظاهرا این حکم کمیته انضباطی در خصوص بازیکن گابنی گل گهر و اضافه شدن ۲ امتیاز به استقلال به مذاق پرسپولیسی ها خوش نیامده و مدعی هستند که نتیجه باید در زمین بازی رقم بخورد؟

مثل اینکه این ۲ امتیاز بدجوری آقایان را سوزانده اما این حکم بیشتر به نفع سپاهان شد تا استقلال. ولی تعجب می کنم که پرسپولیسی ها حرف از نتیجه در میدان می زنند؟! یادشان رفته در اصفهان ۱۰ دقیقه صبر نکردند تا سپاهانی ها از رختکن به زمین بیایند و بازی کنند، با پافشاری سازمان لیگ و داور سوت زدن تا بدون بازی ۳ امتیاز کسب کنند؟ یا سر قضیه سوپرجام چه سناریویی که نساختند در حالی که آبی پوشان  در اردوی ترکیه بود، با اسنپ جام را برای آنها آوردند. یادشان رفته با همین قانون ها استقلال را چند فصل بیچاره کردند.

شما اعتقاد دارید پرسپولیس در چند فصل گذشته به دلیل چنین قانون هایی توانسته جام بگیرد؟

 بله پرسپولیس از طرف وزیر سابق ورزش حمایت می شد و از وقتی وزیر ورزش عوض شده قدرت این تیم هم نصف شده و دیگر قدرت قبل را ندارد. باور کنید اشتباهات داوری همیشه در خدمت این تیم است در همین دربی پنالتی را نگرفتند و یا فصل قبل خطای امیری روی قایدی که پنالتی محرز بود. خیلی وقته عادت کردن در محوطه جریمه خطا کنند  و داور پنالتی نگیرد. در همین بازی با پیکان حامد لک مهاجم حریف را زد و برای این پنالتی مسلم چه کارهایی که نکردند.

با این حساب در این فصل شانسی پرسپولیس را مدعی می بینید؟

به نظر من پرسپولیس نصف استقلال هم فوتبال بازی نمی کند و چند ماه دیگر از تیم های دسته اولی و دومی شکست خواهد خورد. با گذشت زمان متوجه حرف های من می شوید. گفتم که از وقتی وزیر رفته پرسپولیس یک تیم معمولی شده و دیگر اشتباهات داوری و قوانین من درآوردی به نفع این تیم تمام نمی شود، بنابراین پرسپولیس را در این فصل مدعی نمی بینم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ