روز فردای کریسمس چه نام دارد؟

0

روز فردای کریسمس چه نام دارد

کریسمس ۱۲ روز به طول می‌انجامد و روز اول آن نیز ۲۵ ماه دسامبر مصادف با ۴ دی ماه، کریسمس سال ۲۰۲۱ (آغاز سال ۲۰۲۲) نیز همین تاریخ است

کریسمس ایو شب کریسمس

همیشه تا نام کریسمس به میان می‌آید نام کریسمس ایو Christmas Eve هم به گوش می‌رسد. کریسمس ایو به شب قبل از فرارسیدن کریسمس یعنی شب ۲۴اُم ماه دسامبر گفته می‌شود. کریسمس ایو یا شب کریسمس با غروب کردن خورشید و به صدا در آمدن ناقوس آغاز می‌شود.

گفتنی است مراسمی که در کریسمس ایو انجام می‌شود، کمی در بین پیروان کاتولیک‌ها و پروتستان‌ها متفاوت است اما اغلب این اعمال بین کاتولیک‌ها و آنگلیکان‌ها مشترک است. مهمترین رسمی که در کریسمس ایو وجود دارد تهیه‌ی شام مخصوص و گردهم جمع شدن اعضای خانواده است؛ به این منظور غذاهایی بسیار رنگین طبخ می‌کنند که بوقلمون مهمترین قسمت آن محسوب می‌شود و باید حتما بوقلمون به صورت کامل (درسته) پخته شود. پس از آماده شدن میز غذای کریسمس ایو همه‌ی اعضای خانواده گردهم جمع شده و بعد از شکرگذاری به خوردن غذا می‌پردازند.

کریسمس ایو چیست کریسمس روز باکسینگ چیست دانستنی های جالب

روز باکسینگ

روز باکسینگ (به انگلیسی: Boxing day) یک روز تعطیل عمومی در اتحادیه کشورهای همسود بویژه انگلیس، استرالیا، نیوزلند و کانادا است. این روز که در ۲۶ دسامبر هر سال میلادی جشن گرفته می‌شود یک روز پس از کریسمس است و اغلب کشورهای مذکور روزهای کریسمس و باکسینگ را تعطیل و جشن می‌گیرند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ