آیا مدارس به خاطر امیکرون تعطیل میشود؟

0

اُمیکرون مدارس کشور را دوباره تعطیل می‌کند

شیوع امیکرون سبب شده که برخی از اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا خواستار تعطیلی مجدد مدارس و حتی بازگشت قرنطینه شوند. اگرچه مساله قرنطینه سراسری منتفی به نظر می‌رسد اما مساله تعطیلی مدارس در ستاد ملی مقابله با کرونا در دست بررسی است.

معاون وزیر بهداشت اعلام کرده که فردا در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره تعطیلی مدارس تصمیم‌گیری شود. این مقام مسئول گفته: ما اعمال محدودیت‌ها را درنظر داریم. مخصوصا جاهایی مانند مدارس، دانشگاه‌ها، یا رستوران‌ها که می‌توانند بیرون بر شوند.

اما آیا قرار است مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شود؟ معاون وزیر بهداشت گفته تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها قطعی نیست و فعلا در حد پیشنهاد است. در این باره باید در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری شود.

اما احتمال تعطیلی مدارس چقدر است؟

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفته پیشنهاداتی برای تعطیلی مدارس مطرح شده اما در حال حاضر مدارس عملاً در خیلی از شهرها فقط یک یا دو روز در هفته دایر هستند.

اما درباره مدارس مناطق سردسیر که به دلیل سرمای هوا و بسته بودن در و پنجره کلا‌س‌ها تهویه کمتری برقرار است، به آموزش و پرورش اختیار داده شده که به تشخیص خودش کلاس‌ها را تعطیل کند و تعداد روزهای حضور دانش‌آموزان کمتر شود.

اما به نظر می‌رسد تعطیلی مدارس منتفی است. چون پیش از این هم وزیر آموزش و پرورش گفته بود هم اکنون مدارس هیچ جای دنیا به واسطه مقابله با شیوع کرونا تعطیل نیست. آنها ملزم به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ