آماری که قهرمان نشدن رئال مادرید در لالیگا را تقریبا غیرممکن می‌کنند

0

رئال مادرید نیوز : تاریخ می گوید که رئال مادرید به قهرمانی لالیگا نزدیک شده است. در حقیقت در ۲۶ سال اخیر که برای هر پیرویز س امتیاز لحاظ می شود، هرگز نشده که تیمی این قدر اختلاف را با قهرمان نیم فصل اول جبران کند.

در حقیقت از ۲۶ دوره اخیر فقط شش بار تیمی که قهرمان نیم فصل شده، قهرمان لالیگا نشده است. آخرین بار فصل ۲۰-۲۰۱۹ بود که بارسا قهرمان نیم فصل شد و رئال مادرید قهرمان لالیگا شد. رئال مادرید فعلا با یک بازی بیشتر از سویا ، هشت امتیاز با این تیم فاصله دارد که اگر سویا بازی باقی مانده خود را ببرد، می تواند اختلاف را به پنج برساند. در ۲۶ سال اخیر همیشه تیمی که با اختلاف پنج امتیاز یا بیشتر نسبت به تیم دوم قهرمان نیم فصل شده، قهرمان شده است. بزرگترین اختلاف جبران شده تاریخ مربوط به فصل ۱۵-۱۴ بوده که رئال مادرید با هدایت آنچلوتی تا نیم فصل چهار امتیاز از بارسلونا جلو بود و در نهایت قهرمانی را با دو امتیاز کمتر از تیم کاتالان از دست داد.

اگر لالیگاهایی با برد دو امتیازی را حساب کنیم، از ۶۴ فصل، ۴۱ بار تیمی که قهرمان نیم فصل شده به قهرمان لالیگا رسیده و فقط شش تیم توانسته اند که برتری چهار امتیازی (معادل دو برد یا یک برد و دو تساوی) را جبران کرده اند و هیچ تیمی اختلاف شش امتیاز یا بیشتر را جبران نکرده است. سه تیم نیز توانسته اند که اختلاف سه امتیاز با قهرمان نیم فصل را جبران کنند (یک برد و دو تساوی یا سه تساوی).

جدا از سویا اختلاف رئال مادرید با بقیه تیم ها هم زیاد است. مثلا اختلاف رئال مادرید با بتیس سیزده امتیاز است. در طول تاریخ فقط سه تیم توانسته اند که اختلاف هشت امتیاز یا بیشتر با صدرنشین را جبران کنند. بزرگترین کامبک تاریخ مربوط به فصل ۹۹-۱۹۹۸ بود که بارسلونا توانست اختلاف ۹ امتیازی با مایورکا تا هفته ۱۴ را جبران کند و در فاصله سه هفته به ایان به قهرمانی برسد. در آن فصل مایورکا به فینال جام در جام اروپا رسید و در لالیگا پایین تر از رئال مادرید سوم شد.در فصل ۹۲-۱۹۹۱ نیز بارسلونا توانست اختلاف هشت امتیازی با رئال  را در لالیگایی با بردهای دو امتیازی جبران کند و در هفته آخر به قهرمانی برسد. رئال مادرید در فصل ۰۴-۲۰۰۳ با هدایت کی روش در فاصله دوازده هفته به پایان ، هشت امتیاز از والنسیا عقب بود اما افت وحشتناکی داشت و قهرماین را تقدیم والنسیا کرد. از سویی در فصل ۰۳-۲۰۰۲ خود رئال در هفته سوم لالیگا، هفت امتیاز از سوسیه داد صدرنشین عقب افتاد. رئال در ان فصل بزرگترین بازگشتش در لالیگا را داشت و به قهرمانی رسید. در فصل ۰۷-۲۰۰۶ رئال با هدایت کاپلو نیز پنج امتیاز از بارسلونا در فاصله هشت بازی به پایان عفب افتاده بود اما تیم کاپلو به لطف کامبک هایشان در جریان بازیها به مسابقات برگشت و هم امتیاز با بارسا به لطف بازی رو در رو به قهرمانی رسید.

ساعت بازی رئال مادرید امشب اخبار رئال مادرید

آماری که قهرمان نشدن رئال مادرید در لالیگا را تقریبا غیرممکن می‌کنند

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ