دو پرسپولیسی در کادرفنی تیم ملی حضور دارند؛ شاید به همین دلیل استقلالی ها دعوت نمی شوند!/ یزدانی باید فیکس باشد نه سکونشین

0

پرسپولیس نیوز –

در فاصله یک ماه تا شروع ادامه رقابت های مقدماتی جام جهانی، اخباری در رابطه با دعوت بازیکنان ملی به ارودی بهمن ماه این تیم برای دیدار مقابل عراق و امارات به گوش می‌رسد. محمد مومنی پیشکسوت استقلال و از اعضای هیئت مدیره این باشگاه در گفتگو با خبر ورزشی، درباره حضور کم تعداد بازیکنان استقلال در آخرین لیست تیم ملی فوتبال و توقع جامعه استقلال در رابطه با لیست جدید تیم ملی حرف زد:

به زودی لیست جدید تیم ملی اعلام می شود. شما به عنوان مدیر تیم صدرنشین لیگ برتر فکر می کنید شرایط برای دعوت بازیکنان استقلال به اردوی جدید چگونه خواهد بود؟

قبل از هر چیز باید بگویم وقتی یک بازیکن وارد باشگاهی می شود اهداف مختلفی را برای خودش در نظر می‌گیرد و همین طور باشگاهی که یک بازیکن را جذب میکند هدف های مشخصی را از این جهت دنبال می‌کند. یکی از این هدف ها رسیدن به تیم ملی برای بهبود وضعیت مالی قرارداد بازیکن و البته شرایط بهتر برای باشگاه است که می تواند از وجود بازیکن ملی پوش در زمینه ترانسفر و یا دریافت حق بازی در مسابقات بین‌المللی بهره‌مند شود. این مسائل برای یک بازیکن جدا از کسب احترام اجتماعی و بهبود جایگاه فوتبالی اش در این رشته خواهد بود. اما وقتی بازیکنان تیم استقلال از چنین شرایطی برخوردار نشوند قطعاً لطمه می بینند.

بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

امروز تیم استقلال توانسته خودش را در بالای جدول رده بندی به عنوان صدرنشین لیگ برتر تثبیت کند. قطعاً این تیم بی دلیل در چنین جایگاهی قرار نگرفته. بنابراین بازیکنانش توقع دارند جامعه فوتبال و کادر فنی تیم ملی آنها را ببینند. قطعاً این توقع نزد طرفداران تیم استقلال هم بالارفته. استقلال فقط دو بازیکن خارجی دارد و سایر نفراتش می‌توانند جوانان آینده ساز فوتبال ایران باشند. اگر فرض کنیم لیست های قبلی تیم ملی اتفاقی بسته شده آیا حالا وقت آن نرسیده که این بار خیلی اتفاقی تعداد استقلالی‌ها بیشتر شود؟

اخبار فوری پرسپولیس

چه توقعی از دراگان اسکوچیچ دارید؟

طرف صحبت من فقط اسکوچیچ نیست، بلکه کل کادرفنی تیم ملی است. این که دو تن از اعضای کادرفنی پرسپولیسی هستند، شاید آنها برای خودشان حقی قائل می شوند، پس تکلیف استقلال چی می شود؟ چون استقلال کسی را در کادر تیم ملی ندارد باید حقش ضایع شود؟ کسی نیست که حق استقلال را بگیرد؟ زمانی می گفتند یک تیم خاص چون در صدر جدول است حق دارد بازیکنانش بیشتر دعوت شوند، حالا که استقلال در صدر جدول است چرا خبری از بازیکنانش در لیست تیم ملی نیست. نمونه‌اش سیاوش یزدانی! این بازیکن مغز متفکر خط دفاعی استقلال است و نقطه اتکای تیم به شمار می‌رود که بدون لغزش و کوچکترین اشتباهی دفاع استقلال را رهبری می‌کند. ولی متأسفانه در لیست ذخیره‌های تیم ملی برای بازی‌های گذشته هم جایی نداشته و اغلب او را روی سکو فرستادند.

چه درخواستی از مسئولان فدراسیون و کادرفنی تیم ملی دارید؟

درخواست نیست این یک حساب دودوتا چهارتاست. در فوتبال شخصیت تیم ها را بر اساس جایگاه فوتبالی شان در جدول تعیین می کنند. برای همین است که همه در تب و تابند تا به بالای جدول برسند. جایی که استقلال امروز ایستاده آرزوی همه باشگاههای دیگر است. پس توقع می رود حق استقلال را در لیست بعدی تیم ملی بدهند تا این شائبه به وجود نیاید که کادر فنی تیم ملی مسابقات لیگ برتر را ملاک قرار نمی دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ