گزارش ویژه/ پنج روز حیاتی در فوتبال ایران؛ استقلال و پرسپولیس شانسی ندارند

0

پایگاه خبری ساتین – چرا استقلال و پرسپولیس شانس زیادی برای حضور در رقابتهای این فصل لیگ قهرمانان آسیا ندارند؟

به گزارش ساتین، در شرایطی که قرار است کنفدراسیون فوتبال آسیا، ۱۶ دی مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس – و همچنین گل گهر – را بررسی و تکلیف حضور یا عدم حضور آنها در لیگ قهرمانان را مشخص کند، به نظر می‌رسد دو تیم تهرانی، شانسی برای حضور در این تورنمنت نداشته باشند.

از کمیته بدوی تا کمیته استیناف صدور مجوز

موضوعی که بیشتر از همه AFC را حساس کرده، رد شدن مدارک این دو باشگاه در کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال بوده و قطعا کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ندادن مجوز به استقلال و پرسپولیس، روی این موضوع مانور زیادی خواهد کرد.

اتفاق دیگری که شاخک‌های نمایندگان AFC را تیز کرده، مورد عجیب کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای است. کمیته‌ای که باید نظر کمیته بدوی درباره مدارک استقلال و پرسپولیس را یا تائید می‌کرد یا رد منتهی این کمیته در اقدامی عجیب، ۳ ماه به استقلال و پرسپولیس مهلت داده است. کاری که به نظر می‌رسد، کمیته بدوی باید آن را انجام می‌داد نه کمیته استیناف و این موضوع هم برای کنفدراسیون فوتبال آسیا، سوال شده است. هر چند ادعای اعضای کمیته استیناف این است که این مورد در آیین نامه ها وجود دارد اما هرگز به مانده و بند این ماجرا اشاره ای نکردند!

محرومیت در انتظار استقلال و پرسپولیس و فدراسیون؟

از طرف دیگر، استقلال و پرسپولیس هنوز نتوانسته‌اند یکسری مشکلاتشان را حل کنند. پرسپولیس به خاطر پرونده‌های خارجی‌اش و عدم تسویه حساب با طلبکاران خارجی‌اش وارد بلک لیست AFC شده و استقلال هم مشکل زیرساخت دارد یعنی امکانات این تیم – که مهمترین آن داشتن زمین تمرین و البته ورزشگاه اختصاصی است – مورد تائید کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار نگرفته است. مشکل بعدی دو باشگاه هم داشتن طلبکاران داخلی است و بازیکنان سابق این دو تیم به خاطر عدم دریافت مطالباتشان، چاره‌ای جز شکایت به AFC نداشته‌اند. مطالباتی که رقمش قطعا آنقدر زیاد نبوده که دو باشگاه را به دردسر بیندازد منتهی بدقولی مدیران سرخابی، زمینه‌ساز چنین اتفاقی شده است. بحثهای مربوط به مالیات و مالکیت مشترک را هم که در جریان هستید. حالا باید منتظر ماند و دید که آخر این هفته چه اخباری از مقر AFC در مالزی به تهران مخابره خواهد شد و در صورت حذف استقلال و پرسپولیس، آیا اخباری که هم درباره محرومیت آنها از فصل ۲۰۲۳ لیگ قهرمانان مطرح شده، رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت یا نه چرا که گفته می‌شود احتمال جریمه سنگین برای دو نماینده ایران وجود خواهد داشت. ضمن اینکه برخی خبرها هم حاکی از آن است که ممکن است فدراسیون فوتبال با جریمه ۸۰ هزاردلاری و استقلال و پرسپولیس هم با محرومیت دو ساله هم مواجه شوند. باید دید در نهایت ای اف سی درباره این ماجرا چه حکمی خواهد داد.

۱۹۸۴

اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

گزارش ویژه/ پنج روز حیاتی در فوتبال ایران؛ استقلال و پرسپولیس شانسی ندارند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ