کربکندی: نباید انتظار داشته باشیم گاف‌های مدیریتی‌مان بازتاب نداشته باشد/ پرسپولیس و استقلال محله« برو و بیا» شده‌اند

0

پایگاه خبری ساتین- کارشناس فوتبال گفت: متاسفانه در مدیریت فوتبال گاف های زیادی می‌دهیم و نمی‌توان انتظار داشت که این مسائل بازتابی نداشته باشد.

به گزارش ساتین و به نقل از فارس، رسول کربکندی در مورد حذف دو تیم استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: در مدیریت فوتبال مان بارها از این سوتی‌ها داده‌ایم که علت اصلی آن هم بی‌توجهی به تذکرات فیفا و AFC بوده است. در ضمن نمی‌توان انتظار داشت که این سوتی‌ها بازتابی نداشته باشد. یا دشمنان این مسایل را گزارش می‌کنند یا دوستان! به هر حال این مشکلات پیش آمده است. به هر حال آنها عواملی دارند که ما را رصد می‌کنند. وقتی کفاشیان می‌ گوید فوتبال‌مان دولتی است بارها سند سازی کرده‌ایم دستمان برای آنها رو شده است. 

وی افزود: آنقدر در این دو باشگاه پرهوادار مدیرعامل عوض شده که مدیران جدیدی که به باشگاه می‌آیند فرصتی برای رسیدن به این مسایل ندارند. خیلی هنر کنند مشکلات مالی و طلبکاران را ساماندهی کنند و تیم را ببندند و دیگر اشرافی به چنین مسایل باشگاهی ندارند یا آنقدر مشکلات بر سرشان ریخته که دیگر به کارهای دیگر نمی‌رسند. عدم مدیریت صحیح و بهم ریختگی  که ورزش ما دارد کار را به اینجا می‌کشاند. برای نمونه بحث حضور بانوان در ورزشگاه هم یکی از آنهاست. در بازی تیم ملی با کره جنوبی برای اینکه مشکل حضور بانوان در ورزشگاه را حل کنیم کرونا را بهانه کردیم و اصلا تماشاگری به ورزشگاه راه ندادیم. آنقدر تابلو کار می‌کنیم که دستمان برای فیفا و AFC رو شده است. 

کربکندی تاکید کرد: پرسپولیس و استقلال دو باشگاه مورد حمایت دولت هستند ولی وقتی چنین اتفاقی برای آنها رخ می‌دهد هواداران این دو باشگاه ناراحت و افسرده می‌شوند. پرسپولیس دو دوره تا فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش رفته بود این مسایل افتخار فوتبال ایران و کشورمان است اما کار را به جایی رسانده‌ایم که هیچکس دیگر نتواند برای این دو باشگاه کار کند، البته گفته می‌شود کورسویی از امید هم وجود دارد که امیدوارم این تلاش‌ها نتیجه بخش باشد و این دو تیم به آسیا راه پیدا کنند. با این حال ما گاف های زیادی در مدیریت‌مان داده‌ایم؛ از استفاده از بازیکن دو اخطاره در زمین گرفته تا خیلی از شکایت‌هایی که از باشگاه‌های ما به فیفا شده است که درهیچ کدام آنها نشانی از حرفه‌ای گری نبوده است.

سرمربی اسبق ذوب آهن اصفهان در مورد اینکه باشگاه پرسپولیس بیانیه‌ای شب گذشته صادر کرد و برخی را به وطن فروشی به دلیل انتشار اسناد صدور مجوز حرفه‌ای گری متهم کرد، گفت: سوالم این است که چرا باید اشتباه کنیم تا دیگران از این اشتباه ما استفاده کنند؟ اگر ما اشتباه نکنیم دیگر کسی نمی‌تواند خبری در این زمینه منتشر کند و می‌توانیم بگوییم این خبر کذب است. به هر حال نباید بهانه دست دشمن، مخالف یا هر اسم دیگری که رویش می‌گذارید بدهیم. 

وی افزود: این حرف‌ها توجیه است تا عملکرد خودمان را توجیه کنیم. کسانی که وظایف‌شان را به درستی انجام نداده‌اند دنبال کسی می‌گردند تا تقصیرها را به گردن او بیندازند. فوتبال ما سراسر بیانیه  شده است! از بیانیه در مورد داوری بگیرید تا مسایل دیگر بیانیه نویسی در فوتبالمان مد شده شاید به خاطر این است که فریاد رسی نمی بینند. اگر ما اشتباه می‌کنیم نباید بگوییم چرا اشتباه من مطرح شده است. بهتر است که اشتباه نکنیم تا دیگران به واسط آن نتوانند ما را بکوبند. 

وی با اشاره به شایعه‌هایی که در مورد حذف تیم ملی از جام جهانی مطرح است، عنوان کرد: می گویند که تیم ملی هم ممکن است از حضور در جام جهانی محروم شود و همه این ها حاصل حضور برخی افراد غیر ورزشی در فوتبال ماست.  به جز مسئولان ارشد کشوری برخی افراد غیرورزشی و حتی سیاسیون به دنبال حضور در فوتبال هستند زیرا می‌توانند مطرح شوند.  همه هم ادعا می‌کنند که همه چیز در ورزش را می‌فهمند به دلیل همین مسایل است که این اتفاق‌ها رخ می‌دهد. 

کربکندی در مورد اینکه نام برخی از پیشکسوتان فقید در بین سهامداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دیده می‌شود، گفت: خب دیگر زنده‌ها را رها کرده‌ایم و به سراغ اموات و مرده‌ها رفته‌ایم. این دو باشگاه تبدیل به محله برو بیا شده‌اند و هر روز شاهد حضور یک مدیر جدید در این دو باشگاه هستیم. باید بدانیم که فیفا و AFC  با کسی شوخی ندارند و بهتر است کاری کنیم که بهانه دست دشمن  ندهیم. حذف این دو تیم اتفاق منفی بسیار بزرگی برای ورزش ما است.

۷۴۷۴

اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

کربکندی: نباید انتظار داشته باشیم گاف‌های مدیریتی‌مان بازتاب نداشته باشد/ پرسپولیس و استقلال محله« برو و بیا» شده‌اند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ