هشدار احمدی مقدم به نامزدهای رد صلاحیت شده

0

اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه برگزاری شانزدهمین اجلاس معاون اجتماعی نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه حاشیه‌ها در خصوص تجمع یا ایجاد اغتشاش بعد از اعلام صلاحیت ها را نداشتیم اما ما بر اساس وظیفه آمادگی کامل داشتیم تا با حواشی و حادثه‌های رخ داده برخورد کنیم. البته این آرامش را مدیون رفتار نامزدهایی هستیم که به قانون تمکین کردند.

وی در ادامه با اعلام اینکه تبلیغات انتخاباتی دارای چارچوب مشخصی است افزود: نمایندگان کاندیداها با مراجعه به وزارت کشور مجوز برگزاری تبلیغات را دریافت کرده و باید آن را به نیروی انتظامی ارائه کنند تا ما بتوانیم هماهنگی‌های لازم را برای اقدامات انتظامی و تسهیل ترافیک انجام دهیم .صرف گرفتن مجوز از وزارت کشور کافی نیست به صورتی که روز گذشته کاندیدایی بدون هماهنگی با نیروی انتظامی فقط با داشتن مجوز وزارت کشور قصد داشت تجمع تبلیغاتی برگزار کند که از این کار ممانعت کردیم البته بعدا این مشکل رفع شد. همه نامزدها باید مجوز خود را به پلیس ارائه کنند تا هماهنگی لازم در حوزه انتظامی و ترافیکی تضمین شود و محدوده ترافیکی را مشخص کنیم. رئیس پلیس کشور با بیان اینکه هیچگونه تجمع خودجوش مردمی برای انتخابات نداریم تاکید کرد: تجمع خودجوش یعنی اینکه عده‌ای با فراخوان در سایت و ارسال پیامک تجمعی را ساماندهی کنند و مردم را برای کاری فرابخوانند و خودشان هیچ مسوولیتی را نپذیرند.البته تا کنون موردی از اردوکشی خیابانی و ایجاد تشنج نداشتیم.
 تجمع مردمی بیشتر موجب ایجاد تنش و مزاحمت برای مردم می‌شود که کاندیداها باید از این کار خودداری کنند. احمدی مقدم با اعلام اینکه اقدامات برای کنترل مرزها تشدید شده است ،افزود: هم اکنون نیروهای مرزبانی در آماده باش ۷۰ درصدی هستند که ۳ روز قبل از انتخابات آماده باش ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد تاکنون موردی از ورود سلاح، تهدیدات امنیتی و تروریستی از طریق مرز نداشتیم.
احمدی‌مقدم با اشاره به تسهیلات ترافیکی در ایام انتخابات گفت: ممکن است یک مسیر یا چهار راهی در ایام انتخابات مسدود شود که رانندگان باید از مسیرهای جایگزین تردد کنند. خوشبختانه در ماه جاری به دلیل تغییر زمان امتحانات ترافیک کاهش یافته است.
خبرنگار مهر از رئیس پلیس کشور پرسید که آیا فعالیت‌های ستادهای انتخاباتی نامزدهای رد صلاحیت شده قانونی است که وی در پاسخ با رد این موضوع تصریح کرد: نامزدهای رد صلاحیت شده حق ندارند ستاد رسمی داشته باشند البته ممکن است افراد علاقه‌مند به آنها به صورت گروهی دورهم جمع شوند اگر ستادهای این افراد به صورت علنی بخواهند فعالیت کنند پلیس با آنها برخورد می‌کند. به نظرم مشکلی از سوی ستادها وجود ندارد البته برخی از نامزدهای رد صلاحیت شده می‌گویند تا پایان انتخابات در عرصه حضور دارند این سخنان را برای امیدوار نگه داشتن هوادارانشان بیان می‌کنند و بررسی دوباره صلاحیت کار درستی نیست و انجام نمی‌شود رای صادر شده قابل تجدید نظر نیست.
احمدی‌مقدم ادامه داد: این‌ها فلش‌ها را به سمت رهبری می‌برند و می‌گویند از سمت رهبری حکم می‌گیریم و این در حالی است که ایشان فرمودند درامور صلاحیت‌ها دخالت نمی‌کنند. این رفتار از سوی این کاندیداها شایسته نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ