ستاد «خیزش مستضعفین» حامی جلیلی اعلام موجودیت کرد

0

اعضای شورای مرکزی این ستاد در بیانیه خود آورده‌اند: ارزیابی عمومی و کلی ما از دو دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد مثبت است. معتقدیم در دوره مذکور جایگاه ملت ایران در دنیا رفیع‌تر شد؛ مستضعفین، طبقات محروم و حاشیه‌نشین‌ها بیشتر مورد توجه قرار گرفتند؛ به لحاظ ارزش‌های انقلابی نیز روند رو به رشدی داشتیم و اشعار و آرمان‌های انقلاب اسلامی پر رنگ‌تر شد. طبعا این دوره دارای نقاط ضعف قابل توجهی نیز بوده است که بر آنها چشم نخواهیم پوشید.

در ادامه این بیانیه آمده است: بر اساس ارزیابی کلی فوق، خواستار تداوم این رویکرد مثبت در کشور و احیای هر چه بیشتر روحیه انقلابی و جهادی در عرصه کشورداری و تمرکز بیشتر بر نقاط مثبت دوره اخیر هستیم و معتقدیم این خواسته، بیش از هر فرد دیگری، با حضور «سعید جلیلی» در راس سکان مدیریتی کشور اتفاق خواهد افتاد.

جلیلی اغلب خصوصیات مثبت رئیس‌جمهور فعلی را داراست. از جمله این خصوصیات می‌توان به این موارد اشاره کرد: انقلابی و همچنین مفتخر به ارزش های انقلابی، مطیع ولایت فقیه، ساده‌زیست و مردمی، پاکدست و طرفدار مبارزه با فساد، شجاع و برخوردار از روحیه مقاومت در عرصه بین‌الملل، پرکار و معتقد به اصالت خادم و خدمتگذار بودن مسوولین، مخالف با حاکمیت تفکر و ارزش‌های غربی بر شئون کشورداری، عدم وابستگی به کانون‌های قدرت و ثروت در کشور.

جلیلی برخی نقاط ضعف رئیس‌جمهور فعلی را ندارد. از جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد:

• باور داریم چهره‌های دارای کارنامه روشن در تایید نظریه‌های اقتصادی سرمایه‌داری در دولت جلیلی تصمیم‌گیر نخواهند بود.

• باور داریم جلیلی باندگرا یا به تعبیر بهتر گروه‌گرا نیست.

• باور داریم جلیلی از افرادی که دارای سوابق روشن عدالتخواهی و انقلابی نیستند در نزدیکترین حلقه یاران خود استفاده نخواهد کرد.

• باور داریم جلیلی اجازه نخواهد داد مسائل حاشیه‌ای در دولتش پر رنگ‌تر از وظیفه اصلی خدمتگذاری شود.

• باور داریم جلیلی نسبت به شبهات اقتصادی در دولت و اطرافیانش از رئیس‌جمهور محترم آقای احمدی‌نژاد جدی‌تر برخورد خواهد کرد.

رقیب اصلی جلیلی در این انتخابات، آقای «هاشمی رفسنجانی» است. جلیلی و هاشمی گرایش به دو پارادایم متنافر فکری دارند. در یک ارزیابی مختصر و خلاصه، جلیلی بر خلاف هاشمی معتقد به اتصال به قطار جامعه بین‌المللی برای توسعه کشور و سرخم کردن در قبال فشارهای خارجی نیست. جلیلی معتقد است مسیر اعتلای ایران اسلامی از جاده اتکاء به توانمندی‌های درونی و بومی ملت ایران می‌گذرد و این مهم می‌بایست با مقاومت در مقابل باج‌خواهی‌های نظام سلطه مقرون باشد. ما در این دو راهی بزرگ با «سعید جلیلی» همراهیم.

در انتهای این بیانیه آمده است: ضمن احترام و به رسمیت شناختن سلیقه کاندیدای اصلح این دوره از انتخابات در گزینش همکارانش، اعلام می‌کنیم در صورت خدشه بر باورها و عدم تحقق مطالبات‌مان، رویکرد نقادانه نسبت به ایشان را کنار نخواهیم گذاشت.

ستاد خیزش مستضعفین با در پیش گرفتن رویکرد اخلاقی، در چارچوب‌های قانونی نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت خواهد کرد.

اعضای شورای مرکزی ستاد خیزش مستضعفین به شرح ذیل هستند:

امیر تفرشی، مقداد همتی، مجید عبدالهی، عبدالحمید شهرابی، فرهاد بیضایی، حمید برهانی، میثم دهقان، روح‌الله سیفیان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ