کاهش شدید قیمت خودرو در راه است؟ / افت دو تا ۵ میلیونی قیمت خودرو طی یک روز

0

اخبار خودرو

مجله خودرو ساتین- میناسادات حسینی: انعکاس خبر برجامی روز گذشته در حالی همه بازار‌ها را تحت تاثیر قرار داد که بازار خودرو نیز تحت الشعاع این خبر، شاهد ریزش سنگین قیمت بود؛ به طوری که با بسته شدن بازار در شب گذشته و آغاز معاملات امروز هم همه خودرو‌ها شاهد ارزانی بودند.

مقاومت فروشندگان خودرو در برابر ریزش قیمت

یک کارشناس صنعت خودرو به مجله خودرو ساتین گفت: روز گذشته در ابتدای معاملات بازار خودرو، فروشندگان در مقابل ریزش قیمت مقاومت می‌کردند؛ اما ازآنجا که در بازار خریداری نبود، مجبور شدند قیمت را پایین بیاورند.

حامد طلاجوران با بیان اینکه امروز هم از صبح تاکنون انواع خودرو بین دو تا ۵ میلیون ریزش قیمت داشته است، ادامه داد: دنا اتومات با افت ۴ میلیونی از شب گذشته تاکنون، از ۵۰۱ میلیون تومان در شب گذشته به ۴۹۷ میلیون تومان رسیده است.

سمند در بازار چند؟

این فعال بازار خودرو با بیان جزئیات ریزش قیمت خودرو از شب گذشته تاکنون گفت: قیمت سمند LX EF۷ دوگانه سوز از شب گذشته تاکنون ۵ میلیون تومان کاهش داشته و در حالی ۳۴۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شد که امروز ۳۳۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

طلاجوران ادامه داد: پژو ۲۰۶ تیپ ۲ امروز از ابتدای معاملات تاکنون (در لحظه تنظیم این خبر) ۳ میلیون تومان ریزش داشته است. این خودرو تا شب گذشته ۲۷۱ میلیون تومان خرید و فروش می‌شد که اکنون ۲۶۷ میلیون تومان قیمت خورده است.

خریداری در بازار خودرو نیست

به گفته این کارشناس صنعت خودرو، در حال حاضر خریداری در بازار خودرو نیست و به همین دلیل اصلا خرید و فروشی انجام نمی‌شود و بازار قفل شده است.


بیشتر بخوانید: ریزش قیمت خودرو ادامه‌دار است/ همه فروشنده شده‌اند


طلاجوران در گفتگو با مجله خودرو ساتین ادامه داد: پژو پارس با افت دو میلیونی، روز گذشته ۲۸۱ میلیون تومان قیمت خورده بود که امروز به ۲۷۹ میلیون تومان رسید.

صدور دعوتنامه‌های ایران خودرو شتاب گرفت

این فعال بازار خودرو در پاسخ به سوال مجله خودرو ساتین مبنی بر اینکه دلیل افت زیاد قیمت خودرو از روز گذشته تاکنون چیست، گفت: دلیل این ریزش گسترده کاهش قیمت دلار است، زیرا هیچ ماشینی به بازار تزریق نشده است.

طلاجوران تاکید کرد: البته از روز گذشته ایران خودرو، دعوتنامه‌های زیادی را صادر کرده و حتی برخی دعوتنامه‌های زودتر از موعد مربوط به اسفندماه را صادر کرده است؛ اما این ریزش قیمت ربطی به دعوتنامه ندارد، چون هنوز خودرویی به بازار تزریق نشده است.

ریزش گسترده قیمت خودرو در شب عید

این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه دعوتنامه‌های برج ۱۲ هم صادر شده است، گفت: ایران خودرو زودتر از موعد هم دعوتنامه صادر کرده است.

طلاجوران با پیش بینی بازار خودرو در شب عید گفت: به دلیل صدور بسیار زیاد دعوتنامه‌ها ازسوی خودروسازان، شب عید خودرو در بازار زیاد می‌شود و قیمت خودرو به طور چشمگیری ریزش خواهد داشت.

وی به بخشنامه جدید خودروسازان مبنی بر واریز مالیات نقل و انتقال ازسوی خریداران اشاره کرد و گفت: کسانی که از ۱۳ دی ماه خودرو تحویل گرفته اند، باید از یک تا ۴ میلیون مالیات نقل و انتقال بپردازند تا مدارک آن‌ها صادر شود وگرنه سند مالکیت خودرو ازسوی ایران خودرو و سایپا صادر نخواهد شد.

کاهش شدید قیمت خودرو در راه است؟ / افت دو تا ۵ میلیونی قیمت خودرو طی یک روز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ