شهادت امام موسی کاظم چه روزی است

0

شهادت امام موسی کاظم چه روزی است

امام موسی کاظم (ع) در ۲۵ ماه رجب سال ۱۸۳ هجری قمری پس از ۵۵ سال عمر با عزت و ۳۵ سال امامت به دستور هارون الرشید به شهادت رسیدند ،به ایشان به دستور حاکم وقت سم خورانده شد . آرامگاه این امام عزیز در شهر کاظمین و در کشور عراق قرار دارد.

تاریخ شهادت امام موسی کاظم در سال ۱۴۰۰

امام کاظم علیه السّلام دو بار به دست هارون به زندان افتاده اند که مرتبه دوم آن از سال ۱۷۹ تا ۱۸۳؛ یعنى به مدت چهار سال به طول انجامیده و به شهادت آن حضرت منجر شده است. درباره مرتبه نخست زندان اوّل مدّت قید نشده است.

واپسین روزهای عمر امام کاظم(ع) در زندان سندی بن شاهک سپری شد. شیخ مفید گفته است سندی، به دستور هارون الرشید امام را مسموم کرد و امام سه روز پس از آن به شهادت رسید. شهادت وی ۲۵ رجب سال ۱۸۳ق در بغداد رخ داده است. درباره زمان و مکان شهادت امام کاظم (ع) نظرات دیگری هم وجود دارد.

پس از آن‌که موسی بن جعفر(ع) به شهادت رسید، به دستور سِندی بن شاهک پیکر او را روی پل بغداد قرار دادند و اعلام کردند که موسی بن جعفر به مرگ طبیعی از دنیا رفته است. درباره چگونگی شهادت وی گزارش‌های متفاوتی وجود دارد؛ بیشتر تاریخ‌نویسان بر این باورند که یحیی بن خالد و سندی بن شاهک او را مسموم کرده‌اند.

شهادت امام موسی کاظم چه روزی است تاریخ شهادت امام موسی کاظم امام موسی کاظم

تاریخ دقیق شهادت امام موسی کاظم (ع) در تقویم شمسی

 

تاریخ شهادت امام موسی کاظم (ع) در تقویم شمسی برابر است با : روز یکشنبه ۸ ماه اسفند سال ۱۴۰۰

تاریخ دقیق شهادت امام موسی کاظم (ع) در تقویم قمری

 

تاریخ شهادت امام موسی کاظم (ع) در تقویم قمری برابر است با : روز ۲۵ ماه رجب سال ۱۴۴۳

تاریخ دقیق شهادت امام موسی کاظم (ع) در تقویم میلادی

 

تاریخ شهادت امام موسی کاظم (ع) در تقویم میلادی برابر است با : روز ۲۷ ماه فوریه سال ۲۰۲۲

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ