علی پروین هم دوزاری اش نیفتاده بود/ یک کلیپ درست کرده اند پیشکسوتان بزرگ پرسپولیس را مسخره کنند / کسی تا به امروز این آقا را می شناخت؟

0

علی پروین هم دوزاری اش نیفتاده بود/ یک کلیپ درست کرده اند پیشکسوتان بزرگ پرسپولیس را مسخره کنند / کسی تا به امروز این آقا را می شناخت؟

ساتین –

ساتین- حدود ۵۰ نفر از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس با حضور مدیرعامل این باشگاه نشستی را با رئیس سازمان خصوصی سازی برگزار کردند تا درباره نحوه واگذاری این باشگاه در فرابورس به بحث و تبادل نظر بپردازند.

در اواسط این برنامه اما حمید درخشان کاپیتان و سرمربی پیشین پرسپولیس با عصبانیت از جای خود بلند شد و حرف هایی در خصوص برخی پیشکسوتان این تیم با یکی دو سال سابقه زد و…

با درخشان تماس گرفتیم تا بدانیم دلیل این عصبانیت و برآشفته شدن چه بوده است.

* ماجرا چه بود؟ شنیدیم در نشست هم اندیشی خصوصی سازی باشگاه پرسپولیس عصبانی شدید و حرف هایی زدید.

– من نمی دانم متر و معیار پیشکسوت پرسپولیس بودن چیست؟ طرف یکی دو سال در پرسپولیس بازی کرده و پولش را هم تمام و کمال گرفته و شده پیشکسوت!

* متوجه نشدیم! بیشتر توضیح می دهید؟

– ( با عصبانیت بیشتر) طرف وقتی تیمش به پرسپولیس گل زده و ۳ متر به هوا پریده چطور پیشکسوت پرسپولیس شده است!

* مثل اینکه هنوز هم عصبانی هستید. کسی در این نشست بوده که چیزی گفته و شما عصبانی شدید؟

– نه، یک کلیپ درست کرده بودند که مثلا از پیشکسوتان پرسپولیس بوده اما نه علی پروین در آن بود، نه پنجعلی، نه ناصرمحمد خانی و نه من و مجتبی محرمی!

* جدی؟! علی پروین چیزی نگفت؟

– اصلا دوزاری علی پروین نیفتاده بود! بعد از اعتراض من تازه متوجه شد.

* خُب در این کلیپ تصاویر چه کسانی بود؟

– مهدی مهدوی کیا، کریم باقری، علی دایی، علی کریمی و یکی دو نفر دیگر و اصلا از دهه ۶۰ کسی در این کلیپ نبود. من از رضا درویش تعجب می کنم. او که در دهه ۶۰ همیشه کنار ما بود این ویدئو را ندیده بود که اجازه پخش داد؟ اصلا کدام آدم کم سواد و کم اطلاعی این کلیپ را ساخته که تصویری از علی پروین درآن نگذاشته است؟! مگر می شود؟ مگر داریم؟

* شما گفته اید پیشکسوت کسی است که حداقل ۱۰ سال در این باشگاه بازی کرده باشد؟

– من گفتم کسانی را داریم که ۱۲ یا ۱۳ سال و حتی بیشتر عمر و جوانی خودشان را در این باشگاه گذاشته اند نه اینکه تمام دورهای خودشان را زده باشند و بعد برگردند پرسپولیس یا اینکه فقط یکی دو سال در این تیم بازی کرده باشند. آن وقت هیچ تصویری ازاین دست بازیکنان با سابقه بالای ۱۲ سال بازی در پرسپولیس در کلیپ ساخته شده نیست اما کسانی که یک سال بازی کرده اند این طور حلوا حلوا می شوند!

* حالا شما که در این جلسه حضور داشتید چشمتان آب می خورد که پرسپولیس خصوصی یا وارد بورس شود؟

– راستش را بخواهید نه! من حمید درخشان باید واقعیت را به مردم و هواداران بگویم.

* ولی ظاهرا قرار است ۱۵ اسفند قرار است در پذیره نویسی اولیه ۱۰ درصد سهام استقلال و پرسپولیس به هواداران و پیشکسوتان دو باشگاه عرضه شود.

– خُب عرضه شود، چه کسی می خرد؟! مگر پرسپولیس منچستر یونایتد است؟ خود شما حاضرید سهام تیمی را بخرید که بالای ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد؟!

* اما ظاهرا اموال این باشگاه شناسایی و ارزش گذاری شده است؟

– این ارزش گذاری یا شناسایی اموال باید با سند درست و حسابی همراه باشد. کدامیک از این اموال متعلق به پرسپولیس است؟ پس چرا پرسپولیس این همه بدهی دارد؟ آیا سند اموال مورد اشاره به نام پرسپولیس شده یا اینکه این باشگاه حق واگذاری یا فروش آن را دارد که بدهی هایش را بپردازد؟!

* پس شما امیدی به خصوصی شدن پرسپولیس یا استقبال از عرضه سهام این باشگاه دربورس ندارید؟

– اصلا شدنی نیست. باشگاهی که درآمد ندارد و بدهی دارد چگونه باید در بورس وارد شود؟ اصلا خود شما پول می دهید سهام پرسپولیس را بخرید؟ زمانی که مثلا هواداران منچستر یونایتد سهام این باشگاه را می خرند می دانند و مطمئن هستید سود خوبی نصیب آنها می شود چرا که روی یک باشگاه سودآور سرمایه گذاری کرده اند. اینجا فروش سهام یا خرید آن مبنایی ندارد. دارد؟

* چه بگوییم؟ پس چرا این نشست برگزار و شما هم شرکت کردید؟

– به احترام باشگاه پرسپولیس و تصورمان این بود که حرمت پیشکسوتان واقعی پرسپولیس حفظ می شود اما کلیپی درست کرده و پیشکسوتان واقعی را مسخره کردند! البته این بحث خصوصی سازی یک حُسن دیگر هم برای بعضی ها دارد.

* برای چه کسانی؟

– شما که خبرنگار هم هستید پیش از این قربان زاده نامی را می شناختید؟! حالا این آقا مشهور شده و همه جا صحبت از اوست. چه کار کرده است؟ در پرسپولیس و استقلال بازی کرده؟ گل زده؟ تکل زده و شب تا صبح درد کشیده؟ یا اینکه برای این باشگاه ها از جیب شخصی هزینه کرده است؟ هیچ کدام اما الان یک شبه مشهور و معروف شده است، همین!

درپایان حرف دیگری ندارید؟

– امیدوارم روزی فرا برسد که باشگاه های بزرگ و مدیران آن ارزش پیشکسوتان واقعی خود را بیشتر بدانند. البته انتظار من از پیشکسوتان هم این است که وقتی حرمت شکنی را می بینند یا می شنوند سکوت نکنند و از این جایگاه دفاع کنند.

اخبار منچستر یونایتد

منبع : خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ