شرایط مالی منچستریونایتد وخیم‌تر شد/ بدهی کلان بیشتر از حقوق ستاره‌ها

0

شرایط مالی منچستریونایتد وخیم‌تر شد/ بدهی کلان بیشتر از حقوق ستاره‌ها

ساتین –

بازیکنان منچستریونایتد با وجود دست و پا زدن در زمین بازی، دستمزدهای بالایی دارند و مشخص شده که باشگاه سالانه ۳۹۱ میلیون پوند به بازیکنانش می‌دهد.

غول‌های لیگ برتر سوابق مالی باشگاه را منتشر کردند و ارقام شگفت‌انگیزی در این میان به چشم می‌خورد. باشگاه‌ها می‌گویند که افزایش دستمزدها به ۹۷٫۷ میلیون پوند در فصل، به دلیل «سرمایه‌گذاری بر روی تیم اصلی» است.

دستمزدها

یونایتد هر سه ماه ارقام را مقایسه می‌کند. رقم دستمزدی که در ماه نوامبر منتشر شد نشان داد که دستمزدهای یونایتد سالی ۳۵۴ میلیون پوند است. این رقم پس از پرداخت پول‌های هنگفت به جیدن سانچو، رافائل واران و کریستیانو رونالدو حساب شد. گفته می‌شود رونالدو که مدتی است کمتر گل می‌زند هفته‌ای ۵۱۰ هزار پوند درآمد دارد. داوید دخئای دروازه‌بان هفته‌ای ۳۷۵ هزار پوند می‌گیرد.

یونایتد همچنین فاش کرد که بدهی باشگاه تقریباً به نیم میلیارد پوند رسیده و در حال حاضر ۴۹۴٫۸ میلیون پوند است. این رقم نسبت به فصل مشابه در سال ۲۰۲۰، ۸٫۶ درصد افزایش یافته است. مجموع هزینه‌های جاری این سه ماهه ۱۷۹٫۷ میلیون پوند بود که نسبت به سه ماهه سال قبل ۴۱٫۱ میلیون پوند یا ۲۹٫۷ درصد افزایش داشت.

غرامت اوله

این سند همچنین نشان می‌دهد که غرامت اوله‌گنار سولشائر برای اخراج حدود ۷ میلیون پوند بوده است. با در نظر گرفتن اعضای تیم مربیگری که آن‌ها نیز باشگاه را ترک کردند، مجموع هزینه‌های «اقلام استثنایی» به ۱۰ میلیون پوند رسید. به طور کلی، درآمد نیم‌ساله باشگاه نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱، ۷٫۳ درصد افزایش یافته و به ۱۸۵٫۴ میلیون پوند رسید.

هواداران

اما نیامدن هوادارها به اولدترافورد به دلیل پاندمی کرونا بر ارقام تاثیر به‌سزایی گذاشته است. ریچارد آرنولد که اخیراً به عنوان مدیرعامل جدید یونایتد منصوب شده، کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد. در بیانیه مدیر مالی یونایتد آمده است: «برای سه ماهه دوم مالی سال ۲۰۲۲، علیرغم تعویق دو مسابقه در سه ماهه به دلیل کووید-۱۹، ما به رشد درآمد ۷٫۳ درصدی دست یافتیم. نتایج منعکس‌کننده قدرت مستمر درآمدهای حامی مالی ماست که از طریق مشارکت رکوردشکنانه هواداران دیجیتالی پشتیبانی می‌شود. ما خوش‌بینانه منتظر باقی‌مانده سال مالی هستیم.»

آینده شیاطین

منچستریونایتد این فصل با دو امتیاز اختلاف نسبت به وستهام در رده پنجم قرار دارد و برای قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر می‌جنگد. رالف رانگنیک قرار بود جانشین سولشائر شود، اما انتظار می‌رود که در پایان فصل مشاور باشگاه بشود. هنوز مشخص نیست که چه کسی سرمربی یونایتد می‌شود. احتمال آمدن مائوریسیو پوچتینو، سرمربی پاری‌سن ژرمن و یا اریک تن‌هاخ از آژاکس، زیاد است.

در ماه ژانویه نشریه «سان» گزارش داد که درآمد یونایتد برای اولین بار از رقبای سرسخت‌شان سیتی کمتر شده است.  سیتی درآمد عملیاتی ۵۳۷ میلیون پوندی را برای فصل گذشته ثبت کرد که جهشی حدود ۱۷ درصدی نسبت به دوره ۱۲ ماهه قبلی را نشان می‌دهد. این گزارش، که توسط مشاوران KPMG تهیه شده، تأثیر همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ را بر باشگاه‌های بزرگ فوتبال انگلیس نشان می‌دهد.

اخبار منچستر یونایتد

منبع : خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ