طرح ۱۰ مرحله‌ای برای اوج‌گیری دوباره قرمزها/ جنگ، جنگ تا پیروزی!

0

طرح ۱۰ مرحله‌ای برای اوج‌گیری دوباره قرمزها/ جنگ، جنگ تا پیروزی!

اریک تن‌هاخ برنامه ۱۰ مرحله‌ای خود را برای بازگرداندن منچستریونایتد به صدر فوتبال جهان به اشتراک گذاشته است.

سرمربی سابق آژاکس، ۵۲ ساله، شاهد فصل وحشتناک باشگاه جدیدش بود. تن‌هاخ اولین مصاحبه خود به عنوان سرمربی رسمی منچستریونایتد را انجام داد و گفت که قرار است تیم را کاملاً دگرگون کند و آنطور که می‌خواهد آن را بازسازی کند.

۱۰ راه برای تغییر شیاطین‌سرخ

از سبک بازی گرفته تا پنجره نقل و انتقالات و کانال زدن به اسطوره‌هایی مانند سرالکس فرگوسن، و همچنین انرژی اولدترافورد؛ تن‌هاخ مطمئناً هواداران یونایتد را با اولین مصاحبه خود هیجان‌زده کرد.

۱۰ فرمان مربی هلندی عبارتند از:
۱- در همه حال تسلط و دیکته کردن بازی
۲- سخت‌کوشی و تلاش ۱۰۰ درصدی
۳- بازسازی تیم
۴- در اختیار گرفتن افرادی شایسته و با کیفیت
۵- اجرای سبک پرس بالا
۶- استفاده از استعدادهای جوان باشگاه
۷- بازی تیمی، نه فردی
۸- پیروزی به روشی دیدنی و ماجراجویانه
۹- اجرای فرهنگ مبارزه
۱۰- هدایت انرژی جمعیت اولدترافورد

اول و مهم‌تر از همه، تن‌هاخ تاکید کرد که بیشتر از هرچیزی از یونایتد فوتبال تهاجمی می‌خواهد و قصد دارد کار رالف رانگنیک در پرس کردن در زمین را ادامه دهد. تن‌هاخ به وبسایت منچستریونایتد گفت: «ما در تئاتر رؤیاها بازی می‌کنیم. باید سرگرم‌کننده باشیم. هدف این است که فوق‌العاده بازی کنیم. اگر نتوانیم فوتبال فوق‌العاده‌ای ارائه دهیم، باید برنده شویم. باید شرایط فعلی را بپذیریم اما همچنین این را هم بدانیم که یک سال پیش این باشگاه در لیگ برتر دوم بود. پتانسیلش وجود دارد و اکنون وظیفه ماست که آن را بیرون بیاوریم. این فرایندی زمان‌بر است اما معتقدم که به نقطه موفقیت خواهیم رسید. باید سخت کار کنیم و باید بر اساس فلسفه و استراتژی درست پیش برویم. می‌خواهیم تیم را در پست‌های خاصی نوسازی کنیم، اما همانطور که گفتم یک سال پیش این تیم دوم لیگ بود، بنابراین پتانسیلش وجود دارد و من واقعاً مشتاق همکاری با تیم هستم. من باید تیم را بسازم، رابطه جدیدی با تیم و بازیکنانم شروع کنم. من از خودم توقعات زیادی دارم و همین را هم از تیمم میخواهم. آن‌ها باید با هم همکاری کنند و باید هر روز بهترین تلاش خود را ارائه دهند. و من می‌گویم برای من خوب به اندازه کافی خوب نیست. ما باید بهتر عمل کنیم.»

اخبار منچستر یونایتد

جا پای بزرگان گذاشتن

اما تن‌هاخ اعتراف می‌کند که خودش نیز باید سخت کار کند زیرا قصد دارد راه فرگی، سر مت بازبی و سر بابی چارلتون را دنبال کند. سرمربی سابق آژاکس ادامه داد: «باید تمام تلاشم را بکنم و هرروز بهترینم را ارائه بدهم. هر روز باید با بالاترین سطح توانم تلاش کنم تا به ادامه دادن راه آن‌ها امیدوار باشم. من تاریخ منچستریونایتد را می‌دانم، زمان‌های بزرگ و تماشاگران و حال و هوای اطراف اولدترافورد را می‌شناسم. من آن‌ها را در دوران بزرگشان تماشا کردم، زمانی که سرالکس فرگوسن سرمربی بود، در دوران بسیار موفقی که عناوین قهرمانی را کسب کردند و بر اروپا مسلط بودند. اما قبل از سرالکس هم منچستریونایتد باشگاه واقعاً بزرگی بود و من نام‌هایی مانند بازبی و چارلتون را می‌شناسم که با پیروزی، و بردن به شیوه‌ای تماشایی و سرگرم کردن مردم، باعث درخشش منچستریونایتد در جهان شدند. همیشه فرهنگ مبارزه داشتند. با هم می‌جنگیدند و به موفقیت می‌رسیدند. هواداران در اولدترافورد… شگفت‌آور خواهد بود و بی‌صبرانه منتظر تجربه چنین فضایی هستم. من هرچه لازم باشد را انجام می‌دهم تا منچستریونایتد را به جایی که به آن تعلق دارد برسانم. از حضور گسترده و تماشاگران انبوه در اطراف منچستریونایتد آگاه هستم. تمام تلاشم را خواهم کرد و مسئولیتش را می‌پذیرم تا موفقیتی که می‌خواهند را به دستشان برسانم.»

تن‌هاخ با موفقیت چشمگیرش در آژاکس خود را به شکوه و جلال رساند؛ خصوصاً در فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ و با رویکرد تهاجمی و ایمانش به جوانان. در آن فصل، آژاکس قبل از کامبک تاتنهام، تنها دقایقی با فینال لیگ قهرمانان اروپا فاصله داشت، در حالی که دبل جام حذفی هلند را تکمیل کرد. و تن‌هاخ با پافشاری بر حرف خود افزود: «البته که شباهت‌هایی وجود خواهد داشت، اما هرگز نمی‌توانید تیم‌ها را با هم مقایسه کنید. روشی که ما در آژاکس انجام دادیم، با فوتبالی مسلط و دیکته‌کننده، همان است که می‌خواهم در منچستریونایتد نیز به کار بگیرم. اما شایستگی و کیفیت بازیکنان تعیین می‌کند که چگونه باید بازی کنیم. میدانم که حریفان ما انگیزه بالایی برای شکست دادن منچستریونایتد دارند و ما باید برای آن آماده باشیم. باید برویم و جنگ را ببریم. حتی اگر آن‌ها بیش از حد انگیزه داشته باشند، ما باید بیشتر داشته باشیم. ما همیشه باید بیشتر از حریف برای بردن بازی آماده باشیم. ما در تئاتر رؤیاها بازی می‌کنیم و باید حریف را سرگرم کنیم. و باید فوتبال هجومی انجام دهیم. ما باید پرسینگ، پرسینگ خیلی بالا و فوتبالی ماجراجویانه انجام دهیم. همچنین آژاکس سابقه آوردن استعدادهای جوان به تیم اصلی را دارد.»

تن‌هاخ مصاحبه خود را با تأکید بر اینکه خودش مهم نیست و تیم مهم است، به پایان برد. و ادعا کرد: «مجبور نیستیم به شیوه من فوتبال بازی کنیم. همه چیز به فوتبال یونایتد و هویت و فلسفه یونایتد برمی‌گردد. فکر می‌کنم شما به آن اشاره کردید: فوتبالمان باید هجومی باشد. ما باید ساختارهایی را در مسیر بازی ایجاد کنیم تا بتوانیم فوتبال هجومی بازی کنیم. در هر جایی در دوران حرفه‌ای‌ام از بازیکنانم خواسته‌های زیادی دارم. من از آن‌ها انتظار دارم که بجنگند و ۱۰۰ درصد خود را ارائه بدهند. ما باید بهتر عمل کنیم و آن‌ها باید همکاری کنند. آن‌ها باید متحد شوند، یک تیم تشکیل دهند و با حریف مبارزه کنند.»

اخبار منچستر یونایتد

منبع : خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ