حق بیمه تامین اجتماعی ۱۴۰۱ کارگران

0

حق بیمه تامین اجتماعی ۱۴۰۱ کارگران

با توجه به افزایش معیارهای تعیین حق بیمه در سال ۱۴۰۱، نرخ هزینه حق بیمه سال ۱۴۰۱ نیز افزایش پیدا کرده و می توان از طریق فرمول تعیین شده، این حق بیمه را برای ماه های ۳۰ روزه و یا ۳۱ روزه، تعیین نمود. حق بیمه سال ۱۴۰۱، یک رشد چند درصدی، نسبت به سال گذشته دارد؛ اما روش نحوه محاسبه حق بیمه، تفاوتی نداشته است و می توان مطابق با درصدهای تعیین شده، این حق بیمه را محاسبه و تعیین کرد.

افرادی که تحت پوشش بیمه خویش فرما سازمان بیمه تامین اجتماعی می باشند، می توانند جهت پرداخت حق بیمه خویش فرما، از طریق سایت samt.tamin.ir، اقدام نمایند.

طبق فرمول ارائه شده از سازمان تامین اجتماعی کشور، حق بیمه سال ۱۴۰۱، مطابق با فرمول زیر محاسبه می شود. این فرمول، حق بیمه کل را برای کارگران، تعیین و محاسبه می کند؛ اما درصد تعیین شده، برای پرداخت وجوه، توسط کارگران و کارفرمایان، متفاوت است.

(( تعداد روز های کارکرد x پایه حقوق روزانه ) + حق مسکن + بن کارگری ) x سی درصد

بر اساس فرمول ذکر شده، می توان کل حق بیمه سال ۱۴۰۱ را برای هر کارگر محاسبه نمود؛ اما مساله ای که در اینجا وجود دارد، این است که تعداد روزهای کارکرد در ۶ ماهه اول سال، با ۶ ماهه دوم سال، متفاوت است و همین موضوع، باعث تغییر نرخ حق بیمه سال ۱۴۰۱ در ماه های مختلف سال می شود.

جدول حق بیمه کارگران سال ۱۴۰۱

در جدول زیر، نرخ حق بیمه سال ۱۴۰۱ را برای ماه های ۳۰ روزه و ۳۱ روزه مشاهده می کنید. درصد قابل پرداخت کارگر و کارفرما نیز بر اساس درصد تعیین شده از سوی سازمان تامین اجتماعی، در جدول زیر ذکر شده اند.

حق بیمه تامین اجتماعی به صورت درصدی از حقوق و مزایای قانون کار تعریف شده است. بنابراین مبنای محاسبه حق بیمه حقوق و دستمزد ۱۴۰۱ در تامین اجتماعی است و از این جهت میزان حقوق هر سال برای کلیه اعضای صندوق تامین اجتماعی اهمیت بسیار زیادی دارد.

نرخ بیمه کارگران مشمول قانون کار معادل ۳۰ درصد حقوق و مزایای مشمول بیمه است. ۷ درصد حق بیمه سهم کارگران است که کارفرما از حقوق و مزایای ۱۴۰۱ ماهانه کارگر کسر کرده برروی آن ۲۳ درصد حق بیمه سهم کارفرما را اضافه کرده و به تامین اجتماعی واریز می‌کند.

برای حداقل حقوق و مزایا و دستمزد ۱۴۰۱ بیمه تامین اجتماعی با مبالغ زیر باید واریز شود:

جمع حقوق و دستمزد ۱۴۰۱ مشمول بیمه تامین اجتماعی کارگر بدون سابقه و بدون فرزند جمع حقوق و دستمزد ۱۴۰۱ مشمول بیمه تامین اجتماعی کارگر بدون سابقه و یک فرزند جمع حقوق و دستمزد ۱۴۰۱ مشمول بیمه تامین اجتماعی کارگر یک سال سابقه و یک فرزند حق بیمه سهم کارگر ۱۴۰۱
ماه ۳۱ روزه  ۵۸.۲۰۶.۲۵۰ ریال  ۶۲.۳۷۰.۴۹۹ ریال  ۶۴.۵۴۰.۴۹۹ ریال  ۴.۰۷۴.۴۳۷ ریال
ماه ۳۰ روزه  ۵۶.۷۹۷.۵۰۰ ریال  ۶۰.۹۷۷.۲۴۹ ریال  ۶۳.۰۷۷.۲۴۹ ریال  ۳,۹۸۸,۵۶۵ ریال
ماه ۲۹ روزه  ۵۵.۴۰۴.۲۵۰ ریال  ۵۹.۵۸۳.۹۹۹ ریال  ۶۱.۶۱۳.۹۹۹ ریال  ۳,۸۷۸,۲۹۷ ریال

 

حق بیمه کارگران حق بیمه تامین اجتماعی

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ