علت کشته شدن طلبه در مشهد چیست

1

علت کشته شدن طلبه در مشهد چیست

سه روز پس از کشته شدن دو روحانی اهل سنت در «گنبدکاووس» دو روحانی دیگر در مشهد با چاقو مورد حمله قرار گرفتند.

براساس اعلام این آستان، مصدومان این حمله به بیمارستان منتقل و ضارب نیز دستگیر و تحویل پلیس شد.

روز یکشنبه ۱۳ فروردین نیز دو روحانی اهل سنت به نام‌های «گل محمد آخوند پژمان» و «عبدالرحمن آخوند خوجه» به ضرب گلوله در «گنبد کاووس» کشته شدند که دادگستری استان گلستان اعلام کرد در این رابطه یک نفر را بازداشت کرده است.

این دو نفر حدود ساعت ۲۰ و ۵۰ دقیقه شامگاه یک‌شنبه، ۱۳ فروردین، در محله چای بوئین گنبدکاووس به قتل رسیده‌اند .

مهدی دهرویه، فرماندار ویژه «گنبد کاووس» هم روز گذشته گفت که «هرگونه شائبه قومی و مذهبی» در قتل این دو روحانی را رد می‌کند.

دهرویه افزود که «همواره دشمنان در چنین مواقعی به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف‌انگیزی میان مردم عزیز ما هستند» و «تمامی دستگاه‌های انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی به صورت منسجم پرونده قتل این دو طلبه اهل سنت را با تلاش جدی و با نگاهی فنی و دقیق پیگیری» می‌کنند.

در سه سال گذشته دست‌کم چهار روحانی در مشهد با چاقو مورد حمله قرار گرفته‌اند که یک نفر از آنها به نام «محمد تولایی» جان خود را از دست داد.

کشته شدن طلبه در مشهد شهادت طلبه در حرم امام رضا حمله به طلبه در حرم امام رضا

ضارب تحت تأثیر تفکرات تکفیری بوده است

فرماندار مشهد گفت: بعدازظهر امروز فردی در حرم مطهر رضوی به سه نفر از روحانیون فعال در شهر مشهد حمله می‌کند که طی این حادثه متأسفانه حجت‌الاسلام اصلانی یکی از این روحانیون مجروح شده به شهادت می‌رسد و ۲ نفر دیگر در بیمارستان تحت مراقبت هستند.

محسن داوری گفت: ضارب توسط زائرین و خادمین در صحنه دستگیر و به مقامات مسئول تحویل می‌شود تا مراحل تحقیقاتی از این فرد تکمیل و انگیزه وی مشخص شود.

او گفت: این فرد تحت تاثیر تفکرات استکبار جهانی و تکفیری این اقدام را انجام داده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. بییب می گوید

    اره ما ساده ایم نمیدونم داستان چی بوده