طرز تهیه ترشی مخلوط قرمز

1

طرز تهیه ترشی مخلوط قرمز ، طرز تهیه ترشی مخلوط خانگی ، طرز تهیه ترشی مخلوط قرمز فوری ، طرز تهیه ترشی مخلوط قرمز بازاری ، ترشی مخلوط مجلسی

طرز تهیه ترشی مخلوط قرمز

ترشی مخلوط قرمز یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه ترشی می باشد که شما می توانید با افزودن کمی لبو رنگ آن را تغییر دهید و به رنگ قرمز خوشرنگ در بیاورید. ترشی مخلوط قرمز با سبزیجات مختلف تهیه می شود و طعم بسیار هم پسندی دارد و شما بنا به ذائقه خود می توانید میزان تندی آن را تغییر دهید. این ترشی از ترکیب مساوی سرکه و آب تهیه می شود و به همین دلیل تیز نیست و طعم فوق العاده ی دارد که در کنار بیشتر غذا ها می توانید سرو کنید.

مواد لازم ترشی مخلوط قرمز طرز تهیه ترشی مخلوط قرمز طرز تهیه انواع ترشی ترشی مخلوط مجلسی

بسیاری از بانوان و همچنین تعدادی از آقایان باحوصله و باسلیقه ترجیح می‌دهند به جای خرید ترشی‌جات حاضری، خودشان دست به کار شده و در منزل و با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و تازه انواع شور و ترشی‌جات خوشمزه خانگی را تهیه کنند. از محبوب‌ترین انواع ترشی می‌توان به ترشی مخلوط، ترشی بادمجان، ترشی ازگیل، ترشی آلبالو، ترشی سیر، ترشی کلم قرمز، ترشی سالاد فصل، ترشی بندری و … اشاره کرد.

مواد لازم برای تهیه ترشی مخلوط قرمز با لبو

  • گل کلم ۱ عدد
  • هویج ۳ عدد
  • خیار ۴ عدد
  • کرفس ۱ دسته
  • لبو ۲ عدد
  • سیر ۱ بوته
  • فلفل تند ۴ عدد
  • سبزی معطر به دلخواه
  • آب و سرکه قرمز به مقدار لازم
  • نمک، پودر گلپر، تخم گشنیز به مقدار لازم

طرز تهیه ترشی مخلوط قرمز رنگ با سرکه و آب

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید گل کلم را خرد کنید، میزان خرد کردن را می توانید به صورت ریز یا درشت انتخاب کنید که این کاملا سلیقه ی می باشد، سپس گل کلم ها را داخل لگن ریخته و چند بار خوب بشورید و آبکش کنید و بگذارید آب اضافی آن کشیده شود. هویج را پوست بگیرید به صورت حلقه ای خرد کنید، خیار را نیز بدون پوست کندن خرد کنید. برگ کرفس را جدا کنید و خود کرفس را به صورت یک اندازه خرد کنید.

مرحله دوم: آماده سازی لبو

لبو را پوست بگیرید و در اندازه دلخواه خرد کنید، شما می توانید برای این که لبو کمی نرم باشد آن را کمی بپزید و بعد در ترشی استفاده کنید و یا به صورت خام در ترشی مخلوط استفاده کنید. سیر را پوست بگیرید و کمی خرد کنید. فلفل ها را نیز بشورید. حالا باید همه مواد خرد شده را روی یک دستمال پهن کنید و صبر کنید برای ۱۲ ساعت حداقل تا کاملا خشک شود و اصلا مرطوب نباشد، این کار برای جلوگیری از کپک زدن انجام می شود.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید همه مواد را داخل یک کاسه یا لگن بزرگ بریزید و سبزی خرد شده و سیر ها و پودر گلپر و تخم گشنیز و نمک را اضافه کنید و خوب مواد را باهم مخلوط کنید تا مواد به طور یکدست باهم مخلوط شوند. می توانید به دلخواه برگ های کرفس را نیز به صورت خرد شده با مواد مخلوط کنید و یا خرد کنید برای تهیه خورش کرفس کنار قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه ترشی مخلوط قرمز قرمز خوشرنگ و ساده با سرکه

در ادامه باید سبزیجات مخلوط شده را داخل شیشه ترشی بریزید و حالا با توجه به ظرف مورد نظر نصف آب و نصف سرکه بریزید به طوری که روی مواد را کاملا بگیرد و بعد درب شیشه را کاملا بسته و برای ۳ الی ۴ روز در دمای گرم یا آشپزخانه قرار دهید و بعد از این که رسید برای ۳ روز دیگر در یخچال قرار دهید و بعد مصرف کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ترشی مخلوط قرمز با لبو

  1. می توانید از سرکه سفید نیز استفاده کنید ولی طعم تیزی به ترشی می دهد.
  2. می توانید مقدار سیر و فلفل را تغییر دهید.
  3. بهتر درب ترشی کاملا سفت باشد و هوا وارد آن نشود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. مریم می گوید

    ترشی خیلی خوشمزه و خوش رنگ مخصوصا برای مهمونی که عالیه