یارانه ماه رمضان ۱۴۰۱ چقدر است

0

یارانه ماه رمضان ۱۴۰۱ چقدر است کی واریز میشود

سال گذشته بود که برای نخستین بار دولت دست به واریز یارانه‌ای جدید با نام یارانه رمضان زد؛ این یارانه سال گذشته، به عده‌ای مشخص پرداخت شد؛ مبلغ واریزی برای آن افراد نیز به یک اندازه نبود. همین موضوعات اعتراضات زیادی را در پی داشت. اعتراضاتی که به هیچ نتیجه‌ای نرسید.

حالا امسال نیز، بسیاری از خانوارها منتظر دریافت یارانه رمضان بودند. هرچند در ابتدا به صورت قطعی، تایید نشد که امسال هم قرار بر پرداخت یارانه رمضان است، اما در نهایت دستور پرداخت یارانه رمضان، توسط رییس جمهوری صادر شد.

به دستور رییس جمهوری، قرار شده تا ساعت۲۴ جمعه ۲۶فروردین، خانواده‌هایی که از پیش مشخص شده است، یارانه رمضان بگیرند. برخلاف سال گذشته، مبلغ یارانه رمضان، امسال ثابت است و به ازای هر نفر ۱۵۰هزار تومان یارانه پرداخت خواهد شد. یعنی یک خانواده ۴نفره، ۶۰۰هزار تومان یارانه رمضان دریافت خواهند کرد.

این سومین یارانه مناسبتی است که دولت سیزدهم پرداخت کرده است؛ اولین یارانه، یارانه ۲۲بهمن بود که البته خیلی هم موفق نبود و بسیاری معتقد بودند که باوجود واجد شرایط بودن، یارانه دریافت نکرده‌اند که البته بعدها نیز این موضوع تقریبا توسط وزارت رفاه تایید شد.

یارانه دوم، یارانه ویژه عید نوروز بود و حالا یارانه رمضان سومین یارانه مناسبتی واریزی دولت سیزدهم است. حالا باید دید اینبار چه خواهد شد؟ آیا بازهم دولت در نهایت با اشتباهات در شناسایی افراد و… اعتراض مردم را خواهد داشت یا خیر.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ