گیربکس تارا اتوماتیک ساخت کجاست

0

گیربکس تارا اتوماتیک ساخت کجاست tara automatic

با گشودن درب کاپوت تارا با پیشرانه بهینه سازی شده TU5 روبرو میشویم. این موتور که در ابتدا EC5 و سپس TU5 پلاس نام گرفت قادر است ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴نیوتن متر گشتاور تولید نماید که اندکی بهتر از نسخه قدیمی می‌باشد.

البته بنا به ادعای ایران‌خودرو داستان به همینجا ختم نمیشود و پیشرانه اصلاح شده در بحث مصرف سوخت و آلایندگی نیز بهبود نسبی را تجربه کرده. از دیگر مشخصات این انجین میتوان به مواردی نظیر: سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ (CVVT)، پیستون ضد سایش و پمپ روغن با دبی متغیر اشاره نمود.

مشخصات خودرو تارا گیربکس تارا گیربکس اتومات گیربکس ۶ سرعته تارا اتوماتیک

گیربکس ۶ سرعته تارا

جعبه دنده تارا اتوماتیک هم از نوع ۶ سرعته است و در قیاس با نمونه‌های ۴ سرعته (AL4) قبلی که روی محصولات ایران‌خودرو استفاده میشد از ضرائب متنوع‌تری برخوردار می‌باشد و انتخاب‌های بیشتری در اختیار موتور قرار میدهد. البته با نگاهی گذرا به صفحه مشخصات فنی پژو ۳۰۱ متوجه میشویم که تارا علیرغم تمامی اصلاحات صورت گرفته روی موتور و گیربکس همچنان نتوانسته از نظر پرفورمنس و مصرف سوخت به برادر ناتنی فرانسوی خود برسد اما با این حال در قیاس با مدل‌های TU5 ساده و گیربکس‌های ۴ سرعته قدیمی پژو، شاهد پیشرفت در اعداد ارقام پیش رویمان هستیم.

مشخصات خودرو تارا گیربکس تارا گیربکس اتومات گیربکس ۶ سرعته تارا اتوماتیک

خط تولید اولین گیربکس شش سرعته دستی و اتوماتیک AMT با تکیه بر دانش فنی ایرانی و بدون همکاری شرکای خارجی در مراسمی با حضور علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، صادقی نیارکی سرپرست معاونت صنایع وزارت صمت و مدیر عامل ایران خودرو در اسفند ۱۳۹۸ رونمایی شد.

تولید گیربکس شش سرعته دنده اتوماتیک AMT با ۶۰ درصد ساخت داخل در سه ماه پایانی سال ۱۳۹۹ آغاز و قرار است در سال ۹۹، هزار دستگاه از این نوع گیربکس تولید شود که این میزان در سال‌های آینده به ۳۰ تا ۵۰ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل ایران خودرو میزان کاهش ارزبری در ازای تولید گیربکس با دانش بومی را حدود ۷۰۰ دلار عنوان کرده است که بیشتر مربوط به گیربکس های اتوماتیک می شود و ایران خودرو در این زمینه با داخلی سازی گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک جدید و نصب آن روی دنا پلاس توربو اتوماتیک، صرفه‌جویی قابل توجهی را نصیب صنعت خودروسازی و اقتصاد کشور با جلوگیری از خروج ارز کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ