فراجا مخفف چیست

10

فراجا مخفف چیست

سخنگوی انتظامی کل کشور از جایگزین شدن واژه «فراجا» به جای «ناجا» خبر داد.

‌سردار مهدی حاجیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تغییر ساختار پلیس گفت: با توجه به تغییر ساختار پلیس و اضافه شدن سازمان‌ها و تغییراتی در برخی معاونت‌ها لازم بود کلمه ناجا هم تغییر یابد.

وی افزود: ناجا یعنی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با توجه به اینکه پلیس از نیرو بودن تبدیل به فرماندهی کل شده است واژه «فراجا» یعنی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران جایگزین «ناجا» شده است.

به گفته این مقام انتظامی تا یک سال آینده،‌ تابلوهای ناجا در معابر نیز به فراجا تغییر پیدا می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 10 )
  1. reza می گوید

    ناجا که عامیانه تر هست برای مردم و کارکنان نیروی انتظامی تا فراجا…

  2. محسن می گوید

    یکی نیست بگه حاجی ؛ اصطلاح فرماندهی شامل فقط یک قسمت از کل نیرو هست که وظیفه ی مدیریت و فرماندهی سازمان را بر عهده دارد. نیروی انتظامی که فقط فرماندهی نیست…شامل چندین واحد و یگان مستقل هست که هر کدام زیر نظر فرماندهی واحد و در نهایت همگی واحدها زیر نظر فرماندهی کل هستند.
    همون ناجا به معنی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ، کاملتر بود. متاسفم برای مدیران ارشد نظامی حال حاضر.

    1. مسلم می گوید

      کلی هزینه کن از ناجا به فراجا چه فرقی دارد فقط هزینه و کسب درآمد برای خودی هادقیقا

  3. سلامی می گوید

    اگر این کلمه میخواهد جایگزین ناجا شود باید بشود فاجا همانطور که ناجا چهار حرفی است جایگزین هم باید چهار حرفی باشد

  4. محمد ایرانی می گوید

    اخه یکی نیست به اینها حالی کنه که فرماندهی نیروی انتظامی به همون مرکز کل یاستادکل نیروی انتظامی گفته میشه و اصولا نمیشه به تمام قسمتهای نیروی انتظامی که شامل پاسگاه و کلانتری و اگاهی و قسمتهای مختلف رو با اسم فراجا سنجید بااین طریقه نام گذاری یعنی یه پاسگاه میشه فرماندهی کل نیروی انتظامی یه کلانتری میشه فرماندهی کل نیروی انتظامی همون ناجا که‌ قبلا بود درست تر هست و فرماندهی کل رو بایستی میزاشتن فراجا…..فقط همین

  5. محمدرضا می گوید

    اگه با اون فرمولی که حضرات دستور دادن اجرایی بشه بخوایم محاسبه کنیم پس قاعدتا باید بشه فرناجا ( فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ) که خدایی خیلی ضایع است ، خلاصه تو فراجا هم نیرو رو نادیده گرفتن و کلا تر زدن و در کل به نظر من اگه بخوان بیشتر از این مضحکه عام و خاص نشن سریعا برش گردونن به ناجا خیلی بهتره ، والله . . .

  6. حمید رضا می گوید

    سلام بر شهیدان ، امام شهیدان ، رهبر دانای ایران و شما
    نظر به اینکه این تغییرات در کل سازمان و بخشهای معاونت قطعا با اجازه مقام معظم رهبری و هماهنگی با ایشان و سایر مسئولان پلیس انتظامی صورت گرفته است.
    و به سایر عموم جامعه ارتباطی ندارد و قضیه مربوط به مجموعه سازمان پلیس است. اظهار نظرهای نا آگانه و نابخردانه مردم عادی ممکن است باعث جسارت و گستاخی به اشخاص تصمیم گیر در این موضوع بشود .

  7. جواد می گوید

    سلام
    فراجا بیشتر به ستاد کل پلیس میخوره تا یکایک یگان های ناجا مستقر در سطح کشور ، دیر یا زود متوجه اشتباه شون خواهند شد اما سردار با جرئت می‌خواهیم که بگوید گردن من از نخ نازکتر است و این اشتباه اصلاح میگردد.
    آرزوی سلامتی دارم برای نیروهای مسلح کشور اعم از انتظامی ونظامی ، که امنیت کشور را مدیون پاسداری و حراست شبانه روزیشون هستیم.

  8. مسلم می گوید

    کلی هزینه کن از ناجا به فراجا چه فرقی دارد فقط هزینه و کسب درآمد برای خودی ها

  9. بی نشان می گوید

    با توجه به سابقه، این نام تسخیری است.
    فراجا= فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران می باشد که قبلاً به ثبت رسیده است.
    ناجا باید از معادل نام قبلی آن(ناجا) استفاده می کرد(به دلیل تغییر از نیرو به فرماندهی)
    فاجا = فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران