نتایج لیگ ملت های اروپا دیشب و امشب ۲۰۲۲

0

نتایج لیگ ملت های اروپا دیشب و امشب ۲۰۲۲

لیگ ملت‌های اروپا ۲۳–۲۰۲۲ (۲۰۲۲–۲۳ UEFA Nations League) سومین فصل از مسابقات لیگ ملت‌های اروپا می‌باشد که بین ۵۵ تیم از یوفا برگزار می‌گردد.

فرانسه مدافع عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها بود.

نحوه برگزاری مسابقات

مسابقات از ژوئن تا سپتامبر ۲۰۲۲ (مرحله اول)، ژوئن ۲۰۲۳ (فینال لیگ ملت‌ها) و مارس ۲۰۲۴ (بازی‌های حذفی) برگزار خواهد شد.  ۵۵ تیم ملی یوفا به چهار لیگ تقسیم شدند که لیگ‌های A , B، C هر کدام ۱۶ تیم داشتند و به چهار گروه چهار تیمی تقسیم شدند. لیگ D شامل ۷ تیم بود که به دو گروه تقسیم شدند، یکی شامل چهار تیم و دیگری شامل سه تیم بود. تیم‌ها بر اساس رنکینگ کلی لیگ ملت‌های یوفا در فصل ۲۰۱۸–۱۹ گروه‌بندی شدند.

نتایج لیگ ملت های اروپا گروه بندی لیگ ملت های اروپا برنامه و نتایج جام ملت های اروپا برنامه لیگ ملت های اروپا

در چارچوب هفته دوم مرحله گروهی لیگ ملت های اروپا، تیم‌های بلژیک و لهستان مقابل هم قرار گرفتند که این مسابقه با کامبک تماشایی بلژیکی‌ها و با نتیجه ۶ بر یک به سود آنها خاتمه پیدا کرد.

رابرت لواندوفسکی (۲۸) برای لهستان گلزنی کرد، اما در ادامه بلژیک با گلزنی اکسل ویتسل (۴۲)، کوین دی بروینه (۵۹)، تروسارد (۷۳ و ۸۰)، لیندر دندونکر (۸۳) و اوپندا (۹۰+۳) به بازی برگشته برنده این بازی جذاب شود.

در دیگر بازی این مرحله تیم‌های ولز و هلند مقابل هم قرار گرفتند که این بازی تماشایی با نتیجه ۲ بر یک به سود هلندی‌ها تمام شد.

در ابتدا کوپمینرس در دقیقه ۵۰ توانست هلند را پیش بیاندازد، اما ولزی‌ها که همگروه ایران در جام‌جهانی هستند با گلزنی نورینگتون دیویس در دقیقه ۹۰+۲ توانستند بازی را به تساوی بکشانند. این پایان کار نبود و ووت وگورست در دقیقه ۹۰+۴ بازی را ۲ بر یک به سود هلند کرد.

دیگر نتایج لیگ ملت های اروپا به شرح زیر است:

بلژیک ۶ – لهستان یک

ولز یک – هلند ۲

ایرلند صفر – اوکراین یک

اسکاتلند ۲ – ارمنستان صفر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ