در مورد نمونه های موفق استارت آپ ویزا کانادا چه می دانید

0

قبل از اینکه در مورد نمونه های موفق استارت آپ کانادا بدانید، باید زمینه های شکست شرکت های استارت آپ کانادا را بشناسید. مطمئن باشید با رعایت نکات کلیدی که در ادامه اشاره می کنیم، می توانید هم اقامت کانادا را بگیرید هم از پروژه استارت آپ خود در کانادا درآمد داشته باشد.

اداره مهاجرت کانادا استارت آپ را چگونه تعریف می کند؟

برنامه استارت آپ کانادا، کارآفرینان حوزه کامپیوتر و پزشکی را به کانادا جذب می کند تا مشاغل خود را در کانادا راه اندازی و مدیریت کنند.

براساس برنامه استارت آپ کانادا یک کارآفرین خارجی که بیزینسی را در کانادا ایجاد می کند می تواند برای خود، خانواده و شرکای تجاری اش اقامت دائم کانادا را بگیرد.

 

دلایل ریجکت شدن ویزای استارت آپ کانادا

برای جلوگیری از ریجکت شدن اگر بخواهید جزو افرادی باشید که ویزای استارت آپ کانادا ی موفقی داشتند، باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • داشتن برنامه کاری برای استارتاپ ویزای کانادا یعنی یک پروپوزال
  • تهیه خلاصه مالی برای کسب و کار استارت آپ و ارزیابی آن
  • تهیه بیزینس پلن مدون طبق نیاز بازار کار کانادا
  • ثبت شرکت در کانادا برای راه اندازی استارتاپ
  • تحلیل کلی بازار و بررسی SWOT
  • تهیه محصول یا پروتوتایپ اولیه

در ادامه راه حل موفقیت در استارت آپ ویزا کانادا را بیان می کنیم.

 

نمونه طرح موفق استارت آپ کانادا

بیش از ۳۰ نمونه موفق طرح استارت آپ کانادا را آقای گنجی در وب سایت قرار داده اند که می تواند توضیح خوبی برای متقاضی جهت آشنایی با طرح های مصوب کانادا و تفاوت عمده با ایده های افراد در ایران باشد.

حال راه حل موفقیت استارت آپ کانادا در موسسه گنجی چیست؟
در اولین قدم تیم کارشناسان ما، برنامه کسب و کار یا همان بیزینس پلن استارتاپ را تکمیل و نهایی می کنند و در نهایت این برنامه را برای متقاضی ارسال می کنند. سپس فایل درخواستی به سازمان های مورد تایید دولت کانادا (انکوباتور-انجل-ونچر) ارسال می شود تا نامه‌ حمایتی یا لتراوساپورت Letter of Support دریافت شود و سپس این سازمان نظرات و پیشنهادات خود را ارائه خواهد داد. در این مرحله، سازمان تعیین شده، درخواست چندین مصاحبه تلفنی و یا کنفرانس ویدیویی با متقاضی خواهد داد تا درباره‌ پروژه کسب و کار او بحث و گفتگو داشته باشند. نامه‌ی پشتیبانی توسط سازمان تعیین شده به فرد متقاضی داده می شود، که نشان می دهد ایده شما توسط سازمان تایید شده است.

 

چگونه سرمایه گذار برای استارت آپ کانادا بیابیم؟

از سوی دیگر برای سرمایه گذاری یا پشتیبانی از استارت آپ های واجد شرایط که از طریق برنامه ویزای استارت آپ کانادا تایید می شوند سازمان ها ترجیح می دهند بیزینس پلن ها را بررسی کنند. هر سازمان فرآیند جذب خود را برای پیشنهادها و معیارهای مورد استفاده برای ارزیابی آنها دارد. این سازمان ها به سه دسته تقسیم می شوند که هر کدام شرکت‌هایی مجزا دارند:

  • مشارکت در صندوق های سرمایه گذاری کانادا: ونچر
  • گروه های سرمایه‌گذاری حامی استارت آپ: آنجل
  • مراکز پرورش کسب و کارها: انکوباتور

 

سازمان گنجی با بسیاری از شرکت های مورد تایید دولت کانادا همکاری می کند که قبلا در ونکوور و تورنتو و منیتوبا مواردی را توضیح دادیم و سعی داریم با تلاش روی پرونده شما ، موفقیت تان را تضمین کنیم.

 

پاسخ به سوالات متقاضیان برنامه استارت آپ ویزا کانادا

۱- برنامه استارت آپ ویزا کانادا با همکاری انکوباتور به چه صورت است؟

متقاضیان مهاجرت از طریق استارت آپ ویزا به عنوان کارآفرین باید این شرایط را داشته باشند:

  • کسب آیلتس ۵ جنرال
  • رزومه مناسب با طرح و تحصیلات آکادمیک
  • ارائه پروپوزال ۱۰ صفحه ای از طرح استارتاپ برای ارائه به سرمایه گذار به نام pitch deck
  • دارابودن تمکن مالی مناسب مبتنی بر دارایی شخصی شامل ملک و نقد و… به نام خود یا همسر

 

تیم استارت آپ موسسه گنجی بعد از تهیه بیزینس پلن، در مدت ۲۱ روز آن را بررسی می کند تیم بررسی ویزای استارت آپ حدود ۱۰ تا ۲۰ نفر از افراد با تجربه در بیزینس، دانشگاه و دولت کانادا است. سپس در مدت ۴۸ ساعت تصمیم نهایی را اعلام کرده یا سوالات بیشتری  را از مهاجران می پرسد.

بعد از تایید، متقاضیان باید توافق نامه را امضاء کنند و برای سه ماهه اول خدمات باید پول را واریز کنند. تا اینجا مراحل با موفقیت انجام می شود و در مرحله اخر انکوباتور درخواست آنها را تایید و نامه حمایتی (مهم) را برای درخواست ویزای مهاجرت کانادا صادر می کند.

 

۲- مزیت انکوباتور در استارت آپ کانادا با دیگر سازمان ها چیست؟

بزرگترین ویژگی برنامه استارت آپ توافق نامه خدمات با انکوباتور است که در آن انکوباتور برای مدت ۱۸ ماه خدمات مشاوره را به متقاضی و گروه استارتاپ کانادا ارائه می دهند و بعد از آن نیز متقاضی وارد کانادا می شود. این کمک باعث کسب درآمد از پروژه خواهد شد.

این خدمات را فردی که صاحب تبحر کافی در استارتاپ کانادا است و به عنوان مربی می باشد ارائه می دهد. به طور متوسط مربیان ۲۰ تا ۳۰ سال تجربه در بیزینس دارند. سوابق آنها در موراد زیر است:

  • پزشکی
  • کامپیوتر
  • صنعت
  • کشاورزی
  • فروش

 

خدمات مربی های بیزینس یا همان منتور :

  • بررسی ماهانه به کسب و کار
  • بررسی پیشرفت و توسعه استارتاپ ویزا
  • بررسی های ۳ ماهه کارکرد طبق بیزینس پلن
  • جلسات با تیم مدیریت برای راه اندازی مشاغل خود در کانادا
  • تامین دفتر و اتاق هیئت مدیره برای شرکت درجلسات و سرچ فرصت های شغلی اینترنتی
  • ارائه خدمات برای مقایسه ایده خود با آنچه دولت کانادا برای قبولی پرونده استارتاپ ویزا نیاز دارد

 

۳- آیا انکوباتور مستقر در یک شهر کانادا فقط از شرکت های مستقر در آن شهر حمایت می کند؟

انکوباتور از شرکت هایی که در هر استان یا منطقه در کانادا به جز کبک باشند حمایت می کند (چون متقاضیان برنامه استارت آپ نمی توانند به کبک مهاجرت کنند وباید از روش سرمایه گذاری کبک  که بسیار راحت تر است، اقدام نمایند ) در حال حاضر از مشاغلی که در منیتوبا، بریتیش کلمبیا و انتاریو هستند حمایت می کنیم و نمونه های خوبی در تورنتو و ونکوور و وینیپگ داریم.

 

۴- آیا متقاضیان ویزای استارت آپ باید تحصیلات خاص، تجربه کاری یا شغلی برای پذیرش در انکوباتور داشته باشند؟

بهتر است در زمینه مربوط به کسب و کار خود تحصیلات آکادمیک داشته باشند. متقاضی این برنامه باید تحصیلات و تجربه کاری مربوط به تجارت یا شغل خود را داشته باشد، ما متقاضیان زیادی داشته ایم که به عنوان کارمند در مشاغلی شاغل بوده اند و کسب و کاری نداشته اند اما تحصیلات مهندسی و پزشکی داشته و ایلتس ۵ را کسب کرده اند.

 

۵- آیا متقاضیان برنامه استارت آپ باید به زبان انگلیسی یا فرانسه تسلط داشته باشند؟

متقاضیان باید حداقل تسلط را به زبان انگلیسی یا فرانسه داشته باشند. قبل از درخواست متقاضیان باید نشان دهند که همه شرایط را با کسب آیلتس جنرال ۵ دارند.

 

۶- میزان موفقیت انکوباتور از نظر دریافت اقامت دائم کانادا به چه صورت است؟

تا به امروز هشت شرکت استارت آپ همه مراحل مهاجرتی را با موفقیت گذرانده اند و اقامت دائم را دریافت کرده اند.

 

پیشنهاد ویژه:

از کلیه متقاضیان علاقمند و واجد شرایط برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استارت آپ کانادا دعوت میشود که رزومه خود را برای ما ارسال کنند و برای بررسی شرایط با موسسه مهاجرتی گنجی تماس بگیرند. تا از تخفیف ویژه برنامه استارت آپ ویزا کانادا بهره مند شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ