کار با طناب در ارتفاع نیازمند چه تجهیزاتی است

0

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که تجهیزات کار در ارتفاع چه چیزهایی است؟ هنگامی که  یک موقعیت کاری برایتان پیش بیاید و آن هم در ارتفاع است ممکن است به دلیل فکر کردن به خطرات و آسیب های ناشی از افتادن از ارتفاع شما را از قبول کار منصرف کند زیرا ارتفاع به خودی خود ترسناک است.

 

اگر در هنگام کار از تجهیزات کار در ارتفاع مانند طناب  با رعایت ایمنی کامل استفاده کنید از دسته شغل های کم خطر و امن محسوب می شود. ممکن است کمتر کسی باشد که کار در ارتفاع و مکان های بلند را بدون تجهیزات کار در ارتفاع و بدون داربست به عنوان شغل خود انتخاب کند.

 

کار در ارتفاع با طناب، به هزینه و قیمت کمتری نسبت به بقیه راه ها و روش های کار در ارتفاع  نیازمند است. فردی که با طناب کار می کند، قادر است در این روش به طور کامل مسلط به سطح ساختمان باشد و کار را راحت تر انجام دهد.

طناب دینامیک

بیمه کار در ارتفاع با طناب

زمانی که فردی کار در ارتفاع را برمی گزیند بایستی حتما بیمه شود چرا که اگر ایمنی را رعایت نکند ممکن است آسیب های زیاد و گاهی جبران ناپذیری را متحمل شود. خدمات کار در ارتفاع هنگام استفاده از تجهیزات کار در ارتفاع با طناب و بدون داربست انجام می شود که ایمنی کاملی را دارد و تا حد بسیاری حوادث را رفع می کند.

 

هزینه کار همچنین در ارتفاع به مراتب بسیار ارزان تر از خدماتی که روی داربست انجام می شود. به همین ترتیب استفاده از تجهیزات کار در ارتفاع مثل طناب  سختی های باز و بسته کردن داربست را از سر باز کرده و باعث نمی شود فضای خیابان یا پیاده رو و … اشغال شود.

 

مدیریت ریسک در کار در بلندی با طناب

با شناسایی کردن خطرهای موجود کار در ارتفاع و قبول کردن و مدیریت ریسک و پیدا کردن راه پیشگیری از اتفاق افتادن خطر، تجهیزات کار در ارتفاع  مانند طناب نه تنها ایمنی بسیار زیادی دارد بلکه قادر است تا حد بسیار زیاد و قابل قبولی به هدف والای خود که انجام دادن کار بدون خطر و ریسک است، بسیار نزدیک شود.

 

به طور کلی کار در مکان هایی که از سطح زمین ۱.۲۰ متر فاصله دارند، یک عملیات کار در ارتفاع محسوب می شود و لازم است که در این زمینه اقدام های لازم برای پیشگیری از سقوط مورد نظر قرار بگیرد. یکی از شغل های پرخطر در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی و به کار نبردن تجهیزات کار در ارتفاع، محسوب می شود.

 

همانطور که پیش تر گفتیم خدمات کار در ارتفاع با طناب امکان پذیر است اما دو راه دیگری نیز دارد که در ادامه به ان ها می پردازیم:

 

خدمات نما روی داربست

از موارد مهمی که پیش از کار با داربست باید بدانید این است که باید از تجهیزات کار در ارتفاع استفاده کنید که ایمنی کار را برای شما بالا ببرند. بجز استفاده از تجهیزات کار در ارتفاع و وسایل ایمنی، بایستی کارکنان تخصص لازم را برای کار در ارتفاع روی داربست داشته باشند.

 

بهره برون از تجهیزات کار در ارتفاع و لوازم ایمنی در زمان کار با داربست از جمله الزاماتی است که بایستی توسط کارفرما و کارکنان مورد توجه باشد که خطر سقوط را تا حد بسیاری به حداقل برسانند.

 

استفاده از نردبان و جرثقیل و کلایمر

استفاده از نردبان شاید گزینه خوبی برای  کار در ارتفاع نباشد زیرا ممکن است نردبان لیزر بخورد و یا اگر نردبان چوبی باشد در اثر وزن زیاد بشکند و خسارات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. کلایمر نیز بار بسیار زیادی را روی ساختمان اعمال می کند که قادر است سبب به وجود آمدن حادثه و سقوط فرد شود.

 

تجهیزات کار در ارتفاع مانند طناب یک روش بسیار خوب و ارزانتر و همچنین سریع تر است  که با ایران سیفتی می توانید شما بهترین طناب را در بالاترین کیفیت تهیه کنید و آسیب و خطرات را به حداقل برسانید.

طناب دینامیک

طناب ها

طناب از تجهیزات کار در ارتفاع است که نوع های بسیار مختلفی دارند و به چند نوع از آن ها می توان اشاره کرد:

طناب تکیه گاهی، عملیات، ایمنی، دینامیکی، نیمه استاتیک و پشتیبان

 

طناب دینامیک

این نوع طنابی است که توانایی کشسانی را دارد که از اتفاق ها و سقوط های یهویی جلوگیری می کند و برای کاهش نیروی برخورد استفاده می شود.

 

طناب ایمنی

از دیگر لوازم ایمنی که در تجهیزات کار در ارتفاع به آن احتیاج دارید طناب ایمنی است. طناب به عنوان تکیه گاهی به شمار می رود که حین سُر خوردن ناگهانی از ارتفاع، باعث توقف ناگهانی کارگر می شود و از سقوط وی جلوگیری خواهد کرد.

 

شما می توانید با مراجعه به ایران سیفتی تمام تجهیزات کار در ارتفاع و هر آنچه که برای ایمنی خود و یا کارمندان و کارگران احتیاج دارید را تهیه کنید. ایران سیفتی طناب هایی با مقاومت بالا و کشسانی خوب دارند که از سقوط شما از ارتفاع و حین کار جلوگیری می کند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ