کارایی سه فیوز اصلی پراید چیست

1

کارایی سه فیوز اصلی پراید چیست

یوزها انواع مختلفی دارند و به تبع آن نیز دارای مکانیزم عملکردی متفاوتی هستند، همچنین فیوزهای مورد استفاده در خودرو، دارای المان ذوب‌شونده هستند.

این فیوزها دارای یک نوار فلزی هستند که در داخل یک محفظه نارسانا به همراه جرقه‌گیر قرار داده می‌شوند. زمانی‌که جریان بیش از حد مجاز افزایش می‌یابد این نوار فلزی ذوب شده و در نتیجه مسیر جریان، بسته خواهد شد.

اما خوب است بدانید اکثر سیم فیوز های موجود در بازار از جنس آهن، آهن آبکاری شده و یا سیم معمولی هستند که به علت استفاده از آلیاژهای فلزی غیر استاندارد و نا مرغوب و استفاده از مواد شبه سرامیک بجای سرامیک و هم چنین عدم رعایت استاندارد های ابعادی سر سیمها در فیوز های ساخت کشور چین باعث عدم اتصال پیوسته، بالا رفتن حرارت و عدم قطع برق هنگام اتصال میگردد و در نتیجه باعث آسیب های جدی به دینام، باطری و سیستم الکترونیک و برق و هم چنین ذوب شدن کامل بدنه فیوز که منجر به آتش سوزی در خودرو می گردد. پس حتما همیشه جعبه فیوز ماشینتان را چک کنید.

فیوز اصلی پراید جعبه فیوز

جعبه فیوز سیمی پراید

این بخش شامل سه فیوز سیمی EGI و MAIN و HEAD در یک جعبه است البته در مدل کاربراتوری دارای دو عدد می باشد که فیوز ig را ندارد.

فیوز HEAD برای چیست

برای چراغ های جلو

فیوز MAIN برای چیست

تمامی مصرف کننده های برقی چون: رادیو پخش، سیستم شارژ، فندک، ساعت، بوق، شیشه شور و برف پاک کن، گرمکن شیشه عقب، سیستم جرقه، استارت، بخاری و کولر، فن خنک کننده موتور و همچنین چراغ های: عقب، بغل، راهنما، فلاشر، پلاک، بغل، داخل اتاق، صندوق عقب، پشت آمپر، کنسول

فیوز EGI برای چیست

برای برق رسانی سیستم سوخت رسانی (سیستم انژکتوری)

جعبه فیوز داخل موتور پراید

جعبه فیوز سیمی پراید (داخل موتور) جزو سیستم برقی خودروی می‌باشد که با قطع مسیر ارتباط با عبور بار اضافی مانع از آسیب رسیدن به قطعات الکتریکی خودروی پراید می‌شود. فیوزها از جمله قطعاتی در اتومبیل هستند که مانع از آسیب رسیدن به قطعات الکتریکی، در اثر نوسانات برق می‌شوند.

در نقشه سیم‌کشی تمامی خودروها، فیوزها نقش کلیدی دارند که تقریبا تمامی آن ها در مکانی به نام جعبه فیوز قرار گرفته‌اند. فیوزها یکی از مهم‌ترین بخش‌های مرتبط به برق خودرو می‌باشند که در مسیر ارسال جریان الکتریکی به دستگاه مقصد قرار گرفته و وظیفه دارند در صورت عبور بار اضافی، فورا مسیر ارتباط را قطع نمایند تا دستگاه مقصد صدمه جدی نبیند. جعبه فیوز سیمی پراید SKP مسئول نگهداری از این فیوزها است.

از جمله ی علایم خرابی این جعبه فیوزها می توان به عملکرد ناقص برق خودرو و قطع برق خودرو اشاره کرد. عوامل ایجاد خرابی جعبه فیوز اصلی داخل موتور پراید عبارتند از: اضافه کردن دستگاه و تجهیزات غیر استاندارد به خروجی فندکی خودرو مانند پمپ باد همراه، افزودن پروژکتورهای پرتوان، استفاده از سیستم صوتی قدرتمندتر از استاندارد، اتصال مستقیم و غیر اصولی ادوات برقی خارجی به خودرو، اتصال در سیستم برق و سیم‌کشی خودرو (به دلیل برخورد ابزار در زمان تعمیر خودرو) اتصال در سیستم برق و سیم‌کشی خودرو (به دلیل برخورد ابزار در زمان تعمیر خودرو) باتری به باتری کردن غیر اصولی، خرابی دینام و استفاده از قطعات غیر استاندارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. مجید می گوید

    سلام ماشینم برق دزدی داره بالامپ داشتم تست میگرفتم که بابرداشتن فیوز HEADکاسکه ای لامپ خاموش شد.بااین وجود اختلالی درکارکرد خودرو پیش نیومد وبدون فیوز ماشین کار میکنه چراغها روشن میشه دینام کارمیکنه اگه فیوز سر جاش نزارم مشکلی پیش نمیاد