خواص روغن شتر مرغ برای چین و چروک صورت

0

خواص روغن شتر مرغ برای چین و چروک صورت، به طور کامل در این مطلب بررسی شده است. با توجه به اهمیت بسیاری که زیبایی در میان مردم جهان پیدا کرده است، همه افراد با هر سن و سال و هر جنسیتی به زیبایی بیشتر، می اندیشند. بانوان و حتی آقایان، در پی یافتن راه حلی برای افزایش زیبایی در چهره خود هستند.

در این میان محصولات شیمیایی بسیاری وجود دارند که افراد به این محصولات روی می آورند. محصولات شیمیایی در کنار تاثیری که در زیبایی دارند، عوارضی را نیز به دنبال دارند. لذا به این افراد توصیه می شود از مواد طبیعی بسیاری که وجود دارند برای تقویت پوست و موی خود بهره بگیرند.

یکی از مواد طبیعی که دارای خواص فراوانی برای پوست و مو است، روغن شتر مرغ می‌باشد. در میان خواص بی شماری که این روغن طبیعی دارد، ما قصد داریم به خواص روغن شتر مرغ برای چروک صورت، اشاره کنیم. قبل از پرداختن به این مورد، لازم است در رابطه با ویژگی‌های این روغن، توضیحاتی ارائه شود.

روغن شتر مرغ، حاوی میزان بالایی از اسیدهای چرب امگا ۳، امگا ۶ و امگا ۹ می باشد. وجود همین اسیدهای چرب باعث شده است که امروزه از روغن شتر مرغ، به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست استفاده شود.

روغن شتر مرغ، علاوه بر این اسیدهای چرب، حاوی مقدار زیادی ویتامین نیز می باشد. وجود این ویتامین ها باعث شده است که روغن شتر مرغ، دارای خاصیت ضد التهابی باشد و همینطور به عنوان تسکین دهنده نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

روغن شتر مرغ

 

خواص روغن شتر مرغ برای چین و چروک صورت

اگر بخواهیم در رابطه با خواص روغن شتر مرغ برای چروک صورت، سخن بگوییم؛ لازم است گفته شود که این روغن، دارای خاصیت ضد پیری است. در واقع استفاده مداوم از این روغن، منجر به جوانسازی پوست می شود. روغن شتر مرغ، روند پیری پوست را کند خواهد کرد. اسیدهای چرب موجود در روغن شتر مرغ، کمک بسیاری به زنده سازی پوست و تقویت سلول‌های پوستی می‌کند.

ویتامین های موجود در این روغن، باعث افزایش طراوت پوست می شوند. همینطور به حفظ سلامت پوست، کمک شایانی می کنند. افرادی که نگران چروک های به وجود آمده بر پوست صورت خود هستند، باید بدانند به کمک این روغن طبیعی می توانند چروک‌های پوست صورت و گردن خود را از بین ببرند.

درباره خواص روغن شتر مرغ در bekrina.com/ostrich-oil اطلاعات بسیاری وجود دارد. همینطور روغن شترمرغ می تواند از ایجاد چروک های جدید، جلوگیری کند. روغن شتر مرغ، مانع ضخیم شدن پوست صورت شده و در نتیجه تاثیرات نامطلوب و منفی پیری را از بین خواهد برد.

کسانی که دچار مشکلات پوستی قبیل آفتاب سوختگی، نیش حشرات یا لک های پوستی می شوند، اغلب برای درمان مشکلات خود به محصولات شیمیایی روی می آورند. اما چربی شترمرغ همه این ها را بدون نیاز به استفاده به محصولات شیمیایی غیرطبیعی درمان می کند.

همچنین ظاهر زخم های پوستی و سایر مشکلات پوستی مانند ترک های پوستی را کاهش می دهد.

عوامل مختلفی وجود دارند که باعث ایجاد چین و چروک در پوست صورت افراد می شوند. با شناخت این عوامل و جلوگیری از بوجود آمدن آن ها و همینطور از بین بردن این عوامل، در واقع می توان از ایجاد چین و چروک پوست صورت جلوگیری نمود. در ادامه به برخی از این عوامل اشاره خواهیم کرد.

 

عواملی که منجر به ایجاد چین و چروک در پوست می شوند

افزایش سن:

یکی از عواملی که منجر به ایجاد چروک های پوستی می شود، بالا رفتن سن است. علت این امر، این است که با افزایش سن، تولید روغن هایی که باعث ایجاد رطوبت در پوست می شوند کاهش پیدا می کنند. یکی از راهکارهایی که به منظور جبران این کاهش تولید روغن در پوست، می توان به آن اشاره کرد، استفاده از روغن شتر مرغ می باشد.

با شناخت خواص روغن شتر مرغ برای چروک صورت، افرادی که پا به سن گذاشته اند می توانند با استفاده از این روغن، پوست خود را مرطوب نگه داشته و مانع ایجاد چین و چروک در پوست صورت خود شوند.

قرار گرفتن در معرض اشعه‌های مضر خورشید:

یکی از عللی که باعث به وجود آمدن چین و چروک در پوست افراد حتی جوانان می شود، قرار گرفتن آن ها در مقابل اشعه های مضر نور خورشید است. برخورد این اشعه ها با پوست، باعث ایجاد خلل در کلاژن سازی پوست می شود. لذا فرایند ایجاد چین و چروک، تسریع پیدا می کند.

افرادی که بنا به دلایل مختلفی بطور طولانی مدت در مقابل نور آفتاب قرار می گیرند، لازم است از روغن‌های طبیعی که از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کنند استفاده نمایند. یکی از بهترین این روغن ها، روغن شتر مرغ است. این روغن از پوست در برابر اشعه های مضر، محافظت می کند. خوب است این افراد در رابطه با خواص روغن شتر مرغ برای چروک صورت، اطلاعاتی کسب کنند.

از دیگر عواملی که باعث به وجود آمدن چین و چروک صورت می شوند، می توان به استعمال دخانیات، مراقبت ضعیف از پوست، عوامل ژنتیکی، کمبود خواب، استرس و… اشاره کرد.

 روغن شتر مرغ

نحوه استفاده از روغن شتر مرغ برای چین و چروک صورت

همانطور که در زمان استفاده از سایر مواد آرایشی و بهداشتی، شستشو صورت توصیه شده است، قبل از استفاده از روغن شتر مرغ نیز پوست صورت خود را به کمک شوینده مناسبی شستشو دهید. سپس بر روی دست خود چند قطره از روغن شتر مرغ را ریخته و صورتتان را ماساژ دهید.

بطور تقریبی برای این کار باید ۵ دقیقه زمان بگذارید. روزانه ۲ بار این عمل را تکرار نمایید. این روغن کاملا جذب پوست صورت شما خواهد شد. این کار علاوه بر مرطوب نگه داشتن پوست، باعث سفت شدن آن نیز می شود و در نتیجه از افتادگی پوست جلوگیری می کند.

همانطور که در قسمت خواص روغن شتر مرغ برای چروک صورت گفته شد؛ با استفاده از این روغن طبیعی، پوستی شاداب و جوان خواهید داشت. روغن شتر مرغ، باعث جوانسازی پوست و رفع چین و چروک های پوست صورت خواهد شد.

تشخیص روغن شتر مرغ طبیعی و اصل

به منظور بهره مندی از خواص روغن شتر مرغ برای چروک صورت، در ابتدا لازم است به دنبال خرید روغن شتر مرغ اصل باشید. بطور کلی برای بهره بردن از خواص محصولات غیر شیمیایی و روغن های طبیعی مختلف، باید توجه داشت که محصولی که از آن استفاده می کنیم کاملا طبیعی و خالص باشد.

امروزه با توجه به خواص فراوان این روغن، به ویژه خواص روغن شتر مرغ برای چروک صورت و اثرات خوبی که این روغن در زمینه های مختلف دارد، تقاضای مردم برای خرید این محصول زیاد شده است. همین امر باعث شده که افراد سودجو از فرصت استفاده کنند و نوع تقلبی این روغن را در بازار عرضه کنند. لذا در زمان خرید، از طبیعی بودن این روغن اطمینان حاصل کنید.

  • یکی از راه‌های تشخیص روغن شتر مرغ طبیعی و اصل، توجه به حالت آن است. این روغن، حالتی کاملا مایع در دمای معمولی دارد. اگر این روغن در هوای سرد قرار بگیرد، رنگ سفید و حالت جامد پیدا می کند.
  • از طریق بوی مخصوصی که این روغن دارد نیز می توان اصل بودن آن را تشخیص داد.
  • روغن شتر مرغ در صورت اصل و طبیعی بودن، کاملا جذب پوست می گردد و اثری از آن بر روی پوست باقی نخواهد ماند.

 

سخن پایانی

ذکر این نکته لازم است که علاوه بر خواص روغن شتر مرغ برای چین و چروک صورت، این روغن خواص درمانی دیگری نیز دارد. از جمله این خواص می توان به تسکین دهنده دردهای عضلانی، رفع آکنه های پوستی، بهبود زخم های هموروئید، ترمیم کننده نواحی دارای سوختگی و… اشاره کرد.

 

منابع:

https://www.americanostrichfarms.com/blogs/news/12-amazing-benefits-of-ostrich-oil

https://www.ostrichlandontario.com/ostrich-oil

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ