علت توقیف سریال جیران چیست +نامه توقیف

0

دلیل و علت توقیف سریال جیران چیست

توقیف سریال جیران ، توقف سریال جیران ، سریال جیران چرا توقیف شد ، دلیل توقیف سریال جیران ، سریال جیران توقیف شد ، سریال جیران چرا پخش نمی شود

ایلنا نوشت: دقایقی پیش خبری مبنی بر توقیف سریال «جیران» در چند رسانه منتشر شد که اسماعیل عفیفه (تهیه‌کننده سریال) این خبر را تکذیب کرد.
اسماعیل عفیفه در گفتگویی کوتاه، درباره توقیف سریال «جیران» گفت: این خبر صحت ندارد و اصلاً درباره علت انتشار آن اطلاعی ندارم و مشغول پیگیری هستم.

روابط عمومی فیلیمو نیز توقیف سریال «جیران» را تکذیب کرد.

دلیل توقیف سریال جیران

گفتنی است، دلیل توقیف سریال «جیران» نقض مالکیت ادبی و هنری مطرح شده است.

در پی شکایت شاکی خصوصی به لحاظ نقض مالکیت ادبی و هنری و براساس حکم قضایی، ادامه پخش سریال نمایش خانگی جیران متوقف شد.

این حکم پس از بررسی‌های لازم، در راستای ماده ۲۹ قانون حمایت از مولفان و مصنفان و هنرمندان و در جهت حمایت از بزه دیده (شاکی خصوصی)، صادر شده است؛ براساس حکم صادره، ادامه پخش سریال با رعایت مالکیت ادبی ممکن خواهد بود.

امروز روابط عمومی ساترا اعلام کرد که ادامه پخش سریال «جیران» به دلیل نقض مالکیت ادبی و هنری متوقف شده است. این حکم در پی شکایت شاکی خصوصی از شرکت فناوران ایده پرداز (فیلیمو) و در راستای اجرای ماده ۲۹ قانون حمایت از حقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان و در جهت حمایت از شاکی خصوصی صادر شده است.

اینطور که شواهد نشان می‌دهد، مرجع قضایی با توجه به نظر کارشناس رسمی دادگستری مبنی بر ایراد صدمی جدی به اثر متعلق به شاکی، در صورت ادامۀ پخش سریال جیران با داستان فعلی، دستور ممانعت از نشر، پخش و عرضۀ آن را صادر کرده است.

مهرداد غفارزاده فیلیمو شبکه نمایش خانگی سعید خندق آبادی سریال جیران ساترا صوت و تصویر

حال تصویری از دستور قضایی بازپرس محترم شعبۀ نهم دادسرای فرهنگ و رسانه به دست خبرنگار برنا رسیده است که حکایت از درست بودن این خبر دارد، این در صورتی است که بعد از انتشار این خبر برخی رسانه‌ها طی گمانه‌زنی‌هایی صحت آن را محل تردید قرار داده بودند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ