محسن یگانه: از خوانندگان توانمند و با استعداد ایرانی

1

محسن یگانه، خواننده‌ای که با داشتن سبک و صدای خاص، تبدیل به یکی از برترین خوانندگان ایران شده است. او علاوه بر خوانندگی، به عنوان ترانه سرا، آهنگساز و نوازنده نیز فعالیت می‌کند. او از زمانی که کار خود را شروع کرده، آثار بسیار زیبایی را از خود بر جای گذاشته است.

بیوگرافی محسن یگانه

محسن یگانه در ۲۳ اردیبهشت سال ۱۳۶۳ در گنبد کاووس به دنیا آمده و علاوه بر خودش دو خواهر و یک برادر به نام کمیل دارد. خواهرهای محسن هر دو دکتر بوده و مادرش نیز استاد دانشگاه است. پدر او کارمند جهاد بوده و در دفاع مقدس به شهادت رسیده است. در سال ۱۳۶۴ و زمانی که محسن ۱۰ ماهه بود، پدرش در سن ۳۵ سالگی شهید شد.

محسن از کودکی به بازیگری و سینما علاقه زیادی داشت اما با توجه به شرایط خاص فرهنگی و خانوادگی، وارد این رشته نشد. اما به خاطر علاقه و استعداد خود در زمینه موسیقی، در سن ۱۵ سالگی شروع به یادگیری گیتار کرد. او با تکیه بر توانایی‌های خودش این ساز را یاد گرفت و حتی بعد از مدتی خودش گیتار را تدریس می‌کرد. محسن یگانه تنها به این ساز اکتفا نکرده و ساز‌های دیگر مثل پیانو و کیبورد را نیز یاد گرفت.

ورود به دنیای موسیقی و شروع فعالیت حرفه‌ای

محسن یگانه اولین اهنگ محسن یگانه را در کنار محسن چاوشی به نام «نشکن دلمو» اجرا کرد. ترانه  سرایی و آهنگسازی این قطعه به عهده خودش بوده و تنظیم آن را محسن چاوشی انجام داده بود.

محسن اولین آلبوم خود را که کبیسه نام داشت، به صورت زیرزمینی منتشر کرد. بعد از آن به مدت ۴ سال فعالیت خود را با انتشار تک آهنگ ادامه داد. او چند سال به عنوان خواننده غیرمجاز شناخته می‌شد تا اینکه در تیرماه سال ۱۳۸۷ توانست مجوز آلبوم «نفس‌های بی‌هدف» را اخذ کند.

اما این آلبوم به دلیل داشتن ۷ آهنگ تکراری، نتوانست مخاطبان زیادی به دست آورد. بعد از آن و در سال ۱۳۸۹ دومین آلبوم مجوزدار محسن یگانه با نام «رگ خواب» منتشر شد. این آلبوم بسیار مورد توجه مخاطبان محسن قرار گرفت به خصوص آهنگ «سکوت» که در سال ۸۹ به عنوان محبوب‌ترین آهنگ شناخته شد.

بهتر است بدانید که محسن یگانه ترانه‌سرایی اکثر قطعاتش را خودش انجام می‌دهد. او همچنین برای خوانندگانی همچون علی لهراسبی، مسعود سعیدی، علی رهبری، مرتضی شعبانی، رهام بخشیان، فرخ قریب، سهیل جامی، احسان آریا و مهرداد مهدیار، ترانه سرایی، آهنگسازی و تنظیم انجام داده است.

ازدواج و فرزند محسن یگانه

این خواننده خوش صدا و محبوب کشورمان در نوروز سال ۱۳۸۹ به طور رسمی اعلام کرد که ازدواج کرده‌ام. محسن در سال ۱۳۹۳ و در ۱۴ آبان صاحب یک دختر به نام نگاه شد. به همین خاطر هم نام چهارمین آلبوم خود را نگاه گذاشت.

او در مورد ازدواجش می‌گوید: به خاطر اینکه با همسرم تفاهم داشتم، ازدواج کردم. مگر چند بار در زندگی برای آدم پیش می‌آید که کسی سازگار با خودش را پیدا کند. همچنین او معتقد است که بعد از ازدواج آدم صبوری شده و زندگی‌اش نظم و ترتیب بیشتری پیدا کرده است.

محسن یگانه از طرفداران تیم پرسپولیس است اما خودش می‌گوید با اینکه فوتبال را دوست دارم اما مدت‌هاست که فوتبال ندیده‌ام.

محبوب‌ترین آهنگ‌های محسن یگانه

اهنگ های محسن یگانه همواره جزو پربازدیدترین آهنگ‌ها بوده است. اما موزیک ویدیو آهنگ بهت قوم میدم توانست در یوتیوب بیش از ۱۰۰ میلیون بازدید داشته باشد. این ویدیو توانست رکورد بازدید موزیک ویدیوهای ایرانی را بشکند. از دیگر فعالیت‌ها و آهنگ‌های محسن یگانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تیتراژ برنامه ماه عسل در سال ۱۳۸۶ و سال ۱۳۹۵
  • تیتراژ سریال قلب یخی در سال ۱۳۹۰
  • تیتراژ سریال فراموشی در سال ۱۳۹۱
  • آهنگ زیبای بمون
  • آهنگ گناهی ندارم
  • آهنگ روتو کم کن بی حیا
  • آهنگ آخه دل من
  • آهنگ خبر نداری
  • آهنگ نباشی
  • آهنگ ترکی ترلان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. hosseinjafari می گوید

    سلام سپاس این که به بانوسحرگفتم میگی تولایو پارسال تو پارک من تصویردرختارو دیدم یهو اومد با دوستش پخ کرد تو تصویر من سرم گرم بودبه منظره ترسیدم گوشی ول شد از دستم من ۴تا گوشی از پارسال تا الان عوض کردم خیلی خانم خوبیه واقعا کدبانوی مهربان وبا محبت مثل این دوتا سحر نیست قریشی ومقدس من ندیدم