لونا پارک شیراز

0

شیراز یکی از کلان شهرهای ایران می باشد، که یکی از قطب های گردشگری در ایران محسوب می شود، این شهر پر است جاهای دیدنی که گردشگران زیادی را به سوی خود کشانده است، علاوه بر جاهای دیدنی شیراز این شهر جاذبه های دیگر ی نیز دارد، که آس چارتر در این مقاله به معرفی یکی از جذابترین جاهای تفریحی شیراز لونا پارک شیراز می پردازد، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین ارائه دهنده بلیط چارتر ارزان در شهر مشهد می باشد، با تهیه بلیط از سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

معرفی لونا پارک شیراز

یکی از دیدنی ها و جاذبه های تفریحی در شیراز لونا پارک شیراز می باشد که قدمتی حدود ۳۰ سال دارد، به دلیل قرار گیری در نزدیکی دروازه قرآن و دیگر جاهای دیدنی شیراز از محبوبیت خاصی در میان مسافران و گردشگران برخوردار می باشد، این پارک یکی از مجهزیترین پارک با بهترین امکانات و وسایل بازی پیشرففته خارجی می باشد، این پارک در قسمت کوهستانی شیراز واقع شده است که آب و هوای دلپذیری دارد، وسایل بازی در لونا پارک دارای ایمنی می باشند و برای همه سنین از کودک تا بزرگسال طراحی شده است، قسمت های برای بازی کودکان و محیطی نیز برای راحتی بانوان دارد.

وسایل بازی لونا پارک شیراز

لونا پارک شیراز بیش از ۸۰ دستگاه بازی می باشد، این دستگاه ها عبارتند از: صندلی پرنده، چرخ فضایی، قطاروحشت، سفینه کشتی، کشتی صبا، لیزر تگ، حریم وحشت، میمون گردون، دایناسور، ترامپولین، تانک، پینت بال، قلعه بادی بانوان، آبشار، لانه عنکبوت، تونل وحشت، ماشین برقی، دراگون، اکروجت کودکان و بزرگسالان، موتورکراس، رالی، قلعه بادی کودکان، سورتمه، سالتو، چرخ و فلک و غرفه شادی می باشد.

چرخ و فلک

یکی از قدیمی ترین وسایل بازی که در همه ی شهربازی ها وجود داشته است، چرخ و فلک در شهربازی لونا پارک یکی از جذابترین و مهیج ترین وسایل بازی می باشد که در هنگام چرخش می توانید از ارتفاع بالا قسمتی از شهر را تماشا کنید و از منظره لذت ببرید.

پینت بال

یکی از جدیدترین بازی هایی که اخیرا در ایران رایج شده است و طرفداران زیادی در این چندسال پیدا کرده است، در این بازی بازیکنان به دو دسته تقسیم می شوند، و با اسلحه هایی پر شده از توپ های رنگی بهم شلیک می کنند؛ این بازی سرشار از ادرنالین می باشد اگر به دنبال هیجان هستید این بازی برایتان جذاب و مهیج خواهد بود.

حریم وحشت

اگر به محیط ها وقصه های ترسناک علاقه مند هستید می توانید در لونا پارک شیراز این ترس و وحشت را تجربه کنید. در قسمتی ازاین پارک سالن ها و دالان های وحشتناک و تاریکی طراحی شده است که به صورت گروهی باید از آنها عبورکنیدف در قسمتی از این دالانهای مخوف برای طبیعی تر شدن و ترسیدن شما از اشکال مختلفی استفاده شده است، که باعث ترس بیشتر شماخواهد شد.

سرسره ابشاری

یکی از وسایل بازی که در قدیم در پارک ها وجود داشت سرسره های کوچکی بود که لحظاتی با سر خوردن در آن لذت می بردیم، امروزه این سرسره ها در اندازه های بزرگتر با ارتفاع زیادی ساخته شده اند، شما باید در ارتفاع بالا بر روی تشک های از جنس کنفی بنشینید و به سمت پایین سر بخورید، اوج هیجان را در این سرسره ها تجربه کنید.

پارک مخصوص بانوان در لونا پارک شیراز

امروزه در تمام پارک های بزرگ محیطی را به بانوان اختصاص می دهند تا در آن به آرامش و آزادانه بدون هیچ ممنوعیتی بدون حجاب و لباس های راحت ورزشی به نرمش و تفریح بپردازند، در لونا پارک شیراز نیز محیطی را به بانوان اختصاص داده اند تا با خیال راحت به تفریح بپردازند.

امکانات لونا پارک شیراز

لونا پارک با داشتن بهترین تجهیزات بازی وتفریحی و محیطی سرسبز و خوش آب و هوا از امکانات خوبی مانند: نیمکت های متعدد، سرویس های بهداشتی، کافی شاپ، و رستوران های مختلف، زمین بازی برای کودکان و… برخوردار می باشد.

جاذبه های گردشگری در اطراف لونا پارک شیراز

از جاذبه های گردشگری که در نزدیکی شهربازی شیراز قرار دارد، می توان به تنگه الله اکبر، دروازه قرآن، مقبره حافظ، موزه هفت تنان، آبشار شیراز، آرامگاه خواجوی کرمانی و همچنین رستوران معروف هفت خوان و هتل بزرگ شیراز اشاره کرد. به همین خاطر این پارک درکنار این جاذبه های تاریخی یکی از محبوب ترین پارک ها در شیراز می باشد، در ادامه به معرفی چند مورد از این جاذبه ها می پردازیم.

باغ موزه هفت تنان

عمارتی زیبا با معماری بی نظیر که یکی از بناهای تاریخی از دوران زندیه و به دستور کریم خان زند ساخته شد، میاحت این بنا حدود ۳۳۸۸ مترمربع می باشد، این باغ زمانی محل عبادت درویش ها و مرتاضان بوده است، در این باغ سنگ نبشته ها و کتیبه ها و آثاری از قرتن ۳ تا ۱۱ هجری قمری وجود دارد. و امروزه به یکی از دیدنی ترین جاهای شیراز موزه هفت تنان تبدیل شده است.

آدرس باغ موزه هفت تنان: فارس، شیراز، پای کوه چهل مقام، شمال آرامگاه حافظ

 

حافظیه شیراز

شیراز را همه با نام حافظ می شناسند، خواجه حافظ شیرازی یکی از بی بدیل ترین شاعران شعر فارسی ایران می باشد،این شاعر نامدار در قرن هشتم در ستل ۷۲۷ هجری قمری در شیراز به دنیا آمد و بع از ۶۵ سال زندگی در سال ۷۹۲ چشم از جهان فروبست. که امروزه مرقدش به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی شیراز مورد استقبال گردشگران و مسافران قرار گرفته است.

آدرس حافظیه شیراز: استان فارس، شیراز، حدفاصل چهاراه ادبیات و چهارراه حافظیه، روبروی ورزشگاه حافظیه

 

آرامگاه خواجوی کرمانی

یکی دیگر از جاهای دیدنی در نزدیکی لوناپارک شیراز آرامگاه خواجوی  کرمانی است، این آارمگاه متعلق به کمال الدین ابوالعطا معروف به  خواجوی کرمانی است، وی در سال ۶۸۹ هجری قمری در شهر کرمان به دنیا آمد، و بعد از هجرت به شیراز در آنجا به زندگی اش ادامه داد و در سال ۷۵۲ هجری قمری دیده از جهان فرو بست، و امروزه مرقدش یکی از جاهای دیدنی شیراز شده است و به دلیل قرار گیری در نزدیکی دروازه قران و لونا پارک یکی از بهترین جاذبه های گردشگری محسوب می شود. براس سفر به شیراز و بازدید از جاذبه های تاریخی و تفریحی شیراز شما می توانید از سایت آس چارتر بلیط مشهد شیراز چارتر خود را تهیه نمایید.

آدرس آرامگاه خواجوی کرمانی: استان فارس، شیراز، دامنه کوه صبوی، ابتدای جاده شیراز، اصفهان، تنگ الله اکبر

هتل های نزدیک به لونا پارک شیراز

در نزدیکی لونا پارک شیراز علاوه بر جاذبه های گردشگری وتفریحی هتل های بزرگ ولوکسی نیز قرار دارند، این هتل عبارتند از: هتل بزرگ شیراز، هتل رویال، هتل پارک سعدی، هتل اطلس و هتل پرسپولیس. مسافرانی که در این هتل ها اقامت دارند می توانند در لونا پارک لحظاتی را به تفریح وسرگرمی بپردازند.

بهترین زمان بازدید از لونا پارک شیراز

شیراز با تابستان هایی داغ و زمستان هایی سرد باز هم یکی از مقاصد سفر برای مسافران و گردشگران می باشد، بهترین زمان برای سفر به شیراز، بهار و پاییز است و شلوغ ترین و پربازدیدترین زمان سفر به این شهر نیز تابستان می باشد.

ساعت کاری لونا پارک شیراز

این مجموعه همه ‌روزه از ۸ صبح تا ۱۲ شب باز می باشد، اما در فصل زمستان هیچگونه فعالیتی ندارد.

آدرس شهربازی لوناپارک شیراز: بزرگراه جمهوری اسلامی، بلوار ربانی، جنب هتل شیراز و مقابل دادگاه انقلاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ