منظور از دانشگاه نوبت دوم چیست

0

منظور از دانشگاه نوبت دوم چیست | منظور از نوبت دوم در انتخاب رشته چیست | نوبت دوم دانشگاه یعنی چه | دانشگاه نوبت دوم چیست

منظور از دانشگاه روزانه نوبت دوم چیست

دانشگاه نوبت دوم جزو دانشگاه های شهریه پرداز است یعنی دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه باید هزینه پرداخت کنند. پس اولین شرط ورود به دانشگاه نوبت دوم این است که شما از لحاظ مالی مشکلی در پرداخت شهریه نداشته باشید. شرط دوم برای پذیرش در دانشگاه شبانه ، کسب رتبه لازم است البته تعداد محدودی از رشته های این دانشگاه که طرفداران زیادی هم ندارند ، به صورت بدون کنکور هستند و علاقه مندان به تحصیل بدون کنکور می توانند تنها با ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی وارد این رشته ها شوند.

اما عمده رشته های تحصیلی دانشگاه نوبت دوم ، با کنکور است و رتبه های پذیرفته شده نیز تفاوت زیادی با رتبه های پذیرفته شده در دانشگاه روزانه ندارند. در واقع پس از دانشگاه های روزانه ، دانشگاه نوبت دوم رتبه های بهتری را پذیرش می کند.

داوطلبان می توانند رشته های دانشگاه نوبت دوم را در فرم انتخاب رشته قرار دهند و چنانچه رتبه لازم را داشته باشند ، گزینش خواهند شد.

شهریه دانشگاه نوبت دوم

شهریه دانشگاه نوبت دوم ، شامل دو بخش شهریه تحصیل و شهریه خوابگاه می باشد. شهریه تحصیل متشکل از شهریه ثابت و متغیر است که دانشجویان می بایست شهریه ثابت را در ابتدای هر ترم  و پیش از انتخاب واحد پرداخت کنند اما برای پرداخت شهریه متغیر تا زمان امتحانات پایان ترم فرصت دارند.

شهریه دانشگاه شبانه
نام رشته شهریه ثابت شهریه متغیر
دامپزشکی ۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان  ۱/۶۰۰/۰۰۰ الی ۲/۲۰۰/۰۰۰ تومان
رشته های علوم انسانی  ۶۵۰ هزار تومان ۸۰ الی ۱۴۰ هزار تومان
رشته های فنی مهندسی ۹۷۰ هزار تومان ۱۰۰ الی ۱۸۰ هزار تومان
رشته های هنر  ۸۶۰ هزار تومان ۹۰ الی ۱۷۰ هزار تومان

 

شهریه دانشگاه دولتی شبانه در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت است و بیشترین میزان شهریه را رشته دامپزشکی دارد. در این دانشگاه اگر امکانات لازم فراهم باشد ، به دانشجویان وام شهریه و وام کمک هزینه تحصیلی تعلق می گیرد تا بتوانند شهریه را پرداخت کنند اما این نکته را در نظر داشته باشید که دانشگاه مسئولیتی برای ارائه وام دانشجویی به دانشجویان نوبت دوم ندارد و الویت با دانشجویان روزانه است.

شهریه خوابگاه نوبت دوم

شهریه خوابگاه نوبت دوم
تعداد ظرفیت سطح یک و دو سطح سه سطح چهار
یک و دو نفر ۵۶۰ هزار تومان برای هر ترم ۵۲۰ هزار تومانبرای هر ترم ۴۶۰ هزار تومانبرای هر ترم
سه و چهار نفر ۴۵۰ هزار تومانبرای هر ترم ۴۱۰ هزار تومانبرای هر ترم ۳۷۰ هزار تومانبرای هر ترم
پنج و شش نفر ۳۹۰ هزار تومانبرای هر ترم ۳۶۰ هزار تومانبرای هر ترم ۳۲۰ هزار تومانبرای هر ترم
هفت و هشت نفر ۳۳۰ هزار تومانبرای هر ترم ۳۱۰ هزار تومانبرای هر ترم ۲۸۰ هزار تومانبرای هر ترم
۹ نفر به بالا ۲۸۰ هزار تومانبرای هر ترم ۲۶۰ هزار تومانبرای هر ترم ۲۳۰ هزار تومانبرای هر ترم

 

برای ارائه خوابگاه نیز اولویت برای دانشجویان روزانه است و اگر ظرفیت باقی بماند ، به دانشجویان شبانه نیز خوابگاه اختصاص داده می شود. شهریه خوابگاه های دولتی با توجه به تعداد ظرفیت و سطح ۱ تا ۴ ، در سال تحصیلی جدید مطابق جدول فوق می باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ