جدول زمان بندی انتخاب رشته تا اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲

0

جدول زمان بندی انتخاب رشته تا اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲

فرآیند انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از ۳۱ مرداد آغاز می‌شود و فرصت انتخاب رشته تا ۴ شهریور ادامه دارد و داوطلبان باید پس از مطالعه دقیق دفترچه نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.

همزمان با فرآیند انتخاب رشته در روزهای ۳۱ مرداد تا ۴ شهریورماه، امکان ثبت نام و انتخاب رشته‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) برای داوطلبانی که در هیچ یک از دو نوبت کنکور تیر یا دی ماه شرکت نکرده اند نیز انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: تمام افرادی که مایل به انتخاب این رشته‌ها هستند می‌توانند در این بازه زمانی اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته کنند.

سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از روز سه‌شنبه ۳۱ مرداد ماه  به منظور راهنمایی داوطلبان از کد رشته محلهایی که شانس قبولی دارند در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری امسال در روز سه شنبه ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۲ آغاز می شود و تا ۴ شهریور ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.

مشاوره انتخاب رشته کنکور زمان انتخاب رشته انتخاب رشته کنکور اخبار کنکور 1402

دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ حاوی تمامی شرایط و ضوابط اختصاصی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد، دانشگاه پیام‌نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و … به تفکیک گروه آزمایشی علوم انسانی، گروه آزمایشی علوم تجربی، گروه آزمایشی ریاضی و فنی و گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی منتشر شده است. همچنین بخش پیوست‌ها حاوی شرایط و ضوابط دانشگاه‌ها و مؤسسات پذیرنده دانشجو در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ منتشر شده است.

دو نوع بورسیه «دانش» و «صنعت» نیز به پذیرش دانشگاه‌ها اضافه شده است که در دفترچه انتخاب رشته مشخص شده است.

آخرین مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

براساس اطلاعیه سازمان سنجش مهلت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ در نیمه مرداد ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور سراسری صورت می گیرد.

براساس اعلام معاون فنی و آماری سازمان سنجش، فرآیند انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲، از ۳۱ مرداد آغاز  و تا ۴ شهریور ماه در سایت سازمان سنجش می باشد.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری شده اند و در انتخاب رشته خود دچار اشتباه شده و قصد ویرایش کد رشته محل های خود را دارند، با مطالعه مقاله زیر از زمان و نحوه ویرایش اطلاعات انتخاب رشته کنکور مطلع شوند.

تمدید و مهلت مجدد انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

معمولا مهلت مجدد انتخاب رشته کنکور برای آن دسته از داوطلبانی که در موعد مقرر موفق به انتخاب رشته نشده اند، در نظر گرفته می شود. همچنین سایر متقاضیانی که قبلا فرآیند انتخاب رشته خود را انجام داده اند، می توانند در بازه زمانی که به عنوان تمدید اعلام می گردد، نسبت به ویرایش فرم انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

البته هنوز اطلاعیه ای در خصوص تمدید و مهلت مجدد انتخاب رشته و یا در نظر گرفته شدن مهلت مجدد برای ویرایش انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ منتشر نشده است اما به محض اعلام جزئیات، مجددا از در همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ