منظور از شهریه پرداز چیست

0

منظور از شهریه پرداز چیست | منظور از دانشگاه شهریه پرداز چیست

دوره های شهریه دار کدامند؟ تمامی دوره های تحصیلی به جز دوره روزانه، در دسته دانشگاه های شهریه پرداز قرار می گیرند. برای پرداخت شهریه این دانشگاه ها دانشجو موظف است با توجه به جدول شهریه نیمسال قبولی خود شهریه ثابت و متغیر را به صورت اینترنتی پرداخت نماید.

در بسیاری از دانشگاه ها دانشجو می بایست هزینه هایی مانند هزینه بیمه دانشجویی را پرداخت کند که این هزینه ربطی به شهریه پرداز بودن دوره و دانشگاه ندارد و شامل حال تمامی دانشجویان خواهد شد. میزان شهریه ثابت در دوره شهریه پرداز تا پایان سنوات تحصیلی مجاز برای دانشجویان ثابت خواهد ماند.

شهریه متغیر در دوره های شهریه پرداز با توجه به عوامل مختلفی همانند رتبه و هیات علمی دانشگاه، امکانات و … هر سال حداقل ۱۰ و حداکثر ۱۵ درصد افزایش می یابد. دانشجویان می بایست با توجه به تعداد واحدهایی که اخذ می کنند شهریه خود را به دانشگاه پرداخت نمایند. به دلیل اهمیت هزینه و شهریه تحصیلی در ادامه به جزئیات دوره ها و دانشگاه های شهریه پرداز پرداخته شده است.

مشاوره انتخاب رشته کنکور شهریه پرداز دانشگاه مجازی دانشگاه غیر انتفاعی دانشگاه شبانه دانشگاه آزاد پردیس دانشگاهی خودگردان

دانشگاه شهریه پرداز شبانه

دوره شبانه یکی از دوره های دانشگاه های سراسری است که دانشجویان مانند سایر دوره ها و دانشگاه ها می توانند در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در آن تحصیل کنند. دانشجویان در این دوره مانند دانشجو دوره روزانه از تمامی امکانات تحصیلی دانشگاه دولتی برخوردار هستند. تنها تفاوت دانشجویان روزانه و شبانه در میزان امکانات رفاهی و پرداخت شهریه به دانشگاه می باشد که بر اساس نوع دانشگاه ها و مقطع تحصیلی متفاوت می باشد.

 

برخلاف نام دوره های شبانه این کلاس ها همانند کلاس های دوره روزانه برگزار می شوند در واقع دانشجویان از همان کلاس ‌های دوره روزانه استفاده می کنند. شرایط دانشگاه های شبانه از لحاظ امکانات رفاهی کمی با دوره ‌های روزانه متفاوت می باشد. از مهم ترین این تفاوت ها می توان به واگذاری خوابگاه به دانشجویان نوبت دوم (شبانه) اشاره کرد. اگرچه بعضی از دانشجویان نوبت دوم می توانند خوابگاه دریافت کنند اما نکته مهم اینجاست دانشگاه به هیچ وجه تعهدی نسبت به تامین خوابگاه برای دانشجویان ندارد. دانشگاه شبانه برای خوابگاه هزینه دریافت می نماید اما هزینه آن از هزینه خوابگاه دانشگاه آزاد کمتر است.

معرفی دانشگاه شهریه پرداز پردیس خودگردان

یکی دیگر از دانشگاه های شهریه پرداز، دوره پردیس خودگردان است. شاید بسیاری از متقاضیان کنکور، نام پردیس خودگردان را شنیده باشند و سوال هایی از قبیل پردیس خودگردان چیست و شرایط و جزئیات ثبت نام در این دوره به چه صورت است رو به روشده باشند.

 

پردیس ‌های دانشگاهی خودگردان شعبه ‌هایی از دانشگاه ‌های دولتی در ایران هستند که با هدف پذیرش دانشجو در قبال دریافت شهریه ایجاد شدند. پذیرش دانشجویان در این دوره معمولا از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش یا آزمون اختصاصی، بر اساس مقررات و آیین‌ نامه ‌های دانشگاه و با نظارت سازمان سنجش صورت می‌ گیرد.

 

مدرک پردیس بین الملل با امضای ریاست و معاونت آموزشی دانشگاه مربوطه صادر می ‌شود و فرمت آن کاملا مشابه مدارک دوره ‌های روزانه است با این تفاوت که عنوان پردیس حودگردان در متن مدرک فرد فارغ التحصیل ذکر می شود.

دانشگاه شهریه پرداز پیام نور

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه ‌های غیر روزانه است که در مهر سال ۱۳۶۷ تاسیس شد. این دانشگاه بر پایه روش آموزش از راه دور و نیمه‌ حضوری تاسیس شده و در رشته های مختلف فنی، مهندسی و انسانی به پذیرش دانشجو می پردازد.

 

ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور از دو طریق با کنکور و بدون کنکور امکان پذیر است. ثبت نام بدون کنکور پیام نور بر اساس بررسی سوابق تحصیلی داوطلبان بوده و نیازی به شرکت در آزمون ندارد. دانشگاه پیام نور با توجه به تعداد زیاد واحدهای دانشگاهی در سراسر کشور ، تعداد دانشجویان زیادی را تحت پوشش خود قرار داده است. شهریه دانشگاه پیام نور

معرفی دانشگاه شهریه پرداز غیر انتفاعی

موسسات و دانشگاه های غیرانتفاعی همان طور که از نامشان پیداست جزو دانشگاه های غیر دولتی بوده و ادامه تحصیل در این مراکز مستلزم پرداخت شهریه می باشد. سیستم آموزشی این دانشگاه ‌ها براساس ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و مدرک دانش آموختگان توسط دانشگاه و وزارت علوم صادر می ‌گردد.

 

لازم به ذکر است ثبت نام در رشته محل های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی هم از طریق شرکت در کنکور و هم بدون کنکور در مقطع کارشناسی امکان پذیر است اما در سایر مقاطع فرد باید مجاز به انتخاب رشته در دوره های غیر روزانه باشد.

 

معرفی دانشگاه شهریه پرداز آزاد

دانشگاه آزاد از جمله دانشگاه های غیر دولتی بوده که به دلیل امکانات و سطح علمی مناسب، هر ساله داوطلبان زیادی را در تمامی مقاطع به خود جلب می کند. هر چند میزان شهریه دانشگاه آزاد نسبت به شهریه دوره های غیر روزانه دانشگاه های سراسری اعم از شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی بیشتر می باشد اما به دلیل محبوبیت این دانشگاه در میان علاقمندان هر سال تعداد کثیری از متقاضیان وارد این دانشگاه می شوند.

 

دانشگاه آزاد در رشته های با آزمون، اقدام به پذیرش دانشچویان تحت عنوان ظرفیت مازاد نیز می کند که شهریه ظرفیت مازاد دانشگاه آزاد برابر با شهریه پردیس های خودگردان دانشگاه های سراسری است. این دانشگاه هر ساله در دو بازه زمانی مهر و بهمن اقدام به پذیرش بدون کنکور در مقاطع کاردانی و کارشناسی می کند و ملاک پذیرش تنها بررسی سوابق تحصیلی متقاضیان است.

 

لازم به ذکر است مدرک دانشجویان تحصیل کرده در رشته‌ های بدون کنکور هیچ تفاوتی با دانشجویان پذیرفته شده در کنکور ندارد، تنها تفاوت آن‌ها با بقیه نداشتن حق انتقالی و مهمان بودن در سایر مراکز مرتبط در شهر های دیگر است که لازم است حتما در انتخاب دانشگاه خود این موارد را با توجه به شرایط خود در نظر داشته باشید.

معرفی دانشگاه شهریه پرداز مجازی

دانشگاه ‌های‌ مجازی‌ یکی‌ از اشکال‌ آموزش‌ های‌ از راه‌ دور هستند که دانشجویان پس از ثبت نام در این دانشگاه می توانند از طریق اینترنت در کلاس ها شرکت نمایند. برای تحصیل در این سیستم آموزشی حداقل پیشنیاز دانشجو برای شرکت در دوره‌ های آموزشی دسترسی به دستگاه رایانه ، شبکه اینترنت و انگیزه قوی برای موفقیت در یک کلاس غیر سنتی است. برای دانشگاه های مجازی برنامه زمانبندی برای حضور در کلاس درس تعریف نشده است و دانشجو می تواند فارغ از محدودیت زمان و مکان در  هرجایی به آموزش دسترسی داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ