بانو سیده شریفه کیست +عکس حرم

0

بانو سیده شریفه کیست ، منظور از بانو سیده شریفه کیست ، مزار امامزاده شریفه بنت الحسن(ع) ، حرم بانو سیده شریفه کجاست ، بانو سیده شریفه در کدام شهر و کشور است

سیده شریفه (س) بانویی از اهل بیت (ع) است که بر اساس شجره‌نامه، ایشان دختر بلافصل امام حسن مجتبی (ع) هستند.

البته شاید نام بانو سیده شریفه (س) برای بسیاری از ایرانیان غریب باشد و حتی کمتر کسی حین سفر به عتبات، به زیارت ایشان مشرف شده باشد، چرا که کاروان‌های زیارتی ایران با توجه به محدودیت زمان در سفرهای زیارتی به این مکان مقدس مشرف نمی‌شوند؛ مگر زائرانی که به صورت زمینی به عتبات مشرف شده باشند و در مسیر عزیمت به کربلا سری هم به حرم سیده شریفه (س) بنت حسن مجتبی (ع) زده باشند.

فرزندان امام حسن بانو سیده شریفه

بانویی که به طبیب اهل بیت (ع) معروف است

با این وجود، حرم بانو سیده شریفه (س) دختر امام حسن (ع) که در منطقه طهمازیه، ۳۰ کیلومتری شهر کربلا و در ۹ کیلومتری از مرکز شهر حله قرار دارد، مورد توجه به بسیاری از عراقی‌ها از شیعه و سنی است و بسیاری از مردم عراق برای درمان بیماری و برآورده شدن حاجات به ایشان متوسل می‌شوند.

 

بخشی از کرامت‌های سیده شریفه (س) که بر دیوارهای ورودی حرم نصب شدند

سیده شریفه (س) در بین مردم عراق جایگاه ویژه‌ای دارد؛ تا جایی که این حرم که معروف به حرم طبیب اهل بیت (ع) است، یک روز هم خالی از جمعیت نشده و حتی گاهی پارچه‌ها و کاغذهایی که از کرامات ایشان روی دیوارهای حرم نصب شده تا سایر زائران هم از کرامت‌های دختر امام حسن (ع) مطلع شوند.

فرزندان امام حسن بانو سیده شریفه

حرم و ضریح قدیمی سیده شریفه (س) بنت حسن (ع)

بسیاری از مردم عراق معتقدند که هر کسی به زیارت بانو سیده شریفه (س) مشرف شود، دست خالی برنمی‌گردد و به طور حتم حاجت روا می‌شود؛ چرا که سیده شریفه (س) همچون پدر بزرگوارشان اهل کرامت بسیاری هستند.

سیده شریفه دختر امام حسن مجتبی (ع) است؛ بانوی جلیل القدری که همراه اسرای کربلا بعد از واقعه عاشورا از کربلا به کوفه آورده شد و در مسیر کوفه به شام، در نزدیکی شهر حلّه در فاصله ۳۰ کیلومتری از کربلا، از شدّت مصائب و سختی هایی که دید، از ادامه سفر با اسرا بازماند و به شهادت رسید و در میان نخلستان های اطراف شهر آرمید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ