پیامک سلام عمان چیست؟

0

پیامک سلام عمان چیست

مراقب کلاهبرداری سلام عمان! و روش جدید کلاهبردارها باشید.

در این روش، کلاهبردارها پیامی رو به صورت انبوه و گسترده برای کاربرها می‌فرستند که در آن آدرس سایت و نام‌کاربری و رمز عبور به همراه مبلغی چند هزار دلاری به عنوان موجودی حساب درج شده است.

کاربر پس از دریافت پیام، گمان می‌کند اطلاعات حساب فردی به اسم عمان اشتباها برای او ارسال شده و از روی کنجکاوی، زرنگی یا طمع وارد سایت می‌شود و با پنل کاربری و لیست تراکنش‌ها و موجودی وسوسه انگیز حساب و دکمه برداشت از حساب مواجه می‌شود 🤤

اما سایت طوری طراحی شده که مثلا برای برداشت از حساب، نیاز به یک کلید دارید که در اختیار کاربر اصلیه و شما اون کلید رو ندارید. اما می‌تونید به جای استفاده از کلید، حساب رو ارتقا بدید و…

اگه یه مرحله بیشتر وسوسه بشید، برای ارتقای حساب یه مبلغ چند صد دلاری پرداخت می‌کنید و سرتون کلاه می‌ره و داستان تموم می‌شه.
‌‌
اگه بپذیریم انقدری خوش شانس نیستیم که یهو اطلاعات حساب یه کاربری اون سر دنیا اشتباها برای ما ارسال بشه، خیلی کمتر سرمون کلاه می‌ره.

کلاهبرداری با پیامک شیوه جدید کلاهبرداری اخبار کلاهبرداری

این روزها پیامک‌هایی به کاربران ایرانی ارسال می‌شود که حاوی نام کاربری و رمز ورود برای دسترسی به یک حساب رمز ارز است، در این پیامک‌ها که موجودی حساب در آن نوشته شده از کاربری با نام مشخص خواسته شده به حساب خود که به روز رسانی شده است مراجعه کند.

وقتی پیامک «سلام عمان» به دست کاربران می‌رسد، برخی گمان می‌کنند این پیام برای حساب به روز شده فردی به نام عمان است که اشتباهی برای آن‌ها ارسال شده است، این افراد ممکن است با در دست داشتن رمز و نام کاربری وارد حساب رمز ارز معرفی شده شوند و آن‌جاست که متوجه می‌شوند خودشان هک شده‌اند و مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

در این‌باره سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا فراجا به خبرآنلاین می‌گوید: همه این پیام‌ها برای کلاهبرداری هستند، اگر پیامک لینک دارد به هیچ وجه نباید به آن لینک وارد شد، اگر نرم‌افزاری معرفی کرده است نباید آن را بر روی تلفن همراه نصب کرد، هیچ‌گونه اطلاعاتی نباید به سامانه‌هایی که در این پیامک‌ها معرفی می‌شود فرستاد.

او ادامه می‌دهد: پیامک‌هایی که به این طریق به تلفن همراه ارسال می‌شود نباید مورد استفاده قرار بگیرد، لینک‌های داخل پیامک می‌تواند تلفن همراه و کیف پول الکترونیکی را هک کند، وقتی مردم وارد این لینک‌ها می‌شوند تلفن همراه‌شان هک خواهد شد، در چنین شرایطی هر احتمالی متصور است، برخی از این لینک‌های آلوده سامانه پیامکی تلفن همراه را هک می‌کنند، انواع دیگرشان می‌توانند بخش دیگر تلفن همراه، مانند لیست شماره تلفن‌ها را هک کنند، ما از شهروندان می‌خواهیم به هیچ وجه به این پیامک‌ها از مقصدهای نامشخص اعتماد نکنند و به آن‌ها بی‌توجه باشند.

 

کلاهبرداری با پیامک شیوه جدید کلاهبرداری اخبار کلاهبرداری

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ