فاصله تهران تا مشهد چند ساعت راه است

0

فاصله تهران تا مشهد چند کیلومتر است با ماشین ، فاصله تهران تا مشهد از جاده شمال ، فاصله تهران تا مشهد با هواپیما ، فاصله تهران تا مشهد با قطار فدک ، فاصله تهران تا مشهد با اتوبوس ، فاصله تهران تا مشهد چند ساعت است ، فاصله مشهد تا تهران روی نقشه ، از تهران تا مشهد چند ساعت راه است

فاصله تهران تا مشهد چند کیلومتر است

سفر به مشهد با خودروی شخصی شاید آسایش و رفاه سایر وسایل نقلیه مانند هواپیما و یا قطار را نداشته باشد اما همچنان به عنوان یکی از جذاب‌ترین انواع سفرهای جاده‌ای همواره محبوب بوده است.

زمانی که به صورت دست جمعی با دوستان و یا افراد خانواده‌تان به مشهد سفر می‌کنید انتخاب سفر جاده‌ای گزینه خوبی خواهد بود. بسته به اینکه کدام جاده را برای رسیدن به مقصدتان انتخاب می‌کنید ممکنه است بین ۱۱ تا ۱۶ ساعت در راه باشید. اما اگر اصلا در مسیر توقف نکنید (کاری غیر ممکن و خطرناک) شما حدودا ۹ ساعته به مقصد خواهید رسید. برای رسیدن به مشهد به صورت جاده‌ای دو مسیر را پیش رو دارید که انتخاب نهایی جاده مناسب با خودتان است.

فاصله تهران تا مشهد با سواری

از این مسیر به علت استقبال کمتر و عدم تردد در مسیر شمال، کوتاه تر بوده و سریع تر به مقصد خواهدی رسید. فاصله ۹۰۰- کیلومتری این ۲ شهر از این مسیر در حدود ۱۰ تا ۱۲ ساعت در طی فصول مختلف، پیموده می شود.

پیمایش این مسیر شامل فاصله های تهران تا ایوانکی استان سمنان (۸۰ کیلومتر در ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه)، ایوانکی تا گرمسار (۳۶ کیلومتر در ۳۲ دقیقه)، گرمسار سمنان (۱۱۴ کیلومتر در ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه)، سمنان دامغان (۱۱۵ کیلومتر در ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه)، دامغان شاهرود (۶۷ کیلومتر در ۵۱ دقیقه)، شاهرود میامی (۷۰ کیلومتر در ۵۴ دقیقه)، میامی داورزن (۱۱۶ کیلومتر در ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه)، داورزن سبزوار (۷۶ کیلومتر در ۵۳ دقیقه)، سبزوار نیشابور (۱۱۷ کیلومتر در ۱ ساعت و ۱۸ دقیقه) و نیشابور تا مشهد (۱۱۸ کیلومتر در ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه) می شود.

فاصله تهران تا مشهد از جاده شمال

مدت زمان این فاصله از راه گرگان، در زمان های مختلف متفاوت است. این فاصله به طور میانگین، ۱۵ ساعت است. اما این میزان در فصل تابستان، می تواند در مدت ۲۰ ساعت و فصل زمستان، در ۱۳ ساعت پیموده شود.

برای پیمایش این فاصله از مسیر های تهران آمل (۱۸۹ کیلومتر در ۳ ساعت)، آمل بابل (۳۳ کیلومتر در ۳۰ دقیقه)، بابل به ساری (۴۰ کیلومتر در ۴۴ دقیقه)، ساری بهشهر (۵۲ کیلومتر در ۵۳ دقیقه)، بهشهر گرگان (۸۶ کیلومتر در ۱ ساعت و ۱۱ دقیقه)، گرگان به علی آباد کتول (۴۱ کیلومتر در ۴۰ دقیقه)، علی آباد کتول آزادشهر (۳۶ کیلومتر در ۳۲ دقیقه)، آزادشهر بجنورد (۲۳۷ کیلومتر در ۳ ساعت و ۱۷ دقیقه)، بجنورد قوچان (۱۲۵ کیلومتر در ۱ ساعت و ۳۵ دقیقه) و قوچان به مشهد (۱۴۹ کیلومتر در ۱ ساعت و ۵۲ دقیقه) عبور می کنید.

فاصله تهران تا مشهد با اتوبوس

بلیط اتوبوس مشهد تهران به دلیل قیمت یکی از رایج ترین انتخاب های مسافرین برای سفر به مشهد است. اگر تمایل داشته باشید به وسیله اتوبوس از تهران راهی مشهد شوید، فاصله ۹۰۰ کیلومتری این مسیر از جاده سمنان در مدت زمان ۱۰ ساعت و ۳۰ دقیقه تا ۱۱ ساعت و ۳۰ دقیقه پیش روی شماست. البته فراموش نکنید این مدت زمان بستگی به نوع اتوبوس و شرکت اتوبوسرانی ارائه دهنده دارد. معمولا اتوبوس های VIP، سرعت بیشتری نسبت به اتوبوس های عادی دارند. هم چنین تمام پایانه های تهران شامل جنوب، شمال، غرب، شرق و بیهقی همه روزه چندین سرویس را به مقصد مشهد اعزام می کنند و لذا مشکلی از لحاظ پیدا کردن بلیط نخواهید داشت.

مشهد فاصله شهرها اخبار تهران

فاصله تهران تا مشهد با هواپیما

اگر مسافر سالمند، کودک نوزاد یا خردسال و یا همراه ناتوان و کم توان همراه دارید، بدون شک هواپیما به دلیل سرعت بالا در پیمودن مسافت یک گزینه عالی خواهد بود. البته عده ای از مسافران شامل هیچ کدام از این گزینه ها نمی شوند و صرفا قصد دارند در راحتی و آسایش سفر کنند. هر چند که برخی به دلیل ترس از پرواز هم چنان ترجیح می دهند زمینی سفر کنند.

در هر حال، هواپیما به عنوان سریع ترین وسیله نقلیه، برای پیمایش فاصله ۷۲۴ کیلومتری این مسیر، تنها به ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه تا ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه متفاوت است. البته این موضوع، به ایرلاین های برگزار کننده مسیر و شرایط جوی نیز بستگی دارد.

در ادامه مدت زمان پیمایش ایرلاین های کشور در این مسیر برای شما نمایش داده شده است.

وارش ۱:۱۰
ساها ۱:۱۰
معراج ۱:۱۰
کیش ایر ۱:۱۵
تابان ۱:۱۵
کاسپین ۱:۱۵
فلای پرشیا ۱:۲۰
آتا ۱:۲۰
قشم ایر ۱:۲۰
ایران ایر تور ۱:۲۰
ماهان ۱:۲۵
زاگرس ۱:۲۵
آسمان ۱:۳۰
سپهران ۱:۳۰
ایران ایر ۱:۳۵

از تهران تا مشهد با قطار چند ساعت راه است؟

قطار هم به دلیل قیمت پایین بلیط ها و امکان رزرو یک کوپه دربست یکی از محبوب ترین گزینه های سفر میان تهران تا مشهد به شمار می رود. مدت زمان پیمایش مسیر ریلی با قطار به نوع ناوگان برگزار کننده مسیر بستگی دارد. اما بطور میانگین فاصله تهران تا مشهد با هواپیما بین ۸ تا ۱۳ ساعت پیموده می شود. در این قسمت به مقایسه فاصله زمانی میان این دو شهر با قطارهای مختلف می پردازیم.

فاصله تهران تا مشهد با قطار سریع السیر

هر چند که تعریف قطار تندرو یا سریع السیر فعال در ایران با استانداردهای جهانی کمی متفاوت است اما در هر حال این قطارها شما را با سرعت بیش تری به مقصد خواهند رساند. این قطارها، دارای سیستم خودکششی هستند که به کارگیری همین سیستم نیز در ساختار آن موجب شده است تا قطار پردیس سریع تر از سایر قطارهای موجود در ایران حرکت کرده و مسافران خود را به مقصد برساند.

سیستم خودکششی سیستمی است که در آن، قطار تنها توسط یک لوکوموتیو و موتور متحرک در جلوی قطار کشیده نمی شود بلکه هر واگن آن، موتور محرک جداگانه ای دارد که آن واگن از قطار را به حرکت در می آورد. از این رو این قطار با سرعتی بیشتر از سایر قطارهای موجود در کشور حرکت می کند.

از جمله قطار های سریع السیر مسیر تهران تا مشهد، می توان به قطار پردیس با سرعت بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت اشاره کرد. این قطار، می تواند فاصله تهران تا مشهد را در مدت زمان حدودا ۸ ساعت طی کند. قطار های اتوبوسی سالنی صبا، نوعی دیگر از این قطارهای تندرو هستند که با وجود سریع تر بودن نسبت به قطارهای کوپه ای، به علت تعدد ایستگاه های بین راهی، برای فاصله های کوتاه تر مناسب است. قطارهای اتوبوسی در زمان صبح، این مسیر را در مدت زمان بیشتر از ۱۲ ساعت طی می کنند. اما این مقدار در شب به حدود ۱۱ ساعت می رسد.

فاصله تهران تا مشهد با قطارهای عادی

سرعت ناوگان ریلی کوپه ای در حدود ۱۰۰ تا ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت است. این قطار ها بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت این مسیر ریلی را می پیمایند. مزیت قطارهای کوپه ای نسبت به قطارهای پردیس و سالنی، امکان استراحت آن است که می تواند این مدت را برای شما و خانواده لذت بخش کند.

با قطارهای سریع السیر با قطارهای عادی
قطار پردیس قطار سالنی صبا قطار کوپه ای
۸ ساعت بیش تر از ۱۲ ساعت ۱۰ تا ۱۲ ساعت

فاصله تهران تا مشهد با قطار فدک

این مورد نیز یکی از مهم ترین و رایج ترین سوالاتی است که مسافران جویای آن هستند. فاصله تهران تا مشهد با قطار فدک، در مدت زمان ۱۰ ساعت و ۳۰ دقیقه تا ۱۱ ساعت پیموده می شود. کم بودن مدت زمان پیمودن این قطارها بیش تر به دلیل کم تر بودن تعداد ایستگاه های بین راهی است که سبب کوتاه شدن مدت زمان سفر می شود. در زمان تهیه بلیط از رسپینا به صورت اینترنتی نیز ساعت رسیدن به ایستگاه مقصد د و تعداد ایستگاه های بین راهی قابل مشاهده است.

فاصله تهران تا مشهد با وسایل نقلیه مختلف چقدر است؟

بر روی نقشه فاصله این دو کلان شهر، با خودروی شخصی از مسیر سمنان (مسیر اتوبوسی)، ۹۰۰ کیلومتر و از مسیر شمال، ۹۷۳ کیلومتر است. این فاصله با قطار، ۹۲۶ کیلومتر و با هواپیما، ۷۲۴ کیلومتر است.

تفاوت فاصله تهران تا مشهد با قطار عادی و سریع السیر چند ساعت است؟

فاصله تهران تا مشهد با قطار سریع السیر ۸ ساعت و با قطار عادی بیش از ۱۲ ساعت طول می کشد.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ