بیوگرافی کامیلا همسر پرنس چارلز +عکس عروسی

0

بیوگرافی کامیلا همسر پرنس چارلز و عکس عروسی

کامیلا، دوشس کورنوال (به انگلیسی: Camilla, Duchess of Cornwall) (کامیلا رزماری شاند؛ سپس پارکر بولز؛ زادهٔ ۱۷ ژوئیه ۱۹۴۷) همسر دوم چارلز، شاهزاده ولز است که بزرگترین فرزند و ولیعهد الیزابت دوم و شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبرا است. ازدواج این دو نفر پس از حل اختلافاتی با کلیسای انگلستان و ملکه انجام گرفت.

ملکه بریتانیا در آستانه هفتاد سالگی سلطنتش اعلام کرد که می‌خواهد بعد از او، زمانی که پسرش چارلز به پادشاهی رسید ، عروسش کامیلا به عنوان “ملکه همسر” شناخته شود.

زندگینامه و ازدواج اول کامیلا

کامیلا در ۱۷ ژوئیه ۱۹۴۷ در لندن در خانواده‌ای معمولی به دنیا آمد. پدرش بروس شاند افسر ارتش بود و مادرش رزالیند شاند نام داشت. هنگامی که کامیلا بالغ گردید شایعاتی مبنی بر رابطه‌اش با چارلز، شاهزاده ولز وجود داشت. وی در ژوئیه سال ۱۹۷۳ با اندرو پارکر بولز ازدواج نمود. حاصل این ازدواج دو فرزند به نام های تام متولد ۱۹۷۴ و لورا متولد ١٩٧٨ بود.

همسر چارلز سوم (شاهزاده چارلز) همسر پادشاه انگلیس کامیلا همسر چارلز چارلز سوم (شاهزاده چارلز)

کاملیا دوست دختر شاهزاده چارلز

شاهزاده چارلز اولین بار کامیلا را در یک بازی چوگان در سال ۱۹۷۲ ملاقات کرد و عاشق وی گردید. وی اعلام کرد که می‌خواهد با او ازدواج کند لذا اطرافیان کامیلا را به عنوان دوست دختر چارلز می‌شناختند. رابرت لیسی در کتاب سال ۲۰۰۲ خودش می‌نویسد که چارلز به موقع با کامیلا ملاقات کرد ولی از کامیلا در خواست نکرد که برای وی صبر کند و به همین دلیل هنگامی که چارلز برای سفری هشت‌ماهه از بریتانیا رفت، کامیلا متعاقباً ازدواج کرد. بعد از این که چارلز بازگشت با لیدی دایانا اسپنسر نامزد شد و در ژوئیه سال ۱۹۸۱ با او ازدواج نمود. آن‌ها بعدها صاحب دو پسر شدند. هنگامی که این زوج به ماه عسل رفته بودند، دایانا عکس‌هایی از کامیلا را که از سررسید چارلز بیرون افتاد دید.

در موردی دیگر نیز چارلز با لباسی که روی دکمه‌هایش حرف C حک شده بود سر میز شام حاضر شد و گفت که قبلاً آن‌ها را از زنی هدیه گرفته‌است. با این حال سال‌های اولیه ازدواج این زوج‌ها با آرامش سپری شد تا این که شایعاتی در مورد رابطهٔ دوبارهٔ چارلز و کامیلا به وجود آمد. این موجب تیرگی رابطهٔ چارلز با همسرش دایانا شد و این دو از سال ۱۹۹۲ جدای از هم زندگی کردند.

در سال‌های پس از جدایی کتابی با عنوان دایانا:داستان واقعی‌اش منتشر شد که در آن به داستان واقعی زندگی در دربار از زبان دایانا پرداخته شده بود. همچنین نواری از مکالمات وی با یکی از محافظینش منتشر گردید. در ادامه نیز ماجرای رسوایی کامیلا در رسانه‌ها شکل گرفت که در آن به مکالمات خصوصی چارلز و کامیلا و تلاش‌های کامیلا برای خراب کردن زندگی دایانا اشاره شده بود. سرانجام دایانا در یک برنامه تلویزیونی در بی‌بی‌سی شرکت کرد و در آن به صراحت اظهار داشت: خب، در واقع سه نفر از ما در این ازدواج حضور داشتند. او در این برنامه شوهرش شاهزادهٔ ولز را دلیل این اتفاقات و کامیلا را عامل اصلی دانست. در همین حال رابطهٔ کامیلا با همسرش اندرو خراب شد و پارکر بولزها اعلام کردند که می‌خواهند طلاق بگیرند و در سال ۱۹۹۵ از هم جدا شدند. چارلز نیز قبلاً به داشتن رابطهٔ عاشقانه با کامیلا اعتراف کرده بود. سرانجام چارلز و دایانا در سال ۱۹۹۶ از هم جدا شدند و دایانا یک سال بعد در یک تصادف رانندگی کشته شد.

همسر چارلز سوم (شاهزاده چارلز) همسر پادشاه انگلیس کامیلا همسر چارلز چارلز سوم (شاهزاده چارلز)

ازدواج دوم کاملیا و عروس ملکه انگلیس شدن

فوت دایانا باعث شد تا چارلز و کامیلا رابطهٔ خود را علنی کنند. آن‌ها در یک مراسم در سال ۱۹۹۹ با هم عکس گرفتند. سرانجام کامیلا در سال ۲۰۰۳ به عنوان شریک زندگی چارلز در نظر گرفته شد و برای زندگی به کاخ او نقل مکان کرد. آن‌ها سعی کردند تا حمایت ملکه را برای ازدواجشان به دست آورند، زیرا بعد از مدت‌ها بود که یک شاهزاده قصد ازدواج با یک مطلقه را کرده بود. سرانجام در فوریهٔ سال ۲۰۰۵ باکینگهام خبر نامزدی آن‌ها را به عموم اعلام کرد و ازدواج آن‌ها پس از رفع اختلافاتی با کلیسای بزرگ انگلستان به علت مرگ پاپ ژان پل دوم در ۹ آوریل ۲۰۰۵ انجام شد. مراسم ازدواج آن‌ها در تالار صنف وینزر برگزار گردید. بعد از این ازدواج چارلز و کامیلا صاحب فرزند نشدند.

این ازدواج باعث شد تا کامیلا لقب دوشس کورنوال را دریافت کند. شاهزاده چارلز، شاهزادهٔ ولز است و کامیلا هم شاهدخت ولز می‌باشد اما به خاطر پرنسس دایانا که شاهدخت ولز بود از این لقب استفاده نمی‌کند و لقب دوشس کورنوال را برای خود انتخاب کرده‌است.

فعالیت‌ها

کامیلا به عنوان همسر ولیعهد او را در سفرهای کاری همراهی می‌کند. اولین سفر وی سفری به ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۰۵ بود. همچنین او خود به تنهایی به نقاط مختلف سفر کرده و در مراسم‌ها و فعالیت‌های عمومی شرکت می‌کند و از مکانهای عمومی و بیمارستان‌ها بازدید می‌کند. او در سال ۲۰۰۹ همراه با شاهزاده چارلز برای اولین بار به کانادا سفر کرد. در مارس سال ۲۰۱۰ نیز وی سفری دیگر به ایالات متحده آمریکا انجام داد. وی در سال‌های گذشته همراه با چارلز به مصر، عربستان سعودی و هند سفر کرده‌است. کامیلا همچنین حامی و پشتیبان مدرسهٔ سلطنتی می‌باشد.

وی در سال ۲۰۱۱ در مراسم ازدواج ناپسری خود شاهزاده ویلیام، دوک کمبریج و همسرش کاترین میدلتون حضور یافت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ