عوامل مؤثر در قیمت بلیط هواپیما

0

بلیط ارزان هواپیما شاید عبارتی باشد که امروزه بسیار با آن روبه‌رو می‌شوید که البته این یک تبلیغ نیست. به همین دلیل در ادامه شما را به عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما بیشتر آشنا می کنیم؛ چرا که نوسانات و التهابات قیمت باعث می‌شود تا قیمت بلیط هواپیما از دغدغه های اصلی مسافرین به شمار آید.

چارتری یا سیستمی انتخاب با شماست!

بلیط سیستمی هواپیما و یا چارتری از جمله عوامل مهم در محاسبه قیمت بلیط هواپیما هستند. بلیط سیستمی در اصل همان بلیط معمولی هواپیما است و قیمت ثابتی دارد.

بلیط ارزان هواپیما برای کودکان را در نوع سیستمی می توانید بیابید. بلیط کودکان با توجه به سن آنها و همچنین با تخفیف ارائه می شود و حالا نوبت به تعریف بلیط چارتری است. برنامه زمانی، شرایط سنی و هزینه بلیط تفاوت پرواز سیستمی و چارتر را مشخص می کنند. بلیط چارتری قیمت پایین را پیشنهاد می دهد تا تمامی صندلی های پرواز را پر کند و جذابیت بیشتری برای جذب خریدار داشته باشد.

زمان خرید بلیط هواپیما

زمان خرید بلیط یک اصل بسیار مهم است. صددرصد شما اگر نزدیک به زمان پرواز، قصد تهیه بلیط خود را داشته باشید قیمت ها پایین است. معمولاً در چارتری این مسئله بیشتر به چشم می آید.

پس اگر به دنبال بلیط ارزان هواپیما https://www.alibaba.ir/cheap-ticket هستید، سعی کنید این نکته را نیز در نظر بگیرید. اما بهتر است هیچگاه تا زمانی که مجبور به این کار نیستید، در لحظه پایانی به دنبال خرید بلیط هواپیما نباشید، اما به هر حال این یک عامل کلیدی در برآورد قیمت بلیط هواپیما است.

سوخت هواپیما

بدون شک سوخت هواپیما در نحوه محاسبه قیمت بلیط هواپیما یک معیار مهم است. در قیمت بلیط هواپیما ۲۶% سوخت یک معیار مهم به شمار می آید. به گونه ای که یک چهارم قیمت بلیط شما با توجه به سوخت مورد مصرف هواپیما برآورد می شود و نسل های گوناگون سوخت هرکدام قیمت و هزینه متفاوتی را در بر می گیرند. حتی کیفیت سوخت خود قیمت متغیری را در بین انواع سوخت های مورد نیاز هواپیما مشخص می کند.

این مطلب را هم بخوانید: نکات مهم در سفر با تور زمینی مشهد

پرواز داخلی و خارجی مسئله این است

پرواز داخلی یک پرواز مستقیم است، اما پرواز خارجی هزینه های خاصی را می طلبد. عبور از مرز هر کشوری، هزینه ای به خصوص را می طلبد. بدین ترتیب می توان گفت که بلیط ارزان هواپیما برای پرواز های داخلی بیشتر به چشم می آید و برای پرواز های غیر داخلی، قیمت ها مقداری بالاتر است. معمولاً پرواز های ۳ مسیره نسبت به ۲ مسیره قیمت کمتری دارند که شما قبل از خرید بلیط باید به نحوه محاسبه بلیط توجه کنید.

معمولاً برای رزرو بلیط سفر های خارجی اگر در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و یکشنبه اقدام کنید با هزینه و قیمت ارزان تری رو به رو خواهید شد. به این دلیل که رقابت در بین شرکت های هواپیمایی خود جزء موضوعات مهم و البته تأثیر گذار به شمار می آید. درپرواز های داخلی شاید در لحظه آخر قیمت ها کاهش یابد اما در سفرهای خارجی کاملاً برعکس این ماجرا است.

خدمات شرکت هواپیمایی

خدماتی که در سفر ارائه داده می شود و خدمات کترینگ، فاصله صندلی و… همگی در قیمت بلیط هواپیما مؤثر هستند. هرچقدر امنیت هواپیما بیشتر باشد و شما راحتی بیشتری را تجربه کنید، کاملاً طبیعی است که باید قیمت بالاتری را بپردازید. هزینه های دیگر که بر روی قیمت بلیط تأثیر می گذارند، بیمه عمر، مراقبت های روزمره و موارد اینچنینی است. به هر حال برای خرید بلیط ارزان هواپیما می توانید به کیفیت و امنیت بالا هم بیندیشید اگر از یک سایت اینترنتی معتبر خرید خود را به ثبت برسانید.

هزینه تبلیغات و بازاریابی

هزینه بازاریابی و تبلیغات شرکت هواپیمایی را در قیمت بلیط آن شرکت بی تأثیر ندانید. معمولاً ۵% هزینه و قیمت بلیط به خاطر تبلیغات و بازاریابی آن محاسبه می شود اما شما می توانید برای خرید بلیط ارزان هواپیما از شرکت هایی که تبلیغات بسیاری دارند هم استفاده کنید.

بازده سنی

بازه سنی نیز در برآورد قیمت بلیط مؤثر است. در پروازهای سیستمی برای رزرو بلیط کودکان ۲ تا ۱۲ سال، تخفیف های مختلفی وجود دارد. سفارش و خرید بلیط ارزان هواپیما برای کودکان را با این شرایط می توانید در نظر بگیرید. بلیط کودکان زیر ۲ سال را با ۱۰ الی ۱۵ درصد قیمت خریداری کنید.

سخن پایانی

برای خرید بلیط ارزان هواپیما شما به صورت آنلاین و اینترنتی اقدام کنید. در مورد عوامل مؤثر در قیمت بلیط هواپیما با شما صحبت کرده ایم. اینچنین شما می توانید با آگاهی کامل بلیط مورد نظر خود را انتخاب کنیدو بازده سنی، نوع پرواز که سیستمی و یا چارتری باشد و همچنین سوخت هواپیما و مسائل دیگر که به آن پرداخته ایم، همگی جزء مهم ترین عوامل برای محاسبه قیمت بلیط هواپیما هستند. توجه داشته باشید که خرید از یک سایت معتبر قطعاً بسیار مقرون به صرفه تر است که برخی متأسفانه از این موضوع بسیار مهم غافل هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ