امین تارخ چند سال دارد و متولد چه سالی است

0

امین تارخ چند سال دارد ، امین متولد چه سالی است ، امین تارخ اصالتا اهل کجاست ، امین تارخ کجایی است ، سن امین تارخ چند سال است ، امین تارخ اهل کدام شهر است

امین تارخ چند سال دارد و متولد چه سالی است

امین تارُخ (متولد ۲۰ مرداد ۱۳۳۲ – تاریخ فوت و درگذشت ۲ مهر ۱۴۰۱) بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران بود. او فعالیتش را پیش از انقلاب ۱۳۵۷ در تئاتر آغاز کرد و اولین حضورش در سینما مربوط به بازی در مرگ یزدگرد (۱۳۶۰) بود. او چهره‌های تاریخی مانند حسن جوری در مجموعهٔ سربداران (۱۳۶۲) و ابن سینا در مجموعهٔ بوعلی سینا (۱۳۶۴) را به تصویر کشیده‌است. تارخ برای نقش‌آفرینی در ماه و خورشید (۱۳۷۵) برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

دیگر نقش‌های برجسته‌اش عبارتند از: سرب (۱۳۶۷)، مادر (۱۳۶۸)، سارا (۱۳۷۱)، معصومیت ازدست‌رفته (۱۳۸۲) و پرونده هاوانا (۱۳۸۴).

بیوگرافی امین تارخ امین تارخ اسامی بازیگران فوت شده ایرانی

امین تارخ اهل کجاست

امین تارخ ۲۰ مرداد ۱۳۳۲ در محلهٔ «سردوزک», شیراز متولد شد. پدرش در شش سالگی از شیراز به سیستان و بلوچستان منتقل شد. پس از سه سال به همراه خانواده به شیراز بازگشت و به تحصیلات خود ادامه داد. در سال ۱۳۵۱ به دانشگاه تهران راه یافت و در سال ۱۳۵۶ از دانشکدهٔ هنرهای نمایشی دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. او تحصیلات تکمیلی خود را در سال ۱۳۶۳ با کسب مدرک فوق لیسانس در رشتهٔ مدیریت فرهنگی به پایان برد.

امین تارخ در ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ در بیمارستانی در تهران بستری شد و در ۲ مهر در سن ۶۹ سالگی درگذشت .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ