همسر و فرزندان امین تارخ در مراسم تشییع و خاکسپاری

0

عکس و تصاویر همسر و فرزندان امین تارخ در مراسم تشییع و خاکسپاری

مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد «امین تارخ» صبح امروز دوشنبه ۴ مهر ماه ۱۴۰۱ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد.

چهره‌های هنری صبح امروز دوشنبه ۴ مهرماه با حضور در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) با زنده‌یاد امین تارخ بازیگر مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون وداع کردند‌.

در این مراسم که با آهنگ «گلچهره‌ مپرس» محمدرضا شجریان آغاز شد؛ رضا کیانیان، محمدمهدی عسگرپور، فاطمه معتمدآریا، علیرضا شجاع نوری، مجید برزگر، مازیار میری، گلاره عباسی، عبدالجبار کاکایی، شبنم مقدمی، فرزین محدث، پوریا رحیمی سام، جمشید هاشم‌پور، مسعود کرامتی، رخشان بنی‌اعتماد، عاطفه نوری، پوریا پورسرخ، فرزاد حسنی، بهرام افشاری، منوچهر شاهسواری، حبیب ایل‌بیگی و… حضور داشتند.

مراسم تشییع رأس ساعت ۱۰ صبح و با ورود پیکر امین تارخ به محل برگزاری مراسم در بهشت زهرا و قطعه‌ی هنرمندان، آغاز شد.

همسر امین تارخ نیما تارخ فرزندان امین تارخ دختر امین تارخ خانواده امین تارخ حامد تارخ کیست بیوگرافی امین تارخ امین تارخ

نیما تارخ: پدرم برای من فقط پدری نکرد، معلمی کرد

نیما تارخ فرزند امین تارخ سخنران بعدی مراسم بود که با بیان اینکه امروز روز سختی است و فکر نمی‌کردم چنین روزی برسد، گفت: هیچ کسی را نمی‌شناختم که به اندازه او انسان را بشناسد و امید داشته باشد. خیلی دلم می‌خواست به این زودی نمی‌رفت و می‌بود تا روزهای بهتری را می‌دید.

وی افزود: پدرم برای من فقط پدری نکرد، معلمی کرد و خود را میان ما شاگردانش تکثیر کرد. همیشه هست.

مراسم تشییع پیکر امین تارخ با اقامه نماز میت بر پیکر این هنرمند به پایان رسید.

همسر امین تارخ نیما تارخ فرزندان امین تارخ دختر امین تارخ خانواده امین تارخ حامد تارخ کیست بیوگرافی امین تارخ امین تارخ

به جز خانواده و برخی مردم علاقه‌مندان؛ منوچهر شاهسواری، همایون اسعدیان، مازیار میری، محمدمهدی عسگرپور، رضا کیانیان و مجید برزگر از جمله افراد حاضر در قطعه هنرمندان هستند که که در تدارک فراهم کردن شرایط برای برگزاری مراسم هستند.

جمشید هاشم‌پور، حبیب اسماعیلی، حبیب دهقان نسب، گلاره عباسی، عبدالجبار کاکایی، شبنم مقدمی، مجتبا میرطهماسب، فرزین پور محدث، پوریا رحیم سام، مسعود کرامتی، فرزاد حسنی و… از جمله هنرمندان حاضر هستند.

پیکر مرحوم امین تارخ قرار است در کنار مزار فرشته طائرپور و افسانه محمدی، بازیگر، کارگردان و مترجم که همین امسال از دنیا رفته به خاک سپرده شود.

امین تارخ برادر و خانواده‌ی من بود 

مسعود کرامتی بازیگر سینما و از بستگان امین تارخ هم در سخنانی گفت: به همه‌ی ایران تسلیت می‌گویم. امین تارخ رفت. رفیقم، دوستم، همکارم، خانواده و برادرم از جوانی تا به امروز رفت. روزهای سخت و آسانی را کنار هم گذراندیم. جسم امین امروز کنارم نیست. تمام آن روزها برایم خاطره شده است. امین آدم به درد بخوری بود. به درد بخور به معنی واقعی کلمه؛ یعنی مفید و سودمند.

وی افزود: راه‌اندازی آرشیو هنرمندان و آموزشگاه بازیگری از دیگر کارهای تأثیرگذار او بود و بسیاری از بازیگران سینمای ایران پرورش یافته او هستند‌. عادت کرده‌ایم که مدام حسرت از دست‌دادن‌های مختلف را داشته باشیم. امیدوارم صبور باشیم. از این به بعد هم باید حسرت رفتن امین تارخ را داشته باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ