زاهدان امروز چه خبر بود (آبان ۱۴۰۱)

0

زاهدان امروز ، زاهدان امروز نماز جمعه ، زاهدان امروز چه خبره ، زاهدان امروز شنبه ، زاهدان امروز چه خبر است ، زاهدان خونین ، زاهدان مسجد مکی ، زاهدان هم اکنون

زاهدان امروز چه خبر بود (۶ آبان ۱۴۰۱)

خبرگزاری فارس نوشت:

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، نماز جمعه زاهدان در هر دو مصلای قدس و مصلای مسجد مکی با امنیت و آرامش برگزار شد.

نمازگزاران مسجد مکی بعد از اقامه نماز در خیابان اطراف مسجد راهپیمایی کردند و شعار داده و سپس به خانه‌هایشان رفتند.

اما عده‌ای از اراذل و اوباش مانند هفته گذشته در خیابان‌های مختلف از جمله خیام، مدرس و کوثر شروع به سنگ پراکنی، آتش زدن لاستیک‌ها و ایجاد ناامنی کردند که با حضور به موقع نیروهای امنیتی، فضای شهر در کنترل است.

به گفته شاهدان عینی در فرایند آرام سازی فضای آشوب چند نفر از پرسنل انتظامی مجروح شده و به بیمارستان منتقل شدند. صدای تیراندازی در خیابان‌های اطراف مسجد مکی از جمله خیابان خیام شنیده می‌شد.

تعدادی از آشوبگران در اغتشاشات امروز از پشت بام‌ها به سمت مردم و نیروهای امنیتی شلیک می‌کردند. در اغتشاشات امروز زاهدان متاسفانه یک کودک کشته شد که از ناحیه سر هدف قرار گرفته است. در درگیری‌های چند هفته گذشته زاهدان آشوبگران از سلاح‌های جنگی و ساچمه‌ای استفاده کرده‌اند.

هم اکنون فضای شهر آرام و به گفته منابع امنیتی روند دستگیری و مقابله با اراذل و اوباش همچنان ادامه دارد.

حوادث زاهدان اخبار سیستان و بلوچستان اخبار زاهدان

اطلاعیه شورای تامین سیستان و بلوچستان

شورای تامین سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: علی رغم تذکرات امام جمعه مسجد مکی زاهدان، متاسفانه عده ایی افراد فرصت طلب برای ایجاد اغتشاش و ناامنی وارد خیابان‌های اطراف شده که در این میان با شلیک افراد ناشناس، تعدادی از شهروندان و نیرو‌های حافظ امنیت مجروح شدند.

شورای تامین سیستان و بلوچستان در اطلاعیه ای ضمن قدردانی از علما ، معتمدان و مردم هوشیار استان، خصوصا مجموعه انتظامات مسجد مکی،  اعلام کرد: علی رغم تذکرات امام جمعه مسجد مکی زاهدان، متاسفانه عده ایی افراد فرصت طلب برای ایجاد اغتشاش و ناامنی وارد خیابان‌های اطراف شده که در این میان با شلیک افراد ناشناس، تعدادی از شهروندان و نیروهای حافظ امنیت مجروح شدند.

حوادث زاهدان اخبار سیستان و بلوچستان اخبار زاهدان

متن بیانیه شماره ۲ شورای تامین سیستان و بلوچستان که رو نوشتی از آن شامگاه جمعه (ششم آبان ماه) در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: پیرو اطلاعیه قبلی در خصوص حوادث ۶ آبان ۱۴۰۱ به اطلاع مردم شریف و آگاه سیستان و بلوچستان می رساند که در پی اغتشاشات امروز یکی از شهروندان در اثر تیراندازی افراد ناشناس جان خود را از دست داده و در این میان ۱۴ نفر از مردم و نیروهای حافظ امنیت مجروح شدند.

ایرنا (خبرگزاری دولت) نوشت

«در حالی که نماز جمعه اهل سنت زاهدان و راهپیمایی آنان بدون مشکل خاصی برگزار شد و مردم به سمت منازل خودشان رهسپار شدند اما عده ای با سر و صورت پوشیده در میدان توحید تجمع کردند. این افراد در فاصله ۵۰۰ متری از مسجد مکی زاهدان تجمع کردند و در حال سر دادن شعارهای هنجار شکنانه هستند. از برخی مناطق حاشیه شهر زاهدان خبر می رسد که تعداد معدودی از اغتشاشگران دست به آتش زدن لاستیک کردند. برخی از اغتشاشگران با سر و صورت بسته در خیابان مدرس، خیابان کوثر و خیام اقدام به سنگ پراکنی به خودروهای عبوری میکنند و سعی دارند تا فضای شهر را ملتهب کنند. فضای کلی زاهدان تا این لحظه آرام است.نیروهای انتظامی در سطح شهر بویژه خیابان های منتهی به مسجد مکی حضوری فعال دارند. راهپیمایی در شهرهای سراوان، ایرانشهر، چابهار و نیکشهر بعد از اقامه نمازجمعه اهل سنت نیز برگزار شده است.»

منبع : خبرگزاری فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ