خوراکی های کافئین دار سردرد را تشدید می‌کند

0

یک متخصص مغز و اعصاب درباره روش‌های درمان سردرد تشریح کرد: برای بهبود سردرد بهتر است از مصرف زیاد نوشیدنی ها و موادغذایی حاوی کافئین خودداری شود.

نوشیدنی های کافئین دار مواد غذایی کافئین دار مجله سلامت متخصص مغز و اعصاب کمبود ویتامین d عامل سردرد درمان سردرد

دکتر عباس بختیاری اظهار کرد: نوشیدنی ها و موادغذایی کافئین دار سردرد را تشدید می‌کند و بهتر است به جای آن از دمنوش ها استفاده کرد البته دمنوش ها هم باید با توجه به تجویز پزشک مصرف شود چراکه زیاده روی در مصرف دمنوش باعث تشدید سردرد می شود و افرادی که بدون تجویز پزشک دمنوش مصرف می کنند باید میزان مصرف آنها متعادل باشد.

وی با توجه به وارد شدن به فصل سرما و شرایط کنونی ویروس کرونا مطرح کرد: سینوزیت یکی از علل شایع سردرد در افراد و به ویژه در کودکان است که برای کاهش این نوع سردرد باید سیستم ایمنی بدن را با مصرف ویتامین D و منیزیم بالا ببریم تا از این نوع سردرد پیشگیری کنیم.

بختیاری تصریح کرد: سردردهای ناشی از اضطراب و افسردگی که در کودکان بروز می کند، اغلب به علت دخالت دادن کودکان در کار بزرگسالان اتفاق می افتد که برای جلوگیری از این نوع سردرد نباید خانواده ها بدون تجویز پزشک قرص به کودک بدهند.

وی با اشاره به اینکه نباید بدون تجویز پزشک قرص و ‌دارویی به کودکان داد، گفت: برای درمان این نوع سردرد در کودکان بهتر است اول خانواده ها رفتارشان را اصلاح کنند و اگر نتیجه ای نداد باید به روانپزشک مراجعه شود تا پزشک داروی مورد نیاز را تجویز کند.

این متخصص مغز و اعصاب در ادامه یادآور شد: خانواده ها باید قبل از مراجعه به روانپزشک جزئیات سردرد را یادداشت کنند تا پزشک بتواند براساس سن و نوع سردرد دارو تجویز کند، حتی در طب سنتی باید با توجه به سن و نوع سردرد دارو و دمنوش متناسب تجویز شود.

وی اعلام کرد: بعد از تشخیص، گرفتن شرح حال بیمار و مشخصات سردرد که ضربان دار است یا خیر؟ به مرحله معاینه می رسیم تا بتوانیم از حرکت سالم‌ اندام ها، تعادل و … اطلاع پیدا کنیم، اگر نتوانستیم از طریق آزمایش مراحل تشخیص را انجام می دهیم، اگر از طریق آزمایش هم نتیجه ای حاصل نشد می توان از سی‌تی‌اسکن و ام‌آرآی استفاده کرد.

منبع : ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ