آموزش تمیز کردن کثیفی دریچه گاز خودرو

0

آموزش تمیز کردن کثیفی دریچه گاز خودرو ، علائم کثیفی دریچه گاز ، فواید شستشوی دریچه گاز ، شستشوی دریچه گاز پراید با اسپری ، اسپری شستشوی دریچه گاز ، تمیز کردن سنسور دریچه گاز پراید ، نحوه شستشوی دریچه گاز پژو پارس ، علت کثیف شدن دریچه گاز

آموزش تمیز کردن کثیفی دریچه گاز خودرو

در اکثر مواقع نیاز به استفاده‌ حداکثری از توان خودرو وجود ندارد، به همین دلیل باید توان خروجی موتور تحت کنترل باشد که در موتور‌های داخلی این وظیفه به عهده‌ دریچه ‌گاز (یا همانThrotte body )است، که به وسیله یک شیر پروانه ای و تغییر دادن زاویه‌ آن میزان جریان هوایی را که وارد موتور می شود را تنظیم می کند، و به تبع آن میزان پاشش سوخت هم همان قدر که میزان هوا کاهش می یابد، کمتر شده و به این ترتیب توان موتور تنظیم می شود.

نحوه شستشوی دریچه گاز فواید شستشوی دریچه گاز سنسور دریچه گاز اسپری شستشوی دریچه گاز

از طرف دیگر دریچه‌ گاز از یک مسیر جانبی دیگر به موتور خودرو این اجازه را می دهد که زمانی که تحت بار نبوده و پدال گاز فشرده نمی شود به شکل بدون بار روشن بماند.

نحوه تمیز کردن کثیفی دریچه گاز خودرو

از دیگر عواملی که موجب به مشکل خوردن دریچه گاز شده و موجب نیاز به تعمیر آن می‌شود کثیفی آن است. در این صورت برای تعمیر دریجه گاز ۲۰۶ تیپ ۵ کافی است که آن را شست و شو دهید . شست‌وشوی دریچه گاز ماشین تاثیر بسیاری روی شتاب و حرکت و درست کار کردن خودروی شما دارد.

این کار توسط نمایندگی‌های خاص خودرو و یا ‌نیز انجام می شود و در قبال انجام آن هزینه‌ای معادل ۴۵ هزار تومان دریافت می‌شود. اما خود شما به راحتی می‌توانید دریچه گاز خودروی خود را شست‌وشو داده و به تعمیر دریجه گاز ۲۰۶ تیپ ۵ بپردازید. برای انجام این کار در ابتدا یک اسپری مخصوص شست‌و شوی دریچه گاز تهیه کنید (که قیمت آن بسته به مدل و برند آن متفاوت است)

  1. استرس بار و لوله ورودی هوا را باز کنید.
  2. پیچ‌هایی که دریچه گاز و فیلتر هوای ماشین را به هم متصل کرده‌اند را از هم باز کنید.
  3. ابتدا وقتی هنوز ماشین خاموش است یک بار به ورودی دریچه گاز اسپری کنید.
  4. سپس بلافاصله و سریع با یک دستمال تمیز و نرم و بدون پرز بخشی که اسپری زدید را کاملا تمیز کنید.
  5. بعد از تمیز کردن بخش مورد نظر، از یک دوست یا همکار کمک بگیرید تا در این فرآیند شما را همراهی کند و استارت بزنذ و دور موتور را تا ۲ بالا برده و روی همان نگه دارد.
  6. حالا شما هم ۲ بار به آرامی داخل دریچه اسپری کنید.
  7. همچنان دور موتور را تا ۱۰ ثانیه دیگر روی ۲ نگه دارید.
  8. پس از گذشت ۱۰ ثانیه از دوستتان بخواهید که دور موتور را تا ۴ بالا ببر و همزمان شما‌ هم چندین بار با فشا ر بالا به داخل دریچه گاز اسپری کنید‌.
  9. هنگامی که با فشار بالا در حال اسپری کردن داخل لوله گاز هستید متوجه این خواهید شد که ماشین در حال خاموش شدن است، در این لحظه اسپری کردن را به مدت حدودا ۲ ثانیه قطع کنید تا ماشین به اصطلاح نفس بکشد.
  10. بعد از اینکه ماشین نفس گرفت دوباره همین کار را تکرار کنید.
  11. برای تعمیر دریچه گاز ۲۰۶ تیپ ۵ این عملیات را ۴ بار دیگر پشت سر هم هنگامی که ماشین روی دور ۴ قرار دارد انجام دهید و سپس اسپری کردن را قطع کنید
  12. سپس از دوست خود بخواهید تا دور موتور ماشین را پایین آورده و روی دور موتور ۲ نگه دارد.
  13. حال خواهید دید که دودی سفید رنگ از ماشین خارج می‌شود که خروج این دود از ماشین کاملا عادی است.
  14. از همراه خود بخواهید که تازمانی که این دود سفید تمام شود پای خود را روی پدال گاز نگه دارد.
  15. حالا ماشین را خاموش کرده و هر قطعه‌ای که جدا کرده بودید را دوبار نصب کنید.

حالا دریچه ماشین شما تمیز شده امیدواریم که تاًثیر آن را در عملکرد ماشین خود مشاهده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ